Ging mij eigenlijk ook meer om deze stelling
Modern is beter
En daar ben ik nog niet van overtuigd..
Maar laten we hopen dat deze wel indruk maakt op langere termijn..
Igg die wat wij in de c3 hebben vind ik geen verbetering
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 19-10-2015
- Berlingo 3hdi16
- C3 berline
Met de 82 pk heb ik nog niet gereden enkel met de 110 pk 1200 cc turbo benzine in de c4 Picasso ligt de zelfde moter maar dan met 130 pk ...grotere turbo
ronama schreef:Ging mij eigenlijk ook meer om deze stelling
Modern is beter
En daar ben ik nog niet van overtuigd..
Maar laten we hopen dat deze wel indruk maakt op langere termijn..
Igg die wat wij in de c3 hebben vind ik geen verbetering
Jij wil terug naar het TU blok dat alle 100000 begint te lekken?
Ik vind de 3 cilinder zelfs beter klinken als de 4 cilinder….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ronama schreef:Ging mij eigenlijk ook meer om deze stelling
Modern is beter
En daar ben ik nog niet van overtuigd..
Maar laten we hopen dat deze wel indruk maakt op langere termijn..
Igg die wat wij in de c3 hebben vind ik geen verbetering
Jij wil terug naar het TU blok dat alle 100000 begint te lekken?
Ik vind de 3 cilinder zelfs beter klinken als de 4 cilinder….
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ronama schreef:Ging mij eigenlijk ook meer om deze stelling
Modern is beter
En daar ben ik nog niet van overtuigd..
Toch wel
1) minder verbruik
2) minder uitstoot
3) minder gewicht
4) méér vermogen!
5) minder onderhoud
Laten we eerlijk zijn: de 1600 Vti motor was een ouderwets en astmatisch kreng. Geen koppel onderin, een relatief laag eindvermogen en ook nog eens hoogtoerig. Ik heb de nodige kilometers met die motoren moeten maken en vond het altijd afbreuk doen aan de rest van de wagen als er een Vti 120 1.6 onder de kap lag.
De 82 pk 1,2 puretech lijkt qua eigenschappen veel op de ouwe 1400 TU met 75 pk. Alleen dan nog veel zuiniger en minder onderhoudsgevoelig.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik heb die 1.6 vti ook gehad hoor, 2 jaar in een new C4
de 1.4 heb ik ook gehad..
en de 82 pk pure tech heb ik ook..
dus ik weet ook wel waarover ik spreek..
problemen zijn er ook met de pure tech, er worden komplete motoren uitgewisseld
onze viel nog net binnen de marge..
maar we zullen zien in de toekomst, of ze ook beter zijn..
en dan bedoel ik na 200000 km