Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Doormeten had ik al gedaan, de draadjes geven keurig spanning bij het inschakelen van de verlichting. Dank voor jouw foto, dit maakt het duidelijk. Logisch wel. Ik mis dus het stekkertje aan het lampje. Jammer, maat daar kom ik wel uit.
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik zou niet in de originele bedrading knippen, maar zelf een verlooptussenkabeltje maken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Zat ik me ook te bedenken, het zou wat kort worden en dan loop je het risico dat er een keer wat afbreekt.
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja precies dat zoals jullie zeggen!
Het lampje in de bestuurdersdeur is overigens precies hetzelfde.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat had ik gezien - en die doet het ook niet, dus heb ik er twee gekocht
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het contactslot-lampje werkt. De rest van het dashboard doet het ook nog steeds. Nu alleen nog eens ontdekken waarom de gecombineerde oliepleil-oliedrukmeter alleen het peil geeft en niet overschakelt op oliedruk.
De winterwielen er onderuit en de TRX er weer onder. Nu met het period correct accessoire: de slotbout. Niemand die het ziet, ik vind het toch leuk.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat je toch bijna de hele deurbekleding moet demonteren om het lampje van de vergrendeling te bereiken. Het lampje was niet kapot, de stekkertjes waren niet aangesloten. Nu wel, weer iets dat weer werkt zoals het hoort. Meteen een opening voorzien van een stukje schuim om het af te dichten. En de bevestiging van het kussentje op de armsteun gelijmd. Nu nog een reden vinden om het ding weer eens op te starten in deze thuiswerk periode.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gisteren een overleg buiten de deur - dat was alweer een tijdje geleden. De auto gepakt in plaats van de trein, voelt toch net wat prettiger. Heerlijk natuurlijk, alhoewel het nieuwe 100 wennen is: de hele rit de toerenteller niet voorbij de 2500 toeren gezien. Als ik ooit nog een originele cruisecontrol-schakelaar tegen kom, ga ik ik nadenken over een cruisecontrol. Eenmaal op de plaats van bestemming ging het schakelen toch weer wat moeizaam. Met de motor uit gaat het met twee vingers, met de motor draaiend kost het wezenlijk kracht. Ik trap de koppeling altijd tot op de bodem en dat werkte tot nog toe prima, maar het lijkt nu alsof de koppeling niet 100% vrij komt. Mijn veronderstelling is dat de nieuwe koppelingskabel iets is gerekt en dat dit na een lange rit door de warmte onder de kap nog wat wordt versterkt. Moet ik me toch eens verdiepen in het afstellen van de koppeling. Komend weekend maar weer eens onder de kap duiken.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet onder de bak zijn. Het druklager moet aanliggen tegen de drukgroep.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat wordt een nog wat diepere duik - bedankt voor de tip.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zet je hem wel op pootjes? niet zomaar eronder gaan liggen. Of op een brug natuurlijk.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is de koppelingshefboom niet verbogen?
Deze worden wel eens stijver gemaakt, is van origine niet de meest robuuste constructie.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27929
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
break23m schreef:Als ik ooit nog een originele cruisecontrol-schakelaar tegen kom, ga ik ik nadenken over een cruisecontrol.
Die zijn inmiddels erg duur…
En dan moet je die nog maar eens zien werkend te krijgen op een moderne cruise control.
Ik heb een John Gold erin zitten en dat werkt prima, en dat helpt zeker op rustige wegen erg goed dan hoef je niet de hele tijd naar je teller te kijken.
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
René Jongejan schreef:Is de koppelingshefboom niet verbogen?
Deze worden wel eens stijver gemaakt, is van origine niet de meest robuuste constructie.
Dat kan ook nog! Bij mij was ie ook krom…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Arjan Verkade schreef:break23m schreef:Als ik ooit nog een originele cruisecontrol-schakelaar tegen kom, ga ik ik nadenken over een cruisecontrol.
Die zijn inmiddels erg duur…
En dan moet je die nog maar eens zien werkend te krijgen op een moderne cruise control.
Ik heb een John Gold erin zitten en dat werkt prima, en dat helpt zeker op rustige wegen erg goed dan hoef je niet de hele tijd naar je teller te kijken.
Ik vind oplossingen met een andere schakelaar lelijk. En in een CX zit het alternatief, het ‘pookje’ nooit op een handige plek. Het zal dus wel een droom blijven, want inderdaad, de originele cruiscontrolschakelaar is onvindbaar en duur. Overigens wel een keer met een leverancier van John Gold staan praten. Een andere schakelaar leek hem wel mogelijk.