Dat heeft hij niet.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Grr - dynamo kapot (levert minder dan 12V) en de Kwikfitters kunnen de accu niet testen als die niet helemaal vol is (?!). Eens bedenken of ik zelf ga sleutelen om er een nieuwe dynamo in te knutselen. Wordt vervolgt.
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wat is er aan de dynamo kapot?
Versleten koolborstels, defecte spanningsregelaar/gelijkrichter, wikkelingen stuk enz.?
Tip: sleutel dat ding eruit, ga naar zo’n revisieboer en laat ‘m repareren.
Als dat niet meer kan bestel je bij hem een nieuwe.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
break23m schreef:...de Kwikfitters kunnen de accu niet testen als die niet helemaal vol is (?!)..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Weer wat geleerds - er zit een dynamo- en startmotorrevisiebedrijf op fiets afstand. Als het droog blijft, straks even de dynamo er onderuit en daar afleveren. @Waterman: je had gelijk
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Het draadje voor het laadstroomlampje is afgebroken op de dynamo - dat verklaart een hoop. Lastiger: ik zie nergens een draad hangen. Weet een van jullie hoe die draad hoort te lopen? Weet ik waar ik moet beginnen met zoeken.
De dynamoman zag dat het een ParisRhone is, ooit al een keer in Polen gereviseerd. De spanningsregelaar is defect, die gaat hij vervangen, net als de lagers. Dan moet het weer voor jaren goed zijn.
Totaal aantal Berichten: 9424
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
break23m schreef:De spanningsregelaar is defect, die gaat hij vervangen, net als de lagers.
Kijk, dat is de kortste klap.
Wat dat bekrachtigingsdraadje betreft, plaats eens een foto van de omgeving van de dynamo.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat draadje loopt onder de waterpomp door strak langs het blok naar 1 van de draadbundels die achter het blok liggen.
Origineel is het een dun draadje, maar zit in een iets dikkere rubber buisje tegen bescherming van trillingen.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Bedankt Arjan, ik ga op zoek.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als je niet in de gaten hebt dat de moer uit de dynamo is gevallen, is het best een vervelend klusje zeg. En de turbo zit behoorlijk in de weg als je wilt zien waar de draad en stekker heen moeten.
Hulde aan Arjan, zonder zijn tip had ik de draad van het acculampje nooit teruggevonden. Draadje verlengt en gesoldeerd en stekkertje er aan gezet. Krimpkousje over de las en de doorgesneden mantel er weer overheen gezet en die gelijmd met vloeibare rubber. Toen was het donker, morgen de test.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik rij weer En nu kan ik me weer aan andere dingen gaan ergeren:
- een achterruitverwarming die het niet doet (en de spiegelverwarming doet het ook niet)
- een gezellig opgloeiend accu-lampje bij een nachtelijke rit met de blower in de hoogste stand
- bij stationair wat minder fel brandende verlichting
Als ik me verveel in de kerstvakantie kan ik dus weer fijn met lampjes en draadjes spelen. En we hebben niet eens een kerstboom
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Kortom, alles werkt zoals het hoort.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het zijn gewoon supergoeie auto’s…....
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste