Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Saai wordt het nooit: nou gooit het blok de olie er uit op de Autobahn. Lijkt van de koppakking te komen. Terug naar 100-110 en de turbo zo min mogelijk in laten komen zorgt ervoor dat het peil min of meer stabiel blijft. Ik ben langzamerhand een beetje klaar met het ding.
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
he, verdorie, het zit even niet mee aan jou kant.
Balen zeg, hopelijk zie je toch nog de dingen die wel goed lopen/gaan, zodat je toch door gaat!
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zoals ik al eerder schreef.
Terug naar de garage met dat ding.
En laat ze het oplossen!.
Sorry ...
... moest er even uit
Het zit je niet mee inderdaad.
Hoop dat het je vakantie niet in de weg zit.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Prettig geskied. Ontdekt dat een CX op winterbanden aanmerkelijk beter weg komt van een glad hellinkje dan een Dacia Logan (ook op winterbanden). Met een zijden gasvoetje wel weer veilig thuisgekomen, zelfs zonder dat het nodig was om onderweg olie bij te vullen. Ik durfde mijn passagiers niet meer te laten rijden - dus was het wel een lange zit. Tot 130 op vlakke weg bleek nog te kunnen, bij het optrekken en helling op rijden rustig aan gedaan zodat de turbo niet echt bij komt. Op die manier bleef het olieverlies minimaal. Maar nog steeds de lucht van olie op het hete spruitstuk bij stilstand. Binnenkort maar weer eens op weg naar de garage ...
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
De auto staat weer in Leerdam. Te hoge carterdruk zou een oorzaak kunnen zijn. Ik wacht de diagnose af. Ik zit intussen behoorlijk op de wip: houden of laten repareren en wegdoen in de hoop dat de volgende eigenaar er meer geluk mee heeft.
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
ik duim met je mee met een meevallende diagnose, een klantvriendelijke oplossing( lees coulance) is niet mogelijk daar waar je de wagen voor veel geld heb op laten knappen? Sterkte en succes!
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Stel je doet hem weg.. Wat dan?
Koop je een andere CX heb je kans dat je weer van voor af aan begint met gebreken opknappen.
Of je moet voor iets heel anders gaan… Maar dan kan dat ook nog gelden.
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Hm, rare situatie met die motor
Eerst met die Turbo druk en pingelen en nu te hoge carterdruk, lijkt mij in het beste geval een lekke koppakking.
Het blijft uiteraard altijd een gebruikte motor die in je CX is gehangen en dan is daar altijd enig risico aan verbonden, maar zoals Arjan al schreef, wat als je hem weg doet en een andere koopt dan kan je weer opnieuw beginnen…
Was de historie van de motor eigenlijk bekend ?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Die motor kwam uit een nette CX GTI Turbo met flinke schade achter. Kilometrage 160.000km. Voordat de motor in mijn auto is gezet zijn alle pakkingen vervangen om ervoor te zorgen dat de auto voor jaren weer vloeistof dicht zou zijn. Een goede basis, zou ik zo zeggen. Maar ja.
Ik verdenk overigens ook de koppakking. Bij controles tijdens de heen en terugrit naar Oostenrijk leek olie ook daar vandaan te komen. Wat daar tegen pleit is dat er met het koelwater niets aan de hand is.
Enne - als ik dit ding wegdoe, wordt het iets heel anders. Wel iets ouds en jullie hebben gelijk dat ik daar ook weer het schip mee kan ingaan.
Totaal aantal Berichten: 10330
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij hoge carterdruk zou ik als eerste de zuigerveren verdenken.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Carterontluchting verkeerd aangesloten ? Bij een “non-turbo” kan die “zuigend” de carterdruk wegzuigen naar de inlaat, bij een turbo werkt dat niet zo: Waarom? Omdat je bij lage turbo druk ( dan “zuigt” de motor nog genoeg) geen probleem hebt maar bij doortrappen wel. Maar slecht afgestelde wastegate zonder knocksensor lijdt ook wel eens tot zuigerschade bij de zuigerveergroeven door het “pingelen”, en dan krijg je ook te hoge carterdruk door te veel “blow-by”. Je kunt inderdaad bij een Turbo de druk opvoeren maar er zijn grenzen aan voor de levensduur van de motor.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik heb per toeval het originele Citroën doosje van de klopsensor gevonden waar het nr op staat!!
95 632 355
In Google vind je dan ook afbeeldingen welke overeen komen met de sensor.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hé, wat goed! Bedankt! Ik ga nog eens zoeken.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het lek is boven! kreeg vandaag een belletje van de garage dat ze het lek gevonden hebben: een slang naar de turbo was lek. Die richtte z’n lekstraal precies op de uitlaat. Dat is ook de verklaring dat er nauwelijks olie verdween bij rustig rijden: pas als de turbo lekker druk gaf werd de olie weggeperst. Mijn plannen om het ding van de hand te doen worden hierdoor weer iets minder dringend. De auto blijft bij de garage: de oorzaak achter het rinkelende geluid als de motor echt vermogen moet leveren is nog niet gevonden. Er is nog niet getest met een andere pingelsensor maar dat staat wel op het programma. Dat komt volgende week. Maakt niet uit, het is deze dagen toch heerlijk weer om te fietsen, nietwaar?
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 10-11-2018
- CX citroen cx 2.5 GTI
goed te horen! en idd…..........heerlijk weer