Totaal aantal Berichten: 10247
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat zie ik, maar ik bedoelde het bovenste deel van de spanner.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bovenste deel van de veer leunt tegen de binnenkant van het deksel.
Totaal aantal Berichten: 10247
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ah, I see!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Kruipolie en spierkracht was niet genoeg
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Met een beetje gepast geweld gaat veel.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Goed opgewarmd allesinds !
Ik vraag me af of dit ook gelost kon worden met wat kruipolie, wat spanning op de polietrekker en een slag op de kop.
Indien er geen beweging inzit zo enkele dagen proberen, anders is opwarmen de goede keuze (maar voor mij de laatste keuze ook)
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Ik heb het natuurlijk eerst zonder hitte geprobeerd.
Wel een paar dagen in kruipolie laaten weken.
Waarschijnlijk was het wel gelukt als de voortrein nog aan de koets zat.
Dan kan je een dop met een flinke lengte buis gebruiken en dat doet
meer dan een slagmoersleutel.
Maar de hitte valt wel mee, nog geen minuut stoken, de trommel is misschien
150 graden geweest,tijdens een rit bergaf wordt zo’n ding een flink stuk heter
Totaal aantal Berichten: 10247
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dan mag je wel uitkijken dat hij bergaf niet loskomt!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Daar heeft Andre wat op gevonden, een moer op de naaf, slim hé !
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Die André was me er eentje. Ik kan me wel voorstellen dat je het los van de auto niet los kreeg inderdaad. Aan de auto heb je nog een heel eind pijp en een blokkeersleutel nodig
Wie kan me vertellen wat de cup diameters van: voor en achter wielremcilinders en de hoofdremcilinder zijn ?
Ik wil cups van teflon maken zodat er siliconen remolie gebruikt kan worden.
Beste Nanko, je kan gewoon met de bestaande cups van rubber siliconenvloeistof toepassen in her remsysteem van je Traction. Er mogen geen oude restjes olie meer aanwezig zijn, dus liefst leidingen, slangen etc. vernieuwen. De maat van de remcilinders: voor 11/4” en achter 1”.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Waarom zou je dat willen Nanko?
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Omdat ik in de veronderstelling was dat het originele rubber en siliconen niet samen gingen.
Maar ook omdat het kan…....
En ik heb goede ervaring met bewegende teflon afdichtingen.
De oude cilinders zijn zwaar verroest, die wil ik daarom verbussen met rvs.
Ik heb bij de RDW een afspraak gemaakt voor een identiteitskeuring.
Om daar goed beslagen ten ijs te komen wil graag wetenwaar de twee gepopte
en de omgevouwen(dashboard) nummerplaatjes voor zijn.
Een van de gepopte is het chassisnummer (komt overeen met kentekenbewijs)
Maar de andere twee ?
Verder willen ze de auto met motor en bak ingebouwd, keuren.
Maar ik heb alles er uitgehaald, iemand een idee of ze een kaal onderblok
en een losse bak accepteren?
De regeltjes bij de RDW zijn niet erg strikt is mijn ervaring, en het is
eigenlijk een onzinnige voorwaarde, de originele toestand zou anders niet
vast te stellen zijn, aldus de RDW…..