Het zit toch anders/slimmer dan ik dacht.
De wisser aan de bestuurderskant KAN handmatig bediend worden.
Maar door een slimme constructie wordt hij “meegenomen” door de
andere,motorbediende wisser.
Dat zie je pas goed als het motortje draait
Maar dat motortje lijkt wat onderbemeten, bovendien zit er speling in
het vertragingskastje.
Het motortje trok 3 A bij 6V , 18 Watt dus, en dat is wel heel erg minimaal.
Ik vond een BX achterwissermotor welke met weinig moeite lijkt te passen.
Heel veel sterker, 12 V (geen stepdownconverter) en een luxe ruststand !
Totaal aantal Berichten: 10246
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Je bouwt hem helemaal om naar 12V?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ja, over op 12 Volt.
Te veel voordelen, en op de accu na zie je er vrijwel niks van.
Moet nog wel een DS19 dynamo op de kop tikken, maar dat zal niet moeilijk zijn.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Waarom wel met een dynamo blijven rijden en niet gewoon een modern wisselstroomexemplaar inbouwen? Dan heeft die BX ruitenwissermotor tenminste ook prik genoeg
Alleen maar om de looks….
Je hebt natuurlijk gelijk, een wisselstromer is in alle opzichten beter.
Maar ik hoop dat het met een goede, electronische regelaar ook goed gaat
met een gelijkstroom dynamo.
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Alles gaat en staat met het gebruik van je auto. Gelijkstroom in de stad, op korte stukjes, met vaak lage toerentallen, werkt gewoon beduidend minder goed dan wisselstroom.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Vooral met een auto die stationair ergens tussen de 5 en 600 toeren draait
We gaan het zien.
Door de veldspoelen los van de collector te bekrachtigen
hoop ik de output bij lage toerentallen wat op te krikken.
En bevalt het niet dan is ombouwen zo gepiept.
Het past en het draait !
Alleen had ik geen rekening met het spindeltje van de venrilatieklep gehouden.
Het gat in het frame is deels afgesloten door het aluminium plaatje.
Afwatering ventilatie klepje.
De constructie van dat klepje is een van de weinige constructies waar niet goed over nagedacht is.
Een paar er ingesoldeerde pijpjes voorkomt hopelijk eventuele lekkages.
Ik sluit ze aan op de slangen van het schuifdak.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat lijkt wel een goed idee, ben alleen bang dat het lekken zich vooral voordoet bij rijden in de regen, ofwel het waait er tussendoor. En cool, heb jij een schuifdak in je trax?
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
graddus schreef:Daar is nog wel veertien dagen werk aan, maar dat schuifdak is wel super!
Oops, dat laatste wist ik dus eigenlijk al
Nou, het opstaande randje onder het klepje, is lager dan dan het plaatwerk er omheen.
En het gootje wat daar omheen loopt,loopt(ook bij stilstaan) vol water.
Tenzij het klepje en het opstaande randje perfect afdichten, loopt er dan water naar binnen.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mijn ervaring is dat het rubber bij stilstand het water nog wel redelijk tegenhoudt, zodra je in een stortbui gaat rijden daarentegen. Maar ik vind het een mooie oplossing hoor, het zal zeker helpen.
Ik loop vast, of beter, mijn fusees lopen vast.
De onderste fusee zit nu handvast, maar de bovenste conische pen krijg ik er zonder geweld niet ver genoeg in.
De bovenste draagarm zou een paar centimeter langer moeten zijn.
Ik kan me niet herinneren dat er bij de demontage mechanische spanning op stond.
Onderste draagarm is niet losgeweest.
Wat gaat hier verkeerd ?