Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Valt wel mee. Ik heb geen originele vervangingsdelen en kan daar ook niet zo 123 aan komen hier. Dus maak ik het zelf, ik heb gelukkig een zetbank.
Het blijft zichtbaar dat er gelast is maar met de vloermat erover zie je er niets van. Als het maar constructief goed en stevig zit en afgelast is, is het ok. ook voor de APK.
Voor het behoud zet ik de balk nog inwendig in de ML en kit ik de rand dicht tussen voetenbak en chassis. Dit doe ik altijd om roestschade te voorkomen. Eenden hebben nl de neiging om altijd wat regenwater te lekken en dat water verzameld zich in het laagste punt en dat is nou net waar de voetenbak op het chassis staat. De hoofdreden van op langere termijn doorgerotte en geknikte chassis.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
deel 2 zit er ook in en de voetenbak is weer in orde. nog even in de ML zetten inwendig en de rand tussen voetenbak en chassis dichtkitten.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Dat is net laswerk! Gaat weer een hele tijd mee.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
hmmm netjes nee, ik vind netjes als je er niets meer van ziet.
Maar goed het zit en het zit goed en zoals gezegd onder de vloermat zie je er toch niets van. Gaat inderdaad weer heel lang mee, en das het uitganspunt.
Benzinetank eronder en nog wat klein spul en dan kan ie eigenlijk zo naar de APK.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Voor m’n eigen projecten las ik er ook bij voorkeur origineel of passend gemaakt plaatwerk stuik in zonder overlap en achteraf zichtbare lasnaad maar het zit er zo netjes en deugdelijk in. Voor deze situatie een prima oplossing die een hele tijd mee gaat.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
zo voorbank is bekleed en zit er weer in. Het remsysteem gevuld met verse remolie en hij heeft weer werkende remmen.
van de week de tank eronder en nog even 2 wielen wisselen. Ook wacht ik op een nieuwe ruitewisserpomp en rubbermanchet voor de benzinetankvulpijp .
Daarna zou hij naar de keuring kunnnen
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
bezinetank zit eronder en wielen gewisseld. Onderdelen echter nog steeds niet binnen.
vandaag eens kijken of ie op eigen kracht wil lopen.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
de eerste rit naar buiten op eigen kracht is inmiddels een feit maar het motortje braakt bij de koude start toch nog best wel wat blauwe rook uit. verleten klepseals of olieschraapveren. ook maakt de bak best wel wat herrie. Er zat niet zo heel veel olei meer in mekte ik bij verversen.
ik zit er toch aan te denken de motor en bak te wisselen of hem zo te verkopen en het aan de nieuwe eigenaar over te laten.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Ik ben er inmiddels achter dat de 2CV al sinds februari 1983 is afgeregistreert en hij staat dus al 33 jaar stil. Op zich geen wonder dat het motortje een beetje los moet komen. Ik zal er eerdaags een proefkenteken op hangen en eens een flinke rit mee gaan maken. Op deze fotos draait het motortje trouwens, al hij eenmaal loopt , loopt hij netjes zonder te roken.
Maar dus geen wonder dat de eend nog in zon goede staat is.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Het rode viertje is verkocht en vorige week opgehaald. Ik heb voor de nieuwe eigenaar zuigerveren en een motorpakkingsset meegenomen plus een price-aslager voor de bak. De man was op zoek naar een project voor de winter.
Inmiddels weer een andere eend gekocht om vsn de winter op te knappen. Een rouge vallelounga uit 1985 voor 600 euro. Er moet een nieuw dak op en motor ontbreekt. Dat wiat ik maar de bak is ook stuk, losse ring en er zit geen uitlaat bij.
Voetenbak is netjes gelast , chassis vertoont stevig laswerk en ik moet nog zien of dat goed is gedaan mbt binnenwerk of dat ik het opnieuw moet doen of dat er eventueel een ander chassis onder moet. Chasi was perfekt volgens de verkoper , dus niet.
chassisnummer raar genoeg niet te vinden op de voorpoot. Maar daar doen ze hier in Noorwegen niet moeilijk over. Staat ook niet op het kentekenbewijs waar het hoort te staan.
Er zaten nog 4 mooie rode jaren 70 deuren bij. 2 gare voorspatborden en een gare motorkap heb ik achtergelaten.
Gisteren opgehaald samen met een maat van me in Sunndalsora , zon 150 km hiervandaan. Om 08.00 weggegaan en om 17.00 weer thuis. Mooi heh 300 km in 9 uur. Noorwegen op zn best maar prachtig herfstweer dus alleen maar genieten.
fotos volgen nog.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Ben benieuwd naar dit nieuwe project! 300 km in 9 uur? Lijkt de Randstad wel. Wist niet dat het daar zo druk was
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
ha, ha nee niet druk maar wel veel bochten , smalle wegen en ferries. Gemiddeld doe je 60 km in een uur in Noorwegen. we hebben daadwerlkelijk zon 6 uur gereden plus laden lossen en pauzes.
driehoekjes zitten erbij en auto is op motor en uitlaat na redelijk kompleet. Interieur is netjes en er zit een echt houten homemade dashbord in . Ik zal daar nog wel een foto van maken.
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Dat is een leuk projectje voor de winter inderdaad! Veel plezier ermee.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Dat dashboard maakt me benieuwd… Ziet er op het oog netjes uit. Ja, gemiddeld 60 km/u, ik weet hoe dat werkt, ben paar keer op Corsica geweest… Succes!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
homemade dash, alleen vergeten een opening te maken voor de bediening van de airco.
motor ontbreekt en bak is stuk , bumper aardig vernaggelt
grappig is de smalle koplampsteun. Die gaat eerdaags op mn 73er.ik heb nog een brede liggen.
interieur is netjes
maar aircoklep moet vervangen worden
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive