Deze is stuk, hoe kom ik aan zo’n nieuw of alternatief potje?
even ter controle; als je aan het buisje zuigt (met een dikke injectiespuit) zou hij toch continue +- 10 graden moeten vervroegen? Er vind zeer kortstondig een kleine vervroeging plaats en daarna vervalt het weer…
Dat potje moet toch echt een vacuum kunnen trekken en vervolgens kunnen vasthouden?
Het betreft overigens de variant van de GSA met een “elektronische” ontsteking.
wie weet het of wil ook even zuigen?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Volgens mij hoort hij niet constant het vacuüm vast te houden.
Ik denk dat ie dan sneller reageert op minder vacuüm bij gasgeven.
En ook juist iets trager op hoger vacuüm bij gas los.
Dit om pingelen te voorkomen.
Ik kan me vergissen, maar ik denk dat het niet erg is als ie wat lekt.
Geeft wat valse lucht, maar dat is bij te stellen met de stationair mengselschroef
Daarna neemt de centrifugaalvervroeging het toch over?
Gr. Wim.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het membraan moet gewoon heel zijn en het moet de (onder)druk gewoon vasthouden. Is ie lek? Dan een andere er op. Het ding hoort altijd te werken en niet kortstondig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dát dacht ik dus ook, maar waar is zo’n membraan te verkrijgen?
iemand hier een los doosje voor de GSA eco ontsteking?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Wel even melden of je een Ducellier of een SEV Marchal verdeler hebt.
Zijn duidelijk verschillend van elkaar.
volgens mij is er maar één type van dit type ontsteking:
Ducellier
of vergis ik me?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Volgens mij zit er af-fabriek een gaatje in het potje aan de zuigende kant van het membraan. Dus zal ie het vacuum verliezen, ook al is het membraan goed.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Bij de GA10GD8T die op een 1300 Ecco-motor zit er een gaatje zoals al eerder beschreven, de centrifugaal vervroeging doet het leeuwendeel het werk, de vacuüm vervroegingen verschuift de vaste spoel met max 8 graden, ik was ook op zoek naar een vacuüm potje van Ducellier maar pas op daar zijn verschillende uitvoeringen van GD8, GD 4 EN GD 7 elk voor een type ontsteking dus met een eigen slag bij een bepaalde onderdruk. Omdat ik hem niet kon vinden heb ik voorlopige en compleet andere ontsteking op gezet welke erg dicht ik de buurt kom maar het nog net niet is nl. Ducellier GA10GD5T kijk wat er bij je opzit en wat de mogelijkheden zijn.
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Er zijn op de modellen GSA met ECO motor (G13/646) twee types verdelers gemonteerd geweest.
Ducellier type 525 332 gevolgd door een letter A of D of…....
SEV Marchal type 4171 0002 A 497
Zoals Waterman al schreef, de vac. doos dient zijn onderdruk gewoon vast te houden.
De vac. doos van dit type Ducellier is kwetsbaar.
Ik heb pasgeleden een hele partij stroomverdelers voor GS en GSA uitgezocht.
Het merendeel van het genoemde type Ducellier verdelers had een defecte vac. doos.
Het bewuste gaatje is een compensatiegaatje
GD 8 en GD 10 en GD…... zijn GEEN typenummers maar hebben te maken met de vervroegingcurve.
Drik dat klop precies wat je beschrijf het zijn de vervroeging’s curve van de vacuüm zijde de nummers van de potjes heb ik niet allemaal terug kunnen vinden maar die bestaan bij duccellier ook uit een 6 cijfer nummer.
GA staat voor de centrifugaal vervroeging en DG voor de vacuüm vervroeging
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
op http://www.gs-gsa-ig.de/ heb je onder het kopje Zündung een mooi overzicht van welke ontsteking bij welke motor hoort…
Misschien ten overvloede..
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
roland schreef:Drik dat klop precies wat je beschrijf het zijn de vervroeging’s curve van de vacuüm zijde de nummers van de potjes heb ik niet allemaal terug kunnen vinden maar die bestaan bij duccellier ook uit een 6 cijfer nummer.
GA staat voor de centrifugaal vervroeging en DG voor de vacuüm vervroeging
De nummers van de vac. vervroegers weet ik ook niet.
De 4 ontstekingen welke ik nu in mijn handen heb gehad zijn allemaal lek…
Maar de één is duidelijk meer lek dan de ander.
Alle Ducellier onstekingen welke ik heb liggen zijn van het type GA10/GD8, ik wist niet dat er ook Marchal’s in omloop waren!
Overigens heb ik het vermoeden dat zo’n doosje niet zo makkelijk vervangbaar is als die van de puntenontstekingen.
Heeft iemand een doosje liggen welke niet lek is?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
beter duur dan niet te koop:
http://www.ebay.fr/itm/Ensemble-capsule-depression-capteur-magnetique-pour-allumeur-Ducellier-/291600267709?hash=item43e4baf9bd
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Ja het is behoorlijk aan de prijs maar zo te zien lijk het de juiste.
Toen ik aan het zoeken was heb ik hem niet gevonden, succes en laat even weten of het gelukt is
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën