Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik vind het doorhangen van de onderste lamel van de jaloezie toch storen (zie de foto van de jaloezie op de auto hieronder). Een hol aluminium pijpje van de Gamma in de rand van de onderste lamel gelijmd. En nu staan alle lamellen weer prachtig parallel en volgt ook de onderste jaloezie de holle vorm van de achterruit. Als het echt zomer is, mag de jaloezie er weer op. Tot die tijd mogen de rolgordijntjes de zon tegenhouden.
Intussen staat er een volledig functieloze tweede antenne op het dak. Geen idee waar dat ding ooit voor is gebruikt, maar nu staat er in elk geval geen leeg bevestigingsoogje meer.
Volgende actie wordt waarschijnlijk het repareren van een achterruitverwarming. Het schijnt dat een paar draden nog wel degelijk stroom voeren, een aantal andere heeft een breuk. Op een verloren uurtje maar eens uitproberen of het flesje stroomgeleidende lijmvloeistof hiervoor een oplossing is.
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
toch gelukt nu met het antennetje/sprietje? Top!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Yep. Weer helemaal jaren 80 met een extra sprietje op het dak. En in Ede een donatie voor de spaarpot van de kleinkinderen gedaan. Iedereen blij
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Mooie oplossing voor die onderste lamel !
Mbt achterruit verwarming, had ik ook.
Lukte met Bison electro om die te herstellen. Die is niet meer verkrijgbaar, maken ze niet meer.
Er is wel wat anders te vinden. Ali baba heeft zelfs van dat spul !
Je kan de onderbreking per draad makkelijk vinden door met een multimeter (op stand weerstand) die draad bijlangs te gaan. Soms is t lastig zichtbaar.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Locktite heeft ook een alternatief, dat is prima verkrijgbaar. Dat ligt nu klaar. Ik had ook al bedacht dat ik met de multimeter moet gaan zoeken, want inderdaad, zo op het oog zie ik het nog niet. Nu nog een verloren uurtje vinden
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nu na controles van de garage de rare geluiden bij Vollast zijn verdwenen, een keer vol op het gas gehangen van 100 naar 130. Bizar hoeveel vermogen er dan vrij komt, een heel verschil vergeleken mijn vorige Prestige Turbo. Zelfs met vier personen en bagage schiet het ding er behoorlijk van door. Moet nog even wennen aan de geluiden die daarbij optreden, maar wel errug leuk.
Volgende actie: achterhalen waarom de motor soms afslaat bij het terugschakelen in de bocht of bij het stoppen bij een verkeerslicht. Stationair toerental is goed, maar op die momenten valt het te sterk terug. Dit heeft mijn garage niet kunnen achterhalen omdat het bij de proefritten niet is opgetreden.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vind in de 5de versnelling vanaf 100 eigenlijk relatief traag, vanaf 130 zit er veel meer pit in. Vanaf 100 gaat beter in 4de of zelf 3de versnelling
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Absolute versnelling is in een lagere versnelling waarschijnlijk inderdaad groter, maar het sleuren op het koppel voelt zo mooi, alsof de motor veel groter is dan dat die feitelijk is. Bovendien is er veel minder herrie.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In 4 bij 100 zit je meer in de buurt van je max koppel dan in 5. En in 4 is het ook gewoon stil, het reageert dan gewoon mooier op het gaspedaal.
Als het moet trekt 4 van 50 naar 180
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat laatste heb ik nog niet uitgeprobeerd . De turbo 1 kan in vijf van 60 tot hoe hard je ook maar wilt. Deze Turbo2 doet het vanaf 70 wel lollig in vijf. In elk geval ging het ding voor mij (en mijn passagiers) onverwacht vlot naar 130. Leuk dat het kan, verder ben ik meestal een rustige rijder en komt de toerenteller zelden boven de 3000 toeren.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Op Citromobile een heupgordel opgehaald bij CX-Basis, zodat ik legaal een vierde passagier mee kan nemen. Blijkt er onder de achterbank van deze Prestige een heupgordel in kleur te liggen. Toch het deel met de sluiting omgewisseld: wat er in zat was wel erg kort bij het aandoen van de gordel. Dus heb ik nu een keurige heupgorder over - met een vrij korte riem aan de sluiting. Die gaat hier op de Markt - gratis op te halen.
Nadat ik dus de heupgordel onder de bank had gehaald heel tevreden aan het rijden met de telefoon aan de casseterecorder om eens te horen hoe de nieuwe speakers klinken bij bekende muziek (niet verkeerd - met Telemann door de auto voel je je toch een soort van Inpector Morse) tot ik opeens merkte dat ik alleen de derde en vierde versnelling kon inleggen. Grrr. Met de bekende zijden gasvoet het ding in de derde versnelling op de inrit gezet. Onder de kap het bekende losliggende schakelstangetje. De truc met de tiewraps maar weer gedaan op beide schakelstangen (alleen de bovenste lag los, maar als je dan toch bezig bent ...). Deze auto schakelt zo strak dat ik dit niet zag aankomen. Dus binnenkort maar weer een nieuw schakelstangetje scoren.
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
wel balen, maar relatief klein mankement gelukkig! Kan je een fotootje maken van je tiewraps vaardigheid?
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Had ik gisteren meteen even moeten doen, hè? Maar het is heel simpel: lusje om het stangetje en door dat lusje een tweede lusje aan de zijde van het bolletje. Die beide hard aantrekken en de boel wordt op elkaar drukt en kan prima bewegen. De truc is dus dat je de beide tiewrapjes aan elkaar vast maakt. Niet zelf bedacht, werd me ooit over de telefoon door de garage uitgelegd.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Vind ik na mijn vakantie een brief van de RDW in de bus dat de CX als taxi, bus of ambulance op naam staat. Via de RDW-app nagekeken maar ik zie niets. Ben toch wel benieuwd. Taxi kan ik me nog iets bij voorstellen, maar bus of ambulance? Ik ga er maar eens achteraan.
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Komt door die extra gordel natuurlijk