Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
break23m schreef:Zou dat het probleem zijn? Kan natuurlijk wel. Zit trouwens ook op de Turbo 1, daar kon ik inderdaad straffeloos normale benzine mee tanken, deze Turbo 2 is daar veel gevoeliger voor. Bedankt voor het meedenken, ik ga eens op zoek.
De sensor van een T1 is anders dan die van een T2.
Die van mij heb ik toen ook vervangen, erg lastig om te vinden…
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik las ergens dat het een redelijk universeel ding van Bosch is - heb jij toevallig ergens het bosch-typenummer?
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Volgens mij ben ik op zoek geweest met het originele nr van Citroën.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
En heb je dat nr. toevallig?
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik vind het nummer niet onmiddellijk terug maar heb wel ergens nog eentje nieuw in het doosje liggen waar dus de nummer op staat (helaas niet te koop) .
In de technische mededeling van de T2 staat echter niet vermeld dat het om een andere sensor gaat dan bij de T1, voor andere onderdelen zoals bv de injectors staat dit wel vermeld…
In in de microfiche staat hij wel op de tekening als “nr 20” maar helaas gaat de verklaring van de nummering-> onderdeelnummers bij mijn fiche’s maar tot nr 19
Volgens mij is de sensor geen “redelijk universeel ding van Bosch” maar wel specifiek Citroën.
Ik zal zo snel mogelijk de sensor opzoeken en de nummer hier posten.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik begreep dat er twee en drie politie versies zijn. Dus heel erg bedankt dat je dit wilt doen!
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Volgens mij is de oorspronkelijk klopsensor van het fabrikaat Mitsubihi.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat past dan weer bij de startmotor.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Dat klopt, Mitsubishi nummer E1T90271 dat staat alleszins op de nieuwe sensor die ik liggen heb.
Het Citroën nummer voor die sensor is 95 605 088, maar het zou best kunnen dat deze enkel voor de serie 1 is.
Ik heb helaas verder nog niets kunnen vinden van nummers of verschillende sensoren.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bedankt, trxke, brengt me toch weer wat verder.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
break23m schreef:En heb je dat nr. toevallig?
Ik heb overal zitten zoeken, maar ik kan het echt niet meer terug vinden
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tocht bedankt dat je hebt willen zoeken. Ik ben nu aan het zoeken via een CX Specialist - komt vast goed.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Er zijn schijnbaar 2 en 3 draads versies, mijn s1 turbo had een defecte pingelsensor, daar zit er nu een in van aliexpress van 6 a 7 euro.
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik zat al op eBay te zoeken, maar er zijn zoveel varianten, daar kom ik niet uit. AliExpress lijkt me nog lastiger…
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Weer een heel klein stapje verder: in mijn auto hoort een Mitsubishi sensor met drie polen. De garage heeft er waarschijnlijk nog wel een paar op turbo2 blokken zitten. Alleen wordt het even een gedoetje om bij die blokken te komen. Ik ga met verlaagde turbodruk naar Oostenrijk, daarna maar weer eens verder.