ik heb recent een andere berlingo aangeschaft , betreft hier een 14i multispace van bwj 2005 , een proper wagentje , 108.000km op de teller . maar het probleem is dat bij het schakelen het toerental oploopt . Om een voorbeeld te geven , als je bij 3100 toeren schakelt en je koppeling in duwt en gas lost , dan gaat de motor eerst naar 3200 vooralleer hij terug valt .Ik heb eens ergens iets gelezen over een nullastregelklep die niet meer goed zo kunnen functioneren.
Iemand enig idee?
Da kan, is een ronde klep, stekker met 4 draden
Maar kijk eens eerst of er geen mat (tapijt) tegen het gaspedaal zit
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
heb je enig idee waar ik die nullastregelklep kan vinden paso ? heb altijd aan een diesel aan gewerkt ,een benzine motor is weer geheel nieuw voor mij .
op de gasklep, met 2 torx schroefjes, haal hem eruit en spuit hem eens door met remreiniger
En wij noemen hem stappenmotor
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ik heb de oorzaak van het verhoogd toerental bij het schakelen gevonden , probleem was dat het gaspedaal te hoog stond afgesteld waarbij je telkens bij het schakelen niet snel genoeg de gas kan loslaten .
Thx voor de reacties .
Leuk, gaspedaal schreef ik ook al, komt meer voor dan je zou denken. Hoe heb je hem terug gezet? Met minimaal vrij spel op de kabel?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017