4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Simmke: Citroën DSpécial
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10463
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 februari 2017 08:53 PM
  [ # 46 ]

Volgens mij alleen bij pallas.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5388
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 februari 2017 09:19 PM
  [ # 47 ]

Nee hoor,
Mijn DSpecial uit ‘72 heeft het ook!
En daarom is de rand van de kofferbak wel wat aangevreten…

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 05 februari 2017 10:35 PM
  [ # 48 ]

Goed bezig ,zeer goed bezig zelfs.
Maar dat gaatje / oneffenheidje kun je dat niet beter laten lassen ozolaten en dan dik in de actie roest….
Ipv dicht smeren ....?

Voor de rest very good nogmaals goed bezig!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
snoekhuizen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 05 februari 2017 10:44 PM
  [ # 49 ]

@ Hans, mijn Dspecial had ook een mousrubber maar ben bezig dit te vervangen met rubbers

Citroën Dspecial 1972
Citroën C-Crosser 2,2HDi
love

Profiel  
 
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 06 februari 2017 09:01 PM
  [ # 50 ]

Er zit inderdaad aan de onderkant van de kofferklep een soort mousse.
Volgens mij zat er toen ik de auto voor het eerst zag ook een rubber over de rand heen. Dit wil ik in ieder geval ook terugplaatsen want nu zitten er veel scherpe haakjes aan waar ik me al vaak aan het opengehaald.

De rubbers links en rechts wil ik trouwens ook vervangen, want die zijn inmiddels zo hard dat ze bijna afbreken als je er nog maar naar kijkt…

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
snoekhuizen
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 49
Geregistreerd: 20-01-2015

Gepost: 06 februari 2017 09:10 PM
  [ # 51 ]

Ik heb zelf ook rechts een nieuwe regengoot geplaatst was allemaal erg verrot. moet nu noch de linker kant vervangen incl. gatenkaas in de zijkant. Daar voor zal ik de gehele tankinstallatie eruit moeten halen, wordt een behoorlijke klus dus !

Citroën Dspecial 1972
Citroën C-Crosser 2,2HDi
love

Profiel  
 
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 27 februari 2017 10:23 PM
  [ # 52 ]

Weer tijd voor een update!

Hier waren we gebleven: kofferbak in 2 lagen anti-roest primer

Daarna 2 lagen zijdeglans zwarte metaalverf

Schutbordje weer over die torsie-as gemonteerd en ook 2 lagen zwart

Morgen even de slotvanger terug op zijn plek schroeven en dan is dat ook weer klaar Smile
De rubbers links-boven-rechts zijn helemaal uitgehard, die aan de bumperzijde mist dus daar moet nog even een ander setje voor komen.

Intussen alweer druk met wat anders: geluid. Want dit lelijke (ik gok jaren ‘90) geval kan echt niet!

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 28 februari 2017 10:29 AM
  [ # 53 ]

Mooi werk, Sim. dance
Wat ben je juist van plan wat het geluid betreft?
Zelf was ik ook niet helemaal tevreden met de geluidsopbrengst in de DS.
Zo heb ik ea opgelost
Naast de radio zie je nog een glimp van een tweetertje


Niet vastgelgd op foto is de speaker onder de binnenspiegel.
Deze gaf al een merkbaar verschil t.o.v. toen alle geluid van achter moest komen.
Op de hoedenplank zit nu enkel nog het originele roostertje
Maar daar komt binnenkort verandering in Smile
Zo komt alles toch weer een beetje terug naar hoe Citroën het had voorzien.


Bij aankoop staken er al 2 kleinere speakers in de hoedenplank.
Ik zelf vond dat maar niets, vandaar dat ik deze met een ring onder de hoedenplank heb geplaatst.
Zo is alles mooi verborgen onder de bekleding. (zie foto met het originele roostertje)

Wanneer de grote speaker meer dan voldoende geluid levert worden de kleintjes geliquideerd en de gaten weer opgevuld.
Mocht er iemand een onversneden, krokante hoedenplank hebben…..

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 28 februari 2017 10:46 AM
  [ # 54 ]

Ik heb nog een radio liggen (Pioneer deh-4600bt) die ruim voldoet. Die komt op dezelfde plek als bij jou ( waar ook mijn oude radio nu zit).
Daarbij heb ik 2 Rockford Fosgate 40W RMS 13cm speakertjes. Deze wil ik in de rugleuning van de achterbank zetten. Over een paar jaar komt er dan misschien een grote speaker in de hoedenplank erbij, maar dat weet ik nog niet Smile

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 28 februari 2017 10:55 AM
  [ # 55 ]

Die Rockford’s gaan zeker voldoen.
Dan ga je een beetje dezelfde set-up hebben als waar ik mee begonnen ben.
Wanneer je voor in de wagen een mooi geluid wilt hebben ga je de radio vrij hard moeten zetten.
Wat je achterbank meteen gaat veranderen in een massagestoel Smile
Voor mij, met 2 kinderen op de achterbank, was dat geen optie.
Vandaar dat ik eerst ben begonnen met het plaatsten van de speaker onder de binnenspiegel.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2127
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 28 februari 2017 12:02 PM
  [ # 56 ]

Mijn configuratie:

Onder het dashboard hangen links en rechts diep in de voetenruimte modulaire losse speakers met behuizing tegen de onderzijde vh dash.
Ad originaliteit: dit das was al niet meer moeder’s mooiste, een fraai reserve-exemplaar heb ik nog liggen. Mocht zich ooit een originlaiteitswoede van mij meester maken. Idem mbt gasinstallatie, bagagerek met custommade hoofdsteunen en hoedenplank (zie ook doorvoersleuven voor de 3 punt rolgordels!): alles maakt gebruik van bestaande gaten in het chassis en is zodanig modulair dat het er zonder sporen weer uit kan. Maar waarom zou ik: ik heb er zo een hele fijne en praktische auto aan!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Profiel  
 
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 09 maart 2017 01:04 PM
  [ # 57 ]

Inmiddels zo goed als klaar met het vervangen van de motorkap isolatie:


Alleen het middenpand moet nog, was net ff onhandig in mijn eentje…

Afgelopen weekend ook voor het eerst de weg op met de DS Very Happy garageplaten geleend en daarmee van thuis naar de garage van Johan Dekker gereden.
Ritje van +-20km binnendoor: handig om de auto te leren kennen, eerste “kinderziektes” aan het licht te laten komen en lekker van het uitzicht te genieten Smile

Eerste puntje was gelijk al vervelend: ze remt niet lekker. Ik heb ofwel geen remkracht bij normaal intrappen van het rempedaal, ofwel vol in de ankers als ik wat harder trapte. Daar wordt nog even wat extra aandacht aan besteed. Johan dacht dat de remmen misschien opnieuw ontlucht moeten worden.

Ik kwam er ook gelijk achter dat de benzine meter het niet doet :/ daar wordt ook naar gekeken.
Plaatje onderweg:

Met nog een kilometer of 7 te gaan kwam er vloeistof onder de auto vandaan. Dat bleek uit het overloopje van de radiateur te komen, dat slangetje komt onder de auto uit. Er was niks extreem warm of zo, dus waarschijnlijk zat er gewoon net iets te veel vloeistof in, of is er door een luchtbel wat water uit gekomen. In ieder geval was na 5 min afkoelen het probleem opgelost en niet meer teruggekomen Smile

Uiteindelijk best genoten van het rijden in een oldie Smile over een paar weken haal ik haar helemaal nagekeken en voorgekeurd weer op en gaan we 28 maart richting RDW Smile

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 27 maart 2017 10:13 PM
  [ # 58 ]

Ook hier is weer wat nieuws te vertellen.

De problemen met remmen werden verholpen door een nieuwe remdrukverdeler.
Het overhitten was bij Johan toch een aantal keer teruggekomen. Flushen van het systeem leverde niet veel op.
De gebruikte radiator die Johan in november geplaatst heeft is vervangen door een nieuwe, en nu blijft ze lekker op temperatuur.

Verder was het iedere keer na 1 of 2 dagen stilstand erg moeilijk starten. De startmotor ging erg zwaar rond. Ook deze is dus vervangen en nu start ze binnen 1-2 seconden.

De auto wassen heb ik zolang er nog geschuurd en geklust werd niet gedaan. Morgen wordt ze echter gekeurd bij de RDW dus toch maar even een half jaar aan stof enz weggewassen zodat er “blauw” op de papieren staat en niet grijs of bruin :p
Een uitgebreide detail beurt volgt binnenkort Smile

Ze glimt weer een klein beetje:

Er is duidelijk nog werk aan de winkel:

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
Simmke
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 07-04-2016

- ID/DS DSpécial
Gepost: 15 april 2017 09:44 PM
  [ # 59 ]

Zo te zien is het weer een tijdje geleden dat ik hier nog gepost heb…

Inmiddels zijn de papieren binnen en de kentekens op de auto gemonteerd.
Ik heb gelijk ook de oude originele veiligheidsgordels vervangen.

Leuke schets met originele bevestigingspunten Smile

3-punts automaten voorin

Receivers op maat laten maken

2-punts automaten achterin

Door het formaat van de rolautomaat kreeg ik de achterbank niet terug op zijn plek. Receiver en automaat omwisselen was voldoende om dat te verhelpen.

Nog een leuk fransozen-duo op de foto na een heerlijke rit vorige week zaterdag (de Alpine is van een bekende).

Verder ook begonnen met het detailen. Na 3x wassen was de auto nog steeds dof en voelde aan als schuurpapier.

Ik heb eerst de lak behandeld met Monello Non-Ferro om achtergebleven ijzerdeeltjes op te laten lossen (rood-paarse kleuromslag)

Daarna begonnen met kleien. De motorkap ging moeizaam (+- 2,5u mee bezig geweest), het dak ging een stuk vlotter (1 uurtje ongeveer). Zie hieronder voor het resultaat.

Vuile klei

Video die het verschil illustreert van gekleid dak (links) tegenover nog niet gekleid (rechts)
(vooral goed luisteren)


De komende week ga ik verder met kleien, ik gok dat de verticale delen een stuk vlotter gaan.
Daarna kunnen we gaan polijsten Smile

Peugeot 206 1.1i Bleu de Chine (2004)
Citroën DSpécial Bleu d’orient (1974)

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 16 april 2017 10:05 AM
  [ # 60 ]

Mooi werk. Je gaat goed vooruit. Doe zo voort very good
Die 2-punts oprollers zijn een leuke toevoeging.
De voorste gordel zit niet helemaal goed.
De oproller hoort boven op de balk, eigenlijk omgekeerd van wat je nu hebt.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook