We gaan ons best doen!
Gisterenmorgen de nieuwe epoxy opgehaald in Rijssen, ‘s middags de helft aangemaakt en de vloer voor de tweede keer behandeld. Ik had misschien beter een derde kunnen aanmaken, want nu hield ik flink wat aangemaakte epoxy over, die je zoals bekend niet kunt bewaren. Daarom vanmorgen een héél klein beetje aangemaakt en de slechtste plekken nog een keer gedaan met een klein rollertje. Ik heb de componenten daarbij min of meer op gevoel gemengd, want je weet wel dat je de componenten a en b in de juiste verhouding hebt gekocht, maar er staat nergens wát die verhouding dan precies is. Morgen met het restant de hele vloer voor de derde keer doen en dan moet er maar een einde komen aan het gevecht Muhammad Ali vs. Floor. De schoonheidsprijs zal Floor ook na morgen niet winnen, maar het is tenslotte maar een garagevloer.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Had die meneer van Fd trading nog goeie tips voor je Kees?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik heb hem alleen een of twee keer telefonisch gesproken, want hij verkoopt gewoon vanuit huis en was er niet. De epoxy had hij bij de voordeur gezet -dat kan daar nog in Rijssen!- en ik moest het geld (95 euro) maar door de brievenbus gooien. Dus geen tips helaas, behalve dan dat de vloer zo schoon mogelijk moet zijn, uiteraard ook tussen de twee (of drie) behandelingen in.
Gisteren de vloer voor de derde en laatste keer helemaal gedaan (sommige plekjes dus voor de vierde keer). Alhoewel je op de foto’s natuurlijk geen details ziet en ik voor het forum in een lage resolutie fotografeer ben ik zeker niet ontevreden! Achteraf gezien had ik met het tweede blik epoxy de hele vloer nog wel een keer meer kunnen doen: voor de tweede of derde laag heb je namelijk minder spul nodig dan voor de eerste, omdat de vloer minder zuigt. End of story dus wat mij betreft, maar mochten zich toch op korte termijn problemen voordoen (wat ik niet verwacht) dan kom ik het eerlijk vertellen.
Kees
Chique-de-friemel! Ziet er goed uit Kees!
Gefeliciteerd met het resultaat!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010
- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Mooi vloertje!
Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Geweldig, mooi resultaat. Alle moeite beloond.
Dank voor de complimenten, mannen! Twee opmerkingen:
- Het lijkt op de foto’s mooier dan het is. Van dichtbij, met het blote oog, zie je natuurlijk wel de tekortkomingen, bijv. sommige stukken die gladder zijn, andere ruwer, of kleine verontreinigingen aan de oppervlakte. Niettemin ben ik zelf ook niet ontevreden over het resultaat.
- Een tip voor mensen die ook zoiets denken te gaan doen (en waar ik zelf niet aan gedacht had…): de vloer is nog kwetsbaar; het voorzichtig terugzetten van een fiets (zie plaatje bij mijn allereerste bericht), waarbij het stuur even draaide, leverde al een vage zwarte veeg op, die ik niet weg kreeg. (Met het terugzetten van mijn CX wacht ik daarom nog even.) Bewaar daarom een héél kleine hoeveelheid van beide componenten; gemengd een half theekopje is al genoeg. Daarmee kun je, met een klein kwastje, nog wat retoucheren.
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kees, ik heb de vloer in de garage bij mijn vorige huis 14 dagen laten uitharden. Bij een maat van mij ging het namelijk een beetje mis toen hij na 4 dagen uitharden z’n Kever er al op zette… Vegen en schade… Zonde…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nu is het gelukkig goed weer, zoveel mogelijk open zetten dat het kan verdampen, zonlicht krijgt.
Mooi resultaat, wees niet te kritisch tegen jezelf als je ziet hoe slordig sommige bedrifsvloeren gedaan zijn, ik heb een gietvloer en dacht ook van sh*t dit kon beter, paar plekjes met blaasjes, kom je de dag erop een prof vloer tegen waartegen die van mij een spiegel is. Het is ook voor wat het dient, een garagevloer.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Zeker, maar je zou het natuurlijk perfect willen hebben, en dat is het niet. Zou het trouwens echt nodig zijn twee weken te wachten voor je je auto erop zet, zoals waterman schrijft? Mijn CX staat nu weliswaar onder een carport, maar het lijkt me dat die zware regenbuien de carrosserie toch geen goed doen, ook al wordt de auto niet direct geraakt.
waterman schreef:
ik heb de vloer in de garage bij mijn vorige huis 14 dagen laten uitharden. Bij een maat van mij ging het namelijk een beetje mis toen hij na 4 dagen uitharden z’n Kever er al op zette… Vegen en schade… Zonde…
Advies opgevolgd en pas vandaag, na zestien dagen uitharden, de CX weer binnen gezet, ook al omdat de vloer drie à vier lagen epoxy heeft gekregen én vanwege de hoge luchtvochtigheid van de afgelopen tijd. (Op een van de plaatjes zie je wat je krijgt als je een fiets al op de tweede dag op de vloer parkeert.) Voor de zekerheid de auto in een rechte lijn naar binnen gereden, dat wil zeggen zonder aan het stuur te draaien. Bij een CX rust namelijk ongeveer twee derde van het gewicht, dus een kleine duizend kilo, op de voorwielen, en door aan het stuur te draaien oefen je veel kracht op de ondergrond uit. De plastic “anti-lekmat” is een beetje mosterd na de maaltijd: ik had hem beter tien jaar geleden kunnen neerleggen…
Vandaag voor het eerst mijn vloer gereinigd met in heet water verdunde Ajax; niet op de knieën met een harde borstel (daar was het me te warm voor), maar staand met een handig soort mop van Leifheit. Wat ik al vreesde: zo’n epoxy-vloer betekent beslist niet dat je moeiteloos verontreinigingen (druppels wasbenzine, olie/vet, roestwater uit de uitlaat) wegveegt. Natuurlijk is het veel beter dan een ruwe, onbehandelde vloer, maar verwacht geen wonderen. Bij een volgende gelegenheid zal ik de vlekken eens te lijf gaan met onverdunde Ajax of met al dan niet verdunde St. Marc.
Vandaag geprobeerd de vlekken waarover ik het in het vorige bericht had met een doek met pure St. Marc (en later met pure Ajax) weg te poetsen, maar nee: het lijkt weliswaar of ze iets fletser zijn geworden, maar ze zijn nog steeds te zien.
Jammer, ik had me van het schoonmaakgemak van mijn nieuwe vloer meer voorgesteld. Ik denk dat als ik nog eens verhuis en weer een onbehandelde garagevloer tegenkom ik maar gewoon een paar potten betonverf koop.
PS: ik heb het dus over nieuwe vlekken, gemaakt nadat de epoxylaag een paar weken eerder was aangebracht.