Hallo XM’ers,
Ik wil van mijn XM serie 1 het handschoenenkastje (opbergvak) aan de rechterkant van het dashboard verwijderen. Alle schroefjes die ik kon ontdekken heb ik los, en er zit ook wel een beetje beweging in, maar toch wil het ding er nog niet uit. Ik durf niet te forceren. Iemand ervaring hiermee die mij wellicht een tip kan geven? Alvast mijn dank.
Hoeveel schroefjes heb je verwijderd ?? Heb je al gekeken onder het bodemmatje ??
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 6323
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Heb je ook het lampje losgewipt? Dat maakt demontage ook wat eenvoudiger.
Het precieze aantal schroefjes weet ik niet, ook omdat ik aan de onderkant een afdekplaat heb losgemaakt. Ook het matje en de verlichting zijn verwijderd. Het voelt alsof het vakje een heel klein beetje kan kantelen, dus dat het aan de zijkanten nog vastzit.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Klopt, het klemt links en rechts. Iets met een schroevendraaier of een plamuurmes ertussen.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Dank, boukewerff! Aan de beide zijkanten zit inderdaad nog een lipje dat het opbergvak op z’n plaats houdt. Handig als je de auto in de fabriek in elkaar moet zetten, maar een ramp om te demonteren. Uiteindelijk toch los gekregen.
De reden dat het kastje eruit moest, zie je op de foto’s: om in de auto de MegaSquirt computer (die zich vooraan in de motorruimte in de zwarte doos bevindt) gemakkelijk aan een laptop te kunnen hangen, heb ik een verlengsnoer voor de usb-kabel gekocht en een gat bovenaan in het schutbord geboord. Desgewenst kun je de zwarte doos openmaken, het verlengsnoer afkoppelen en de usb-kabel van de computer zelf gebruiken.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ehh, MegaSquirt, vertel?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Dat is een zéér, zéér lang verhaal, waarvan je hier de laatste bladzijde kunt lezen. Als je meer wilt weten over die MegaSquirts zelf (waar ik geen verstand van heb) moet je even googelen op “BS-AutoTune”. Mijn toch al niet kinderachtige 3.0 V6.24 is er in ieder geval ongelooflijk snel mee geworden.
Ho, ik zie dat ik kennelijk niet de naam van dit bedrijf kan/mag noemen…
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Dank je, is wel interessant zo te lezen!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Voor alle duidelijkheid, Bouke: ik heb die computer (en nieuwe draadboom) niet laten inbouwen met het oog op een snellere auto, maar alleen om van alle ellende af te komen. Maar… zo’n MegaSquirt (in mijn geval een KDFI, versie 1.4) biedt de tuner wel mogelijkheden…
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Dat is me duidelijk, ik ben het soms niet eens met de software zeg maar. Dus dan is het erg prettig als je er zelf mee kunt rommelen. Om mijn gasinstallatie bv goed te krijgen, heb ik er een andere map sensor in geschroefd. Die geeft net even andere waarden door zodat het stationair niet te ver inzakt. Ik zou dat liever netjes in de software aanpassen.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Hoe het kan weet ik niet, maar met die nieuwe computer héb ik zelfs helemaal geen MAP-sensor meer!