Hoi Allemaal, ik had al wat geplaatst in het topic dakproblemen maar daar komt nog niet veel reactie,
Ik heb onlangs een Leuke pluriel 1.4i uit 2004 gekocht waarvan het dak niet werkt, dit was al bij de aankoop en zou gemaakt worden door de verkoper.
Nu werkte het dak niet omdat een van de slides was afgebroken en de Besturings module was doorgebrand. deze onderdelen zijn netjes opnieuw besteld door de verkopen alleen krijgt zijn monteur het spul niet geinstalleerd en is bang op de onderdelen te beschadigen.
Het dilemma is nu het volgende, aangezien de garage het dak zou maken hebben deze al het scharnier en de module besteld en kan ik dus 300 euro terug krijgen om de auto naar bijvoorbeel nieuw vennep te brengen aangezien daar de specialist zit. ( vernomen via het Forum ) en hem dan door deze te laten repareren.
of ik krijg mij gehele aanlkoop bedrag terug 2000 euro en ga op zoek naar wat anders.
Wat vinden jullie !??
groeten Ruben !
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Als ik het goed begrijp ben je nu al eigenaar van de Pluriel en kan je 300 euro korting krijgen op de aanschafprijs, als je de auto accepteert met een niet-werkend dak?
In dat geval zou ik eerst naar Johan Oldenhage in Nieuw-Vennep gaan om een indicatie te krijgen van de benodigde reparatiekosten alvorens akkoord te gaan met de aangeboden korting.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat de uiteindelijke reparatie een veelvoud hiervan blijkt te kosten.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hoi Rene,
Ja dat klopt in principe kan ik 300 euro korting krijgen en dan de nieuw bestelde onderdelen zoals de Slide en de Besturings computer.
ik heb inderdaad al even gebeld met Johan uit nieuw vennep en die wilt er wel even naar kijken. stel hij kan het makkelijk reparenen dan vraag ik me nu eigenlijk nog steeds af of het verstandig is.
Ik lees zo veel over defecte daken.. wie weet hoe lang het duurt voordat het weer zo ver is.. miscchien maar een gewone C3 of een C2 ?
Dilemma !
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dan zou ik voor je adviseren, voor je verder gaat met deze auto, eerst eens te inventariseren wat je echt wilt hebben! Nu kost het een hoop tijd die je nooit meer terug krijgt Succes met je zoektocht.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Inderdaad, als je nu al zo twijfelt vraag ik mij af wat je dan bewogen heeft deze auto te kopen.
Mijn advies zou zijn, lever ‘m weer in en koop voor die 2k iets met een vast dak.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Nou, het ziet er allemaal leuk uit. Maar achteraf had ik beter onderzoek moeten doen van te voren dan had ik gezien dat t van waaibomen materiaal gemaakt is. En achter elkaar stuk gaat
Ik ga idd wat anders kopen..
Bedankt voor de reacties.
Voor mij geen pluriel meer..
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ruben241 schreef:Dan had ik gezien dat t van waaibomen materiaal gemaakt is. En achter elkaar stuk gaat.
Naar mijn idee kan en mag je deze conclusie niet trekken.
Je leest alleen over de gevallen waar het niet goed gegaan is en niet over de gevallen, waar het dak gewoon blijft functioneren.
Toegegeven, het is een complexe constructie, maar met wat aandacht en preventief onderhoud kan het dak gewoon jaren goed werken.
Ook wil ik nog opmerken dat de verkoper coulant is in deze.
Zien we je nog terug op dit forum of heb je de buik al vol van Citroën?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Je hebt gelijk misschien een oets te snelle conclusie. Eigenljjk ben ik gewoon een beetje teleur gesteld.
De verkoper was idd zeer coulant wn heeft er echt heel veel tijd geld en moeite in gestoken om het te regelen maar het is hem niet gelukt.
Hij staat tevens weer te koop met een gesloten maar niet werkend dak!
Als ik een andere citroen eb gevonden horen jullie van me ! 😁😁
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Slotje?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ja hij kan gesloten worden.
Weet zelf niet hoe?!