1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Noorwegen, de rode klaar en verkocht
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 30 mei 2016 11:41 AM

vrijdag een 2CV erbij gekocht voor 800 euro. Niet voor de heb maar om op te knappen.
Het is een 4-tje uit 1971

Al 30 jaar bij dezelfde eigenaar maar stond al 15 jaar binnen gestald. Hij kwam er maar niet aan toe.
Geen remmen en de motor loopt niet dus een aanhanger moeten huren om hem op te halen ion Orsta.

Er zaten nog extra onderdelen bij van een gesloopte Charleston.
Chassis is puntgaaf, en wit gespoten???  wel makkelijk om de staat te zien. Rijdend weggezet.Op de bijrijdersvoetenbak na geen laswerk. Daar zit al tig jaar een glasfiber matje, en was het niet zo rommelig gedaan zou het me best zitten.

Verdere staat is goed zij het met de nodige patina. Oftewel veel kleine deukjes en roestspikkels.
eerst maar eens techninsch in orde maken en APK erop en dan kijkne of ik hem restaureer of zo laat.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 30 mei 2016 11:47 AM
  [ # 1 ]

Leuk ding hoor, gefeliciteerd Smile . Dat zijn toch de mooiste bouwjaren, 70-74.
Laat je het 4tje zitten?

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 30 mei 2016 08:06 PM
  [ # 2 ]

blijkt een 71-er te zijn.
Als ik het 4-tje aan de gang krijg en netjes loopt mag ie blijven.
Ik moet nog wel de papieren krijgen anders kan ik er weinig mee.

Laat ik op zolder nou nog een zelfde kleur linkerachterspatbord vinden met patina maar niet zon deukending als er nu opzit.

weet iemand of het ventilatiekleprubber tegenwoordig los te koop is? Deze is namelijk over de hele lengte door gescheurd terwijl de klep zelf ok is.

ik zal morgen nog wat meer detailfotos maken.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 31 mei 2016 10:24 AM
  [ # 3 ]

Wat een leuke wagen. Ik zelf vind een beetje patina niet misstaan aan zo’n wagen. Verteld toch een verhaal…

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 01 juni 2016 11:03 AM
  [ # 4 ]

zo nog wat fotootjes. ivm een Xantia er werk aan de remmen van Sambal nog niet veel kunnen doen aan de 2CV maar goed het heeft geen haast.

beetje roest op het paneel onder de nummerplaat en de achterbumper

mooi blauwgrijs stuur en dash

helemaal origineel, oude scharnieren, oude deuren zonder verzonken deurslotdeel. Oud type deurhendels

oude grijze bankframes,  stoelbekleding voor is wel stuk
achterspatbord heb ik dus al een ander voor in kleur, met patina

binnenkort eens proberen of ie starten wil. Wel via bougie gat eventueel roest van het spruitsuk uit de cylinders zuigen. Niet de beste manier maar het spruitstuk demonteren is me teveel werk. Hij zou een paar jaar geleden nog gelopen hebben.

voorspatbord moet wel uitgedeukt

voorruitlijst en motorkapscharnier verrassend goed maar ventilatiekleprubber over de hele lengte gescheurd.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 02 juni 2016 10:34 PM
  [ # 5 ]

Geweldig originele 70. Hoe zeggen ze dans son jus op zijn Noors Wink
Zou dat chassis origineel zo uit de fabriek Ijn gekomen. Hopelijk snel papieren in orde. Hier in nl zou het kunnen zonder maar weet niet hoe het in Noorwegen gaat.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 21 juni 2016 09:31 AM
  [ # 6 ]

Hoera de papieren zijn binnen en het motortje heeft gisteren gelopen. met verse puntje, condensator en bougies. ook klepjes even gesteld.

Ik moest ook nog even de carburateur schoonmaken maar hij loopt en loopt netjes.
Nu als eerste verse olie erin. Ik had voor deze proefstart wat benzine met diesel gebruikt voor extra smering. Dat uitte zich een een rookpluim uiteraard met de eerste start maar daarna liep hij mooi.

4-tje mag dus vooralsnog blijven. Nu eerst remdelen bestellen en de benzinetank schoonmaken. Bij dit type zit er nog een aftapbout in de metalen tank en ook nog een inspectieluikje in de carrosserie boven de tank. Gelukkig is de tank bijna leeg en heb ik straks geen grote hoeveelheid oude benzine.

Ik heb het rechterachterscherm verwijderd en het is verbazingwekkend hoe goed dit eendje is. Geen spoor van roest op het binnenscherm. Niet bij het aanslagrubber , niet bij de C-stijl.
Wel roest op de remleidingen achter dus die gaan we vervangen.
Ook speling op beide voorwiellagers. Nog wel even kijken of de aandrijfasmoeren goed vastzitten.

Ik kom her en der wat rare dingetjes tegen die duiden op ondeskundig gesleutel zoals het rubber slangetje van oliepeilstokbuis naar carterdrukventielatie die niet op zn plek zit en een losliggend benzinepomp isolatierubber (op het chassis)

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 22 juni 2016 10:00 AM
  [ # 7 ]

Zo motortje heeft verse olie

nog wat fotootjes


prachtig zon perfect chassis.

en perfecte binnnenschermen achter

mooi stilleven

deze kant is niet helemaal fris meer , de andere kant wel. Ik ga kijken of dit te lassen is


De grote moeren van de aandrijfassen aan de wielzijde zaten niet goed vast en na vastdraaien is de lagerspeling weg.
stuurkogehoesjes ontbreken en de moeren van de de armpjes op het fuseeblok zitten niet vast en de borgplaatjes ziten ook noiet op hun plek.Duidelijk is wel dat er iemand zonder verstand mee bezig is geweest.



kan iemand mij vertellen hoe je dit oude type aandrijfas losmaakt? ik had zelf altijd moderne homokineten , zelfs op mn AZU uit 1961.

gisteren de benzinetank toch maar gedemonteerd want na aftappen benzine en inspectie door de bovenkant zag ik dat er zoveel rotzooi in ligt dat een goede reiniging nodig is. Ik doe dat met steentjes cola en heel veel goed schudden. dan uitspolen met warm water en goed laten drogen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 22 juni 2016 10:21 AM
  [ # 8 ]

Hij is op paar kleine dingen na wel bijzonder gaaf.
Vast geen pekel gezien daar in Noorwegen.

Aandrijfasjes zitten geloof ik vast aan de bakken. De vier moertjes die je nu los hebt gemaakt is enkel voor de schuifmof van de rubbers. Ooit eens rubbers vervangen van een 72er eend. Rampendingen en met veel geduld uiteindelijk gelukt.
Technisch in orde maken poetsen en gaan Smile

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 juli 2016 04:06 PM
  [ # 9 ]

Alle technische delen besteld inclusief bankbekleding. Van het weekend op vakantie naar Nederland en kan ik het gelijk mee naar huis nemen. Scheelt weer vrachtkosten.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 09 augustus 2016 09:57 AM
  [ # 10 ]

Zo inmiddels weer terug van vakantie met onderdelen.

Gisteren de voorremcylinders vervangen. Bij 1 cylinder waren er stukken afgebroken en de leiding zat niet gemonteerd in het verbindingsblokje op de bak. Daar zat een dichte plug in , oftewel iemand heeft 1 cylinder van het systeem afgekoppeld na problemen of nadat ze hem verziekt hebben?
Maar ja met 1 voorrem kun je niet rijden dus dat de eigenaar er niet meer mee reed is begrijpelijk.

Alles gaat tot nog toe makkelijk los ,al heb je voor sleutelen mij zon 4tje soms wel errug weinig ruimte ivm de kachelpotten.

Na verwijderen smeernippel op de aandrijfas kan de mof met rubber en de trommel zover naar buiten geschoven worden dat je aan de remmen kunt werken. Ergens diep in mijn geheugen zat die info en alhoewel ik nooit met zulke assen gewerkt heb is het eigenlijk niet moeilijk.

Ik vervang de achterremcylinders en de hoofdremcylinder indien noodzakelijk ook en tevens heb ik nieuwe achterremleidingen meegenomen. Op de oude zit mij teveel roest.
Ook de metalen doppen op de achterremtrommels worden vervangen door plastic. Niet origineel , wel makkelijk.
De stuurkogelhoesje ontbreken nagenoeg helemaal en worden ook vervangen.
Wat ik ook nog moet doen is de ventilatieklep vervangen en nieuwe ruitewissers.

Als daarna de remmen werken kan ie eigenlijk zo naar de APK. Alles doet het verder.
Maar geen stress , probeer hem voor eind september in ieder geval rijdend te hebben.

 

 

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 09 augustus 2016 05:39 PM
  [ # 11 ]

Goed bezig, leuk om te volgen. Respect dat je de 435 laat zitten very good

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 16 augustus 2016 09:40 AM
  [ # 12 ]

zo de aircoklep is eruit en de nieuwe klep staat in de grondverf
stuurkogelhoesjes zijn gemoneteerd en de stuurkogels ingevet en afgesteld.

rubber was compleet doorgescheurd:

ik kom af en toe rare knullige dingen tegen zoals dit:

gelukkig heb ik nog zon stangetje liggen. ook was er 1 draad van de ruitewisser motor los. Er zat wel tape omheen maar waarom repareer je zoiet niet gewoon?
Aardige man waar ik hem van kocht maar wat een prutser…

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
rob-vnk
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 24-06-2011

- C5 Aircross 130
- 2CV AZ 4 BL
Gepost: 17 augustus 2016 11:04 PM
  [ # 13 ]

Hoi, leuk man, een 4-tje er bij. Volgens mij om [van] te houden !!

Huidig bezit: 2cv4 1970, C3 Aircross Shine 110 S&S [aug.2018] en DS3 1.2 Pure Tech van echtgenote [feb.2017]
Voorheen gereden: 2cv4, Simca 1307S, GSpécial, diverse AX-en [TRS, TRE, GT-Volcane, Furio], Saxo 1.6i VTR, Berlingo 1.9D 600, C5 Ph1 1.8i LP Break, Xsara Picasso 1.8i Attraction, C5 Ph2 2.0i Break Caractère, DS3 1.6 e-Hdi, C4 Cactus Shine 110S&S.

Voorheen “voor erbij” gehad: 2cv6 [bj.1984], GSpécial 1015 Break [bj.1976, eigen import uit Fr.]

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 18 augustus 2016 09:19 AM
  [ # 14 ]

Hoi Rob, alles goe met jou/jullie?

ik heb met 5 autos en 4 motoren thuis al te veel spul. Kom er met de kleine man erbij amper aan toe.
De DS rijdt 600 km per jaar. Eend en Hy worden wel veel gebruikt maar een eendje erbij is echt geen optie. Heb er ook niet de ruimte voor. Eind sept gaat de hy weer naar binnen en dan moet deze weg zijn.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 augustus 2016 12:54 PM
  [ # 15 ]

Maar dan is hij wel gered voor de eerste jaren, goed bezig

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook