Dat het veel werk is geeft niet, ik heb mezelf geen deadline opgelegd.
Het scheelt ook tijd dat hij niet moeders mooiste wordt, roest aanpakken, de techniek perfect in orde en rijden maar.
Slopen is de manier om te begrijpen hoe e.e.a. in elkaar steekt, daarom maar begonnen om de bruikbare delen van eén van de donoren uit elkaar te halen.
Blok er uit was gemakkelijk, hoe de draagarmen (zonder flex) er af moeten is me nog niet duidelijk.
Gelukkig bleek een dorpsgenoot alle handboeken van de traction te hebben.
Hij heeft zelf een commerciale ! heb ik nog nooit in levende lijve gezien, binnenkort maar eens op de koffie bij de beste man.
Tot nog toe gingen tot mijn verassing alle bouten los alsof de auto gisteren in elkaar gezet was.
Mischien omdat ik de bouten een poos in kijn atf aceton mengsel heb laten soppen.
Koets en plaatwerk zijn erg slecht, daar zit niks bruikbaars aan, daar kan ik dus naar hartelust aan flexen.
Wees zuinig op originele onderdelen, vooral kleine dingetjes zoals ruitenwisserarmpjes, schakelaars etc. Imitatie is vreselijk slecht, dus beter oude restaureren.
Totaal aantal Berichten: 10266
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Om de onderste graagarmen er af te halen moet eerst de voorbrug er af. Wel eerst de boutjes van de torsiestaven er uit.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hoi,
leuk dat je begonnen bent aan de klus!
Mooi dat je de motor uit die belg hebt gehaald, is de kans een stuk kleiner dat ie doormidden breekt op de brug
Betekent dit dat de c35 af is?
Nou, het blijft spannend hoor! de brugstempels zijn allemaal voor een groot gedeelte verdwenen in de koets.
Maar inderdaad het wordt nu alleen maar lichter.
Ik heb toch nog wat bolkop schroefjes kunnen redden en ook nog wat M8 met slw 14.
Of het logo daarop nog zichtbaar is weet ik niet, ik zal ze als ze er allemaal uit zijn eens glasparelen.
Zag nog wel wat vreemds aan het blok, de bougie aan de waterpompkant steekt zo’n 2 cm meer uit dan de rest
C35 is bijna klaar, het interieur heeft nog wat aandacht nodig maar we kunnen er nu mee op pad.
Ben ik nog wat vergeten ?
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
ziet er treurig uit zo’n trax in stukken maar gelukkig heb je alles kaal gemaakt om een andere te redden
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
En hij was echt te ver heen, slopen was de enige optie.
Nog een motorloze schade koets te demonteren en dan heb
ik een leuke voorraad reserve delen.
Te veel voor eigen gebruik, wat ik over heb wil ik wel
ruilen met iets wat ik wel kan gebruiken
Goed bezig!
Moeren van de distributiekettingwielen, rechtsdraad ?
En wanneer moet de ketting vervangen worden, er zit nu 28mm speling in het midden van de ketting.
Lijkt me nogal wat….
Heeft het zin om er een kettingspanner in te knutselen ?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kettingspanner heeft zeker zin. Is een setje voor te koop dat prima werkt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10266
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Van achter gezien draait de motor linksom (anticlockwise). Het lijkt me dus logisch dat de moeren dan op rechtse draad zitten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Mooi, ik ga op zoek naar een kettingspanner.
Bij gebrek aan merktekens, hoe krijg ik de timing goed ?
Achteraf merktekens aanbrengen is geen optie, het blok is ooit
provisorisch in elkaar gezet (geen enkele bout zat vast) en er
is een stoterstang krom.
Reden genoeg om aan de timing te twijfelen.
De moeren zitten muurvast en voordat ik de luchtsleutel er op zet
wil ik zekerheid over de draairichting.
Het handboek zegt daar niets over en dat zegt al wat.
Rechtsom dus, we gaan het zien…