Ik ben beetje bij beetje me autootje aan het verkennen.
Hier nu de motor van me saxo
1)remvloeistof
2)ruitenvloeistof
3)stuurbekrachtiging
4)kvs=koelvloeistof lijkt leeg kan niet goed zien.
Kvs van een scooter kan ik gewoon gebruiken voor de auto toch?
Stationar laten draaien en dan bijvullen
5)geen idee misschien motor olie?
6)oliepijl staan op bovenste streep koude motor
Op het eerst zicht ziet het er een beetje goed uit?
Bij nr6 zit een zwarte aluminium buis los tussen een klep rechts en uitlaat poort links.
Hoort dit?lijkt mij niet namelijk
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
je hebt het goed, maar heb je er geen boekje bij? Daar zou het ook in kunnen staan.
Over de KVS heb ik geen antwoord, want ik weet niet welk KVS in een scooter gaat.
Die fase heb ik overgeslagen in een grijs verleden.
En de vraag over die ‘buis’ kan ik niet plaatsen.
Kun je daar geen foto van maken?
Ik heb er helaas geen boekje bij nee
Vorige weekend kon ik hem gewoon started maar als ik dat nu doe dan valt hij gelijk weer uit,maar als ik een beetje gas geef dan loopt hij wel.
Daarna blijft hij ook gewoon Lopen zonder gas te geen.
Weet niet waar ik naar moet kijken
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Die buis kan je eventueel wel vast zetten met 2 grote slangenklemmen, niet zo spannend toch?
KVS niet bijvullen met stationair draaiende motor, maar met de motor uit. En hij mag iets van een kwartier niet gelopen hebben.
En bij nummer 5 vul je inderdaad je motorolie bij.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Dopey30 schreef:Zie hier die buis die Los zit
Dat is de warme lucht aanvoer vanuit het uitlaatspruitstuk naar het luchtfilter.
Dat dat los zit is geen probleem, en in de zomer is dat stukkie zelfs niet eens nodig.
Niets aan doen dus.
Over dat afslaan bij de eerste start. Ik heb de rest van je berichten niet gevolgd (waarom maak je niet een topic over je Saxo?) maar ik zou eerst een fatsoenlijke grote beurt geven, en daarbij het gasklephuis reinigen. Kun je vast meer over vinden in dit gedeelte of bij de andere modellen (Xsara o.a.). Mogelijk is het daarmee als grotendeels of helemaal weg.