Totaal aantal Berichten: 10242
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dan komt het wel goed!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Waarschijnlijk was een braampje onderaan de bus de oorzaak van de lekkage.
Maar, het pakkingmateriaal uit de set was ook niet geweldig.
Het leek op kalkpapier en was geplet en uiteengevallen.
Ik denk er over om zelf betere te maken uit dun (olie) pakking materiaal.
Verder zijn mijn bussen aan de lange kant, zonder pakking zitten ze een paar
honderdste onder de rand van het onderblok, dan blijft er nog geen tiende mm
over voor de chemise afdchting.
Is de cilinderbus een paar tiende afdraaien en dan pakkingpapier van 0.2-0.3 mm
gebruiken een goed plan?
En is lijnolie wel het beste om de pakking mee in te smeren ?
Ik heb erg goede ervaring met dat rode spul wat naar jenever geurt.
Totaal aantal Berichten: 10242
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik heb ook wel gezien dat ze gemonteerd werden met doorsmeervet. Dat heeft als voordeel dat ze gelijk lekker vastgeplakt zitten.
Schroefas vet zou een goede optie zijn.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Schroefas-vet heb ik wel. Welke dikte is dan beter? Ik heb dikte 2 lithiumvet en dikte 3 gewone schroefas-vet.
En zo ver woont Nanko niet bij mij vandaan, dus dat zou ik kunnen brengen.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ze horen met vet te worden gemonteerd en zijn van heel dun papier. Dat papier is bij mij nog nooit gebroken en ik heb nog nooit lekkage langs de voetpakkingen gehad na een revisie. Heb je niet een of andere hele ouwe pakkingset gekregen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
nanko schreef:
Acadiane ChrisB helpt (toch ?)
Kennelijk niet, je was weer eens zo flitsend snel dat ik niet de kans had om langs te komen.
Ach, dan help ik toch met het er weer in zetten?
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Nu
Acadiane
@Waterman.
Ik heb geen houdbaarheidsdatum op de set gevonden, maar hij is een jaar of
twee geleden aangeschaft, bij een doorgaans zeer betrouwbaar adres.
Dan zal het braampje toch de oorzaak geweest zijn.
Ik doe het opnieuw, met nieuwe pakkinkjes en vet.
watervast vet heb ik nog wel(bedankt voor het aanbod Ed!)
@Chris.
Blok erin is ook zo gepiept, moeite van het omrijden niet waard.
Bewaar je energie maar voor het hemeltje !
Koppakking HY oud type is gelijk aan traction ?
Traction is niet op voorraad, HY wel
Totaal aantal Berichten: 15696
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De motor draait andersom, maar kan me niet voorstellen dat er verschillen zijn in de koppakking…
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
HY koppakking past niet, gat voor water zit aan de verkeerde kant
Dat was net op tijd, had het spulletje bijna besteld…
Iemand nog zo’n wisserarmpje over ? het alternatief (rvs) vind ik niet passen.
Ik zoek ook nog een SOLEX PBIC34 er zit nu een 32 op.
Mag best een versleten exemplaar zijn.
Ruilen met mijn 32er met minimale speling op de gasklepas ?
De chemise pakkingen doen deze keer wat ze moeten doen, getest met perslucht.
Vloeistoffen zitten er in dus ik kan de motor in principe starten.
Totaal aantal Berichten: 15696
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Had je aan die chemise-pakkingen nou nog iets gemodificeerd, Nanko?
Nee, ik heb ze van een andere leverancier en de kwaliteit leek me
een stuk beter dan de vorige.
Alles netjes schoongemaakt, braampje van een van de bussen weeggevijld
en de pakkingen met rode “jenever” pakking ingesmeerd.
Ik weet het, het hoort watervast vet te zijn, maar vloeibare pakking hardt
enigszins uit, en dan loop je minder risico op bewegen en dus lekkage mocht
de kop er ooit weer afmoeten.
Totaal aantal Berichten: 15696
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Helder.