Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kroonsteentjes horen niet thuis in een auto.
Ik heb dit klusje vorig jaar ook gedaan, ik heb de ISO stekker in gesoldeerd met krimpkousjes over de solderingen.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Je hebt helemaal gelijk, kroonsteentjes horen niet in een auto en ook niet in een geluidsinstallatie. Ze zijn wel makkelijk om uit te proberen of alles correct aangesloten is. Daar begin ik maar eens mee. Eerst de post afwachten voor die twee stekkers.
Jullie hebben vast gelijk. Je wilt echter niet weten hoevaak ik kroonsteentjes ben tegen gekomen tussen de isostekker en radiovoorbereiding-bedrading in een auto, nagenoeg altijd probleemloos… ze zijn nog steeds ook zo te koop meen ik. Bij de mijne zit ‘t ook zo, was zo al aanwezig en geen tijd (over) gehad om ze te solderen….
Overigens de enig plek in een auto waar ik ze zou overwegen: T zit binnen en heeft weinig te lijden.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja als er iets los gaat doet je radio het niet meer, daar kom je wel mee thuis.
In het ergste geval komt je voedingsdraad los en komt tegen de massa en vliegt er een zekering uit.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hm, ik heb ooit een radiodraad rood zien opgloeien zonder dat er een zekering uitklapte ... Ik zal de kroonsteentjes netjes aandraaien. En als het geluid uit de juiste speakers komt, ga ik bedenken of ik ook nog ga solderen.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Met een plaatje van de aansluitingen op de ISO-stekkers en de aanduiding van de bedrading in het instructieboekje alles aangesloten. Eel een boel draden die best in de weg zitten bij het inschuiven van de radio.
Staat de radio daarna op ‘safe’: los van de display werkt er niets. Ergens gelezen dat een lege batterij in de radio de oorzaak kan zijn. Dus de acculader op de auto en de radio aan laten staan. Afwachten.
Totaal aantal Berichten: 27927
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Reageert de radio ook niet op het bedienen van knoppen of hoor je alleen geen geluid?
Ik heb ook wel eens gehad dat het frontje dan net niet helemaal lekker zit, dan licht de boel wel op maar kan je niets doen.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik kreeg op enig moment wel een waarschuwingsgeluid als het paneeltje er af is. Dus de speakers doen het. Maar verder lijkt het ding ergens op te ‘hangen’. Maar eens op een radio-forum verder zoeken.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Op internet gevonden wat het ‘enter’ knopje is voor de code. En een appje gevonden dat de code ophaalt op basis van het serienummer van de radio. Ik leer weer van alles bij. Het werkt en het klinkt goed! Nou alle draadjes netjes aan kant frommelen zodat de radio netjes in de console zakt. En een lange rit om te genieten van het volgen van de zenders.
Bedankt weer voor het meedenken hier
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Net nu de auto al een tijdje op alle vlakken alles is wat ik me kan wensen loop ik tegen een auto aan die ook nog op mijn verlanglijstje staat. De CX mag door naar een volgende liefhebber. Met gemengde gevoelens en in de wetenschap dat ik nooit meer tegen een CX aan zal lopen die qua uitvoering en kleurstelling zo perfect aansluit bij wat ik kan wensen. Maar ja, meer dan één auto past niet in de garage en sowieso rij ik te weinig om er twee auto’s op na te houden. Binnenkort een advertentie op dit forum.
Totaal aantal Berichten: 6490
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ja ho even…! Wat mag dat dan wel voor auto wezen?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ben ook zeer benieuwd
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
# me too.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 10319
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Anders ik wel!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Aangezien het een Citroen-forum is, een plaatje met de CX er naast. Een Rover 3 Litre Mk2. Met een inlet over exhaust 6 cylinder en automaat. Van binnen kleiner, niet eens verstelbare rugleuningen, het gewicht van een tank met de motor uit een oude Landrover. Maar super comfortabel (echt - ook op drempels en bij inritconstructies) en behoorlijk sloom. Nu we toch bijna nooit meer harder rijden dan 100 komt ook zo’n ding richting 1:10 (mijn CX loopt intussen 1:11 - dat verschil valt dus mee) en is op die snelheid ook nog redelijk stil.
Ik moet de auto nog op gaan halen. Met de CX afgelopen weekend nog naar Citro-Classica geweest. Heel raar om daar rond te lopen zonder op CX-koopjesjacht te zijn.