Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Die grijze onder de brug is de donor?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ja. Eigenlijk zonde hè? Achterschade is naar het schijnt toch net wat serieuzer dan dat je zo kunt zien.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De bak van een T2 diesel is niet hetzelfde als van een T2 benzine.
De bak uit de diesel heeft een langere 5de versnelling, gezien een T2 nu eigenlijk pas bij 140-150 in zijn 5 er echt een beetje aan begint te trekken zou ik niet nog een langere bak willen.
Overigens zit er zelf een heel klein beetje verschil tussen de bak van een T1 en T2 benzine. T1 diesel is volgens mij zelfs korter dan een benzine turbo bak.
Lijkt me prima idee om gewoon het geheel over te zetten
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mijn garage heeft de nummers vergeleken van meerdere turbodiesel 2’s en die baknr’s komen overeen met de bak in de donorauto. Tja, dat doet toch vermoeden dat het dan om dezelfde bakken gaat.
Mijn huidige Turbo 1 loopt vanaf 60 à 70 prima in vijf, vanaf 80 gaat het daarna vlot genoeg. Dus ten opzichte van mijn huidige auto mag het toerental gerust iets meer richting overdrive. Ik ga het over een paar weken wel merken.
Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Een dieselbak is nooit korter dan een benzinebak.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Precies, daar gaat het me om.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
René Jongejan schreef:Een dieselbak is nooit korter dan een benzinebak.
Weet je dat 100% zeker?
Ik dacht eens een document gezien te hebben waarin duidelijk werd dat een turbo loze diesel en een T1 dieselbak korter waren dan die van een T2 benzine.
T2 diesel is wel langer dan die van een benzine.
Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De TD1- en TD2-bak schelen in totale overbrengingsverhoudingen slechts marginaal. In 1, 2 en 3 is een TD2-bak zelfs korter dan een TD1-bak.
Daarnaast, bij een constante snelheid maakt een diesel altijd minder toeren dan een benzine.
Mijn TD1 loopt bij 3000 rpm meer dan 130 km/h GPS-snelheid.
Het max toerental van een diesel ligt zo rond 4500 rpm, een benzine mag altijd meer draaien.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik kan de website niet meer vinden waar die info stond…
Echter mijn T2 benzine doet eigenlijk net zoiets. Ik dacht iets van nog geen 3500 rpm bij 150.
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Een 22TRS doet bij 3500 toeren net de 120km per uur aan tikken.
Het is wel een toerenmaker, het geeft niet altijd een comfortabel gevoel, vaak denk ik dat ik nog een keer moet opschakelen
Een goede vriend van me heeft een 2500GTI automaat gehad, die draait ook flink wat toeren op een normale cruise snelheid i.c.m. die automatische driebak.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het hoge toerental van de automaatbak is ook de reden dat de lagerschalen veel sneller slijten. Met een automaat dus niet altijd 150+ gaan cruisen…
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Daar is de Turbo voor
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik wacht nog steeds op het reeds enige tijd terug door Nielsje toegezegde bakkenoverzicht.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
...moet ik ook dieselbakken gaan meenemen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!