2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
gebroken distributieriem
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 april 2016 03:50 PM
  [ # 16 ]
leipewil schreef:

nou de garageheeft ernaar gekeken en het is niet de driem, maar de nokkenas die helemaal vastgeslagen is. Heeft van één kant geen smering gekregen volgens de garagist. Moer dus in de soep. Brengt mij bij mijn volgende vraag: heeft of weet iemand een moter voor mijn bx break?We zijn in de paar dagen dat we erin gereden hebben toch een beetje verliefd geworden op deze tank, dus we willen hem graag weer rijdend maken.

Bij een BX 19 break zit meestal een GTi motor in.

Je kan wel een ander blok zoeken, maar die zijn toch wat zeldzamer als een 1.6.
Gezien deze blokken vaak toch na wat kms hebben van wat olieverbruik langs klepseals kan je misschien overwegen de kop te laten reviseren.

Het ligt natuurlijk allemaal aan de schade, maar in een gunstig geval kan het onderblok dan gewoon blijven zitten.
Anders alleen op zoek naar nieuwe kop?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 01 april 2016 03:56 PM
  [ # 17 ]

Gewoon eerst even de kop eraf trekken, dan zie je gelijk alle eventuele schade.
Dan is ook wel te achterhalen waar het gebrek aan smering vandaan kwam.

Zodra de schade bekend is, besluiten: andere kop of ander blok.

Zat er overigens wel genoeg olie in?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Gepost: 01 april 2016 09:30 PM
  [ # 18 ]

Plaats een oproep voor een blok en/of cilinderkop op dit forum (gezocht), op de citroen marktplaats en op de pagina van de BX Club op facebook. Weet je snel genoeg of ergens een blok of een kop ligt. Nanko (ook op dit forum) is ook een goede onderdelenbron. Wel sneu dat het blok zo snel na aanschaf van de break in de prak liep. Zelf heb ik helaas ook twee keer een 1.9 blok aan puin gehad in een break. Het goede nieuws is dat een vervangend blok mij geen 600 euro heeft gekost… Waar staat het slachtoffer eigenlijk?

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 02 april 2016 01:03 AM
  [ # 19 ]

Ik heb hier nog een goed blok staan, uit een 19 tzi break van 1994.
Heeft ong. 185000 km gelopen.

In tegenstelling tot de foto’s, zit de hd-pomp en de luchtbuis op het gasklephuis er niet meer bij.
En het vliegwiel moet je even uitwisselen met die van je oude blok, dit is er een van een D6A (oude type GTI).
Dit vliegwiel is niet geschikt voor het motronic injectie systeem, mist de nokken voor de BDP sensor.
Verder een droog en schoon blok zoals je kan zien op de foto’s.

Af te halen voor 100euro.

Profiel  
 
leipewil
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 28-09-2010

Gepost: 04 april 2016 12:08 PM
  [ # 20 ]

Ja! We gaan gewoon voor de moterwissel.
Dank jullie wel voor het meedenken en we zien jullie op de snel op de weg!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook