Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Zo…..dat is inderdaad aardig aan de prijs, maar…...vindt ze maar eens.
Dat dat gelukt is lijkt me al een klein wondertje.
Wonder of niet, ik heb zoveel wonders niet in mijn portemonnee!
Voor zoiets eenvoudigs heb ik het gewoon niet over. Zeker gezien dit waarschijnlijk ook gewoon een NOS is, met hetzelfde verdroogde rubber aan de binnenkant.
Dan stap ik liever over op een ander systeem, of ga kijken of ik het op een andere manier kan fixen.
Iemand nog een hele in de aanbieding?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Ik heb nog twee gebruikte SEV Marchal’s met goede vac. doos op reserve.
Daar kun je 1 van overnemen als je wilt.
Bedankt, maar ik hou het liever bij Ducelliers, daar heb ik nog een paar kappen en rotors voor liggen. Of zijn de vacuum dozen uitwisselbaar, verwacht van niet eigenlijk…
Heb nog eens zitten nadenken, maar ik denk dat Midvriesland wel gelijk heeft. Ik zal het nog eens bekijken adhv het compensatiegaatje.
Ik bedoel dat ze nooit hun vacuum kunnen vasthouden er zit immers een compensatiegaatje aan dezelfde kant als de vacuum aansluiting
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zuig er eens aan terwijl je dat gaatje dichthoudt en kijk wat er dan gebeurt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
precies dat was ook mijn idee, dan heb ik er precies 1 die wel het vacuum vast wil houden. De andere niet. Die zijn dus lek, lekker dan!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Misschien ook nog een optie: http://www.minispares.com/product/Classic/Electrics/Ignition/BAU5309.aspx?0908&ReturnUrl;=/product/Classic/Electrics/Ignition/RTC3993.aspx|Back to
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Het zou kunnen vragen in ieder geval voor hoeveel graden deze toereikend is, het origineel is 16 graden en dit te lezen op het armpje
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
dat is er een van 6, met een sleutelvijltje kun je dit wel vergroten door de inkeping gelijk te maken aan die van de GSA.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
karelk schreef:beter duur dan niet te koop:
http://www.ebay.fr/itm/Ensemble-capsule-depression-capteur-magnetique-pour-allumeur-Ducellier-/291600267709?hash=item43e4baf9bd
Nog geen 100 euro. Waar hebben we het over. Wist je trouwens dat dat rubber vooral last heeft van de warmte onder de motorkap en de temperatuurwisselingen? Dat een NOS onderdeel “dus ook wel een verdroogd rubber zal hebben” is een aanname die mijns inziens niet correct is. Ik gebruik vaak liever NOS onderdelen dan ouwe meuk of nagemaakte troep.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Voor een onderdeel van een paar euro vind ik een kleine 100 euro veel geld. Kennelijk zit jij slapper in je was!
Je hebt overigens gelijk wat betreft je NOS opvatting.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
lol, die AX sleutelaar; een membraam van ducttape!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Als dat onderdeel je motor beter doet lopen en het bijna niet te krijgen is zou ik dat onderdeel kopen en het membraan gaat stuk door warmte en evt olie. De gene die te koop wordt aangeboden zal zeker niet verdroogt zijn.Nogmaals kopen dat ding.
mvg,joost
Alle GSA rijders doe je voordeel er mee!
Zuig aan je vervroeging terwijl je het gaatje aan de bovenkant afgedicht houdt. Is hij lek, (en die kans is zeer groot) koop dan het nieuwe onderdeel via e-bay!
Want het is bijna niet te krijgen en je motor gaat er beter van lopen.
Het is ook nog beter voor het milieu, en had ik al aangegeven dat je motortemperatuur naar beneden gaat?
repareren of reviseren kan altijd nog, kopen is straks onmogelijk!
Beter één eend op straat dan tien in het water….