Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
hallo,
ik heb een vraagje voor jullie.
mijn batterij van mij traction 11BL is aan vervanging toe en ik weet niet goed hoeveel Ah ik moet nemen.
nu zit er eentje in met 120 Ah en 570 A start vermogen.
dit lijk me eigenlijk redelijk veel wat voor gebruiken jullie.
orgineel schrijven ze 84 Ah voor.
ik wou de volgende batterij bestellen. dynac 6 volt
mvg Tom
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
120AH is zeker genoeg, heb ik er toen ook ingelepeld. Let op de maten van de accubak!
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Ik heb deze gekocht voor mijn 11 Normale, is wel fijn een beetje vermogen.
http://www.advitek.nl/merken/varta/varta-k13-pro-motive-black-6v-140ah-accu-260x175x2.html?gclid=CPzSpMrticwCFVRsGwodo58GKA
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 17-08-2006
- Xsara phase III 1.6i 16v
- Traction Avant 11cv
zelf dacht ik aan 84 of 100 Ah want als je te zwaar gaat is het schadelijk voor startrelais, motor en het laadsysteem moet deze batterij ook kunnen laden ander kan de batterij ook sneller stuk gaan hebben ze mij gezegd.
ik ken iemand met een traction en een batterij van 84 en hij zegt dat hij zeer vlot start.
mvg Tom
Er staat 6V op en de Starter vraagt X aantal ampere, hoe zou dat slechter zijn voor het relais? Er loopt door wat je vraagt.
Als je er niet komt met de dynamo zet je er een kleinere schijf op.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
VooDoobelg schreef:zelf dacht ik aan 84 of 100 Ah want als je te zwaar gaat is het schadelijk voor startrelais, motor en het laadsysteem moet deze batterij ook kunnen laden ander kan de batterij ook sneller stuk gaan hebben ze mij gezegd.
mvg Tom
Nee hoor, dat is onzin. Een accu met een grotere capaciteit kan helemaal geen kwaad. Je kunt dan langer doorstarten als dat nodig is. Hij moet natuurlijk wel passen….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
De 84 Ah wordt aanbevolen voor de Légère, omdat daar geen plaats is voor een grotere. Bij de Normale geven ze een accu van 98 Ah op, net als voor de zescilinder, omdat daar een bredere accubak in zit. Beide accu’s krijgen de motor wel rond, dat is het probleem niet. Ik zou zelf wel voor de grotere gaan, omdat je dan net iets meer over hebt wanneer je met licht en ruitenwissers tegelijk op pad moet