Ik ben bang dat sommigen over mijn antwoord zullen vallen:
Vlak voor de APK alles netjes schoonspuiten, bv in de wasstraat, voorkomt vaak afkeur.
Omdat LHM je remolie is, mag er geen lekkage zijn voor de APK ( dus ook geen druppels)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Egbert doet je suggestie. Ik zou heet ook zo doen (voor wat mening waard is) omdat de lekkage niet direct gevaarlijk is/wordt. Het is idd APK afkeur en binnen niet l te lange tijd moet er wat gebeuren. Je kunt overwegen het rondsel reviseren of vervangen als de rest droog is, maar ik weet niet of dat tot jouw mogelijkheden behoort. Want dan moet je ws het stuurhuis opnieuw afregelen. Als je dat niet kunt wordt het een vervanging van het gehele stuurhuis.
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Dank, ik vermoedde het al maar omdat het ‘slechts’ een beetje externe lekkage betreft leek het me zonde om daar €1000 voor neer te hoeven tellen bij Citrotech.
Het vakantiegeld heeft dus een bestemming gevonden. Toch hou ik van mijn dame hoor.
Zelf reviseren gaat ver boven mijn pet. Vervangen vind ik al spannend maar met film van DS-TT gaat me dat vast lukken.
Kan ik meteen mbv instructiefim draagarmlagers smeren als het scherm eraf is.
Ik heb nog een jaar tot de volgende APK. Ik ga het eerst schoonspuiten boven en onder om het te vervolgen.
Dan zijn er ook nog middeltjes die je bij de LHM kunt gieten en die (kleinere) lekkages zouden kunnen stoppen. Ik heb er geen ervaring mee, maar er zijn gevallen waar het goed heeft geholpen. Ik weet niet voor hoelang het werkt.
Er zijn vast wel forumleden die er meer van weten.
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Ik heb stoute schoenen aangetrokken en tbegonnen met uitbouwen stuurhuis.
Alles gaat voorspoedig mbv tutorial DS-TT.
Accusteun verwijderd, stuurstang ging er makkelijk af. Hulpstuurhuizem idem.
Maaaaar! Na drukloos te hebben gemaakt bij voorraadbol wil ik de drukleiding van stuurhuis afkoppelen.
Ik krijg evengoed een fontein LHM! Gauw weer aangedraaid om het te stoppen.
Wat doe ik verkeerd?
Het voorraadvat is ook maar voor 1/3 gevuld zie ik….
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Dat is gek. Die 12 mm bout op drukgeregaal halve slag losgedraaid? (en los gehouden) Weet je zeker dat het de juiste bout was? Wat ik me nog kan voorstellen is dat de auto nog niet op zn laagste stand stond en er nog wat restdruk in zat?
Of heb je daarna toch per ongeluk de auto gestart ofzo? Maar als je de bout een halve slag losdraait en hem los houdt kan hij geen druk opbouwen.
Hoogteregelaar een paar keer hoog laag zetten met even wachten tussen de twee standen. Verder het rempedaal indrukken tot er geen druk meer is en tenslotte het stuurwiel een paar van aanslag tot aanslag draaien. Dit alles met losgedraaide bout op de accumulator.
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Trucje hoog laag zetten werkte! Thanks.
Ook nog even stuur er weer opgezet om het huis leeg te maken.
Alles bleef daarna droog