Ik rijd sinds mei 2004 met een C 2.0 HDI waaronder optioneel aluvelgen van het type silverstone (Ref : 540290) zitten en waarop de originele Michelinbanden door de dealer terug zijn gemonteerd.
Op de autosnelweg bij een snelheid van 130km/u heb ik het gevoel dat de voortrein van de wagen over golfplateen rijdt. bijen lagere snelheid van 110 km/u glijdt de wagen over het wegdek zoals het hoort.
Mijn vermoeden gaat naar onbalans bij dit type van velgen . Heeft iemand een gelijkaardige ervaring?
voor de C5 is bij mijn weten wel eens een terugroepactie voor de lichtmetalen wielen geweest…
trouwens, binnen dit forum staat op de C5-afdeling al een ander forum dat over ditzelfde onderwerp gaat, o.a. uitgelubberde boutgaten (ovaal) en problemen met Michelins…
Groetjes,
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Bij de eerdere modellen is er een terugroepactie van de stalen velgen geweest. Deze zouden kunnen springen onder bepaalde condities. Genoemde problemen klinken gewoon als slecht uitgelijnde wielen. Laat de C5 in de garage eens uitlijnen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
tip van de dag:
voorschrift onder autobandenfabrikanten is dat het DOT merkteken in de nabije toekomst aan beide zijden van de band moet zitten.
dus bij veel actuele bandontwerpen zul je DOT alvast aan beide zijden van de band zien.
Het outside verhaal gaat overigens alleen op bij asymetische banden, heb je richtingsgebonden banden, dan moet letten op de rotation pijl
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)