7 van de 19
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
project 11B
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 augustus 2018 04:25 PM
  [ # 91 ]

moet je de RDW even bellen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 augustus 2018 04:48 PM
  [ # 92 ]
nanko schreef:

Omdat ik in de veronderstelling was dat het originele rubber en siliconen niet samen gingen.
Maar ook omdat het kan…....
En ik heb goede ervaring met bewegende teflon afdichtingen.
De oude cilinders zijn zwaar verroest, die wil ik daarom verbussen met rvs.

Deze week nog filmpje gezien over de teflon dichtingen, wist helemaal niet dat je ze niet mag invetten

https://youtu.be/kas5LrlJQyc

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 787
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 augustus 2018 06:33 PM
  [ # 93 ]

Bellen met de RDW heeft niet veel zin, in de praktijk gaan dingen daar vaak
heel anders.

En een oliekeerring is wat anders dan een uit volstaf gedraaide cup.
Maar ik doe natuurlijk wel wat testjes voordat ik alle remdelen aanpak
en monteer.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 augustus 2018 09:51 PM
  [ # 94 ]

Juist had wat verder moeten terugdenken, een gedraaide cup…..
Maar de RDW helpt toch goed aan de telefoon, heb ze gisteren gebeld voor een sloper die ik wou exporteren, kon niet want ben geen handelaar, dus gewoon moeten exporteren. Stond in niet veel woorden op hun site en ook voor interpretatie vatbaar , dan gebeld en echt heel duidelijke info gekregen. Een nee heb je een ja kun je krijgen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 787
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 24 augustus 2018 10:59 PM
  [ # 95 ]

Uitleg heb ik niet nodig, het staat duidelijk vermeld op de site.
Maar de regeltjes worden vaak “soepeltjes” toegepast weet ik uit
ervaring.
We gaan het zien, de afspraak staat en ik ga blok en bak niet weer
opnieuw inbouwen.

En ik bedacht later dat de teflon keerringen waarschijnlijk niet
met olie gemonteerd mogen worden omdat ze er dan nog gemakkelijker
uitgeperst kunnen worden, teflon heeft droog al een erg lage wrijvings
coëfficient, met olie wordt dat nog lager.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 24 augustus 2018 11:32 PM
  [ # 96 ]

Denk omdat de teflon zodanig strak moet afsluiten , een oliefilm ertussen is kans op lekken. En inderdaad het behoeft geen olie.

Succes alvast bij de RDW.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 787
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 16 september 2018 03:44 PM
  [ # 97 ]


Voorzichtig begonnen met het laswerk, ver bij het chassisnummer vandaan, want de RDW komt nog een vooronderzoek doen naar de identiteit van e.e.a
En zoals ik al vemoedde kan je bij het keuringsstation zelf,meer voor elkaar krijgen dan via het centrale ontactadres.
Thuis keuren kan dan gewoon, hoef je niet voor geregistreerd te staan bij de RDW.

Ik moet ook aan de achteras bevesting lassen, heb op het forum gezocht naar tips&tricks;, maar niets gevonden.
Is het recht toe recht aan, of zijn er wel dingen waar ik op moet letten ?

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3697
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 16 september 2018 09:15 PM
  [ # 98 ]

“Rubber” cups zijn flexibel, natuurlijk afhankelijk van het rubber en de “hardheid” ( EDPM. NBR of FPM). Ik denk niet dat je met teflon eenzelfde afdichting kan verkrijgen. De cups die je voor “gewone” remvloeistof gebruikt zijn ook bruikbaar voor de DOT 5 /siliconen remvloeistof, maar zoals gezegd die kun je echt niet mengen met dot 3 en dot 4.

Plaatjes: Je hebt een “plaque de constructeur” met het chassisnummer: Als je Trax uit Frankrijk komt heeft ie geen ingeslagen chassisnummer, dat is pas in de 70’er jaren ook in Frankrijk in de mode gekomen, en pas tussen 1981 ( voor nieuwe modellen)  en 1985 ( voor alle auto’s)  verplicht geworden.  Dat weten ze heel goed bij de RDW. Als je Trax ooit in Nederland of Duitsland of zo is ingevoerd geweest dan is er bij de invoer een chassisnumemr ingeslagen.
Daarnaast heeft iedere “coque”( carrosserie) bij Citroen een nummer en een plaatje: dat nummer is in 2 delen: Eerste deel: enkele letters en/of cijfers voor het type “coque: met daaropvolgende een volgnummer.

De motor heeft wel een motornummer, maar dat is bij het uitleveren niet altijd bijgehouden, want dat had nadat het chassisnummer was toegekend aan het einde van de productie geen betekenis meer. Het is vaak wel “handmatig” bijgehouden, maar dat wil niet zeggen dat die lijst er nog is. “Matching numbers” van motor en chassis hebben bij Citroen niet altijd zin.

De RDW heeft zeer algemene regels voor een heleboel zaken, maar als ze naar een specifiek geval kijken weten ze ook dat ze die regels niet altijd kunnen toepassen: Bij een relatief moderne auto moet de motor ingebouwd zijn want die staat specifiek op het conformiteits certificaat/goedkeuring, maar bij een auto van 50 jaar geleden ligt dat heel anders. je aanpak: laat ze maar komen kijken is voor mij de goede.
Succes, 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 787
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 17 september 2018 09:43 AM
  [ # 99 ]

Dank voor de uitleg en de geruststellende woorden.
Ook via andere wegen heb ik inmiddels begrepen dat de RDW niet erg moeillijk
doet zolang duidelijk is dat er niet met de identiteit vh voertuig gerommeld
is, en dat is er niet.
Ik heb alle papieren en 1 kentekenplaat, en de plaatjes zijn aanwezig en
onbeschadigd.
Hij staat alleen nog niet op mijn naam.
Verder is het een in NL geleverde traction, nog in de eerste lak.

Teflon is idd iet zo flexibel als rubber, maar door de afdichtingslip een iets grotere
diameter te geven, en dun uitlopend te maken denk ik dat het met de afdichting goed gaat
Dat was het iig met de hydraulische cilinder waar geen nieuwe manchetten meer voor
leverbaar waren.
We gaan het zien, ik begin met de hoofdremcilinder om te bouwen en testen.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 787
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 19 september 2018 09:44 AM
  [ # 100 ]


Ik heb een hele nette HY krukas inclusief dito lagerschalen.
Grotere hoofdlagers en dus minder kans op breuk, erg aantrekkelijk om hem pas te maken voor de 11D motor.
Alleen zit ik met de labyrinth afdichting, die pompt de olie uit het blok ipv er in.
Nou stel ik me niet veel voor bij dat pompeffect, ik vermoed dat afslingeren van de olie het meeste effect geeft
Heeft hier iemand ervaring met deze constructie?
Ik zou de tanden er af kunnen draaien en een dun “slingerrandje"laten staan, of een deelbare ring met tanden in de juiste richting maken, alleen hoe ik die op de krukas bevestig zonder al te veel materiaal weg te halen weet ik nog niet.
N

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 787
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 06 januari 2019 07:44 PM
  [ # 101 ]

De RDW is langsgeweest, en heeft groen licht gegeven voor de verdere restauratie.
Zegel bevestigd op de koets, foto’s gemaakt van motor en bak.
Als hij weer rijdt is de eerste rit naar het keuringsstation voor de identititeits keuring
en het heractiveren van het kenteken.
Het laswerk is inmiddels zo’n beetje achter de rug, tijd voor de leukere dingen zoals bak en
motor.
Te beginnen met de kop.
De kleppen sluiten nu gewoon op het gietijzer af, dat wordt dus klepzittingen plaatsen.
Zit er nog kaf tussen het koren, of is alles wat er in de handel is van goede kwaliteit ?
Waar moet ik aan kosten op rekenen, ik zou het zelf kunnen doen op mijn ouwe trouwe TOS FNK25
Maar dat is tijdrovend en riskant, als het enigszins betaalbaar is besteed ik het liever uit.
Iemand goede ervaringen met een revisiebedrijf in groningen?
Motorpakkingen en een 10x30 diff zijn onderweg, samen met een set bolle zuigers gaat dat vast
een fijne combi worden.
N

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 07 januari 2019 10:35 PM
  [ # 102 ]

Kijk, dat zijn de berichten, mooi dat je daar nu zekerheid over hebt.
Je zou eens kunnen informeren bij Engine2Repair in Appingedam. Ik weet niet wat voor prijzen ze hanteren, maar ze repareren en reviseren de meest uiteenlopende motoren.

Gr. Ed

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 07 januari 2019 11:31 PM
  [ # 103 ]

Die stalen klepzittingen zijn niet nodig. de gietijzeren cylinderkop is van zichzelf hard genoeg.
Ik heb een Commerciale op LPG gereden zonder enige aanpassing.
Met de bolkopzuigers moet je er op letten dat ze de cylinderkop niet raken

Profiel  
 
briard
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012

- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Gepost: 07 januari 2019 11:34 PM
  [ # 104 ]

Geen HY krukas , zoek een ID 19 blok met krukas of gebruik gewoon je 11D blok.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 787
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 08 januari 2019 02:58 PM
  [ # 105 ]

De vlakke stukken rond de verbrandingskamer kunnen in de weg zitte zeker?
Hou ik in de gaten.
Ik zag dat er revisie koppen aangeboden worden met alleen zittingen en bijbehorende
kleppen voor de uitlaat.
Maar als ook dat niet nodig is dan ben ik vlot klaar want de kop, kleppen en geleiders
zien er nog prima uit.
Opnieuw inslijpen, nieuwe klepseals en de kop kan er weer op.

Een nette en betaalbare ID19 krukas vinden valt niet mee, los zijn ze meestal één bonk roest
en niemand sloopt een kompleet blok.
Bovendien en ik ben al begonnen met de HY krukas.
Dat ding is als nieuw, lagerschalen idem.
Met een middagje draaien bespaar ik honderden euro’s

Profiel  
 
 
7 van de 19
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook