Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 22-01-2012
- C6 (2005-2012) 3.0 Exclusive 2012
Wie heeft ervaring met het importeren van een XM uit Duitsland. Gaat om een exclusive uit 1995. Kosten import, eventuele BPM, BTW etc.
dat kost je ongeveer 150 euro. RDW kosten en nederlandse nummerplaten.
BTW en BPM heb je niet. BTW zoiezo niet want eu. BPM niet, oud genoeg.
Verder hangt het van je transport af. Exportplaten kosten geld of ga je voor een oprij auto.
RDW is allemaal niet zo spannend met een XM.
ALs je het lukt laat de XM in duidsland met APK(TUV) afleveren. Die is twee jaar geldig.
RDW neemt dat over heb je twee jaar APK!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 22-01-2012
- C6 (2005-2012) 3.0 Exclusive 2012
Helder verhaal. Dank
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Houd er wel rekening mee dat ze in D meestal veeeeel harder rijden dan in NL.
En bij XM’s kan dat koppakkingen kosten.
Al tweemaal gehad met een import. Met name de V6 ZPJ (12kleps) is daar gevoelig voor.
De laatste kocht ik in NL voor weinig, maar vanaf het begin leek het of er knikkers door de kachel rinkelden.
Maanden later bleek dat het geluid van gasbelletjes te zijn geweest toen het langzaam minder hard klonk en het koelwater uit de uitlaat kwam.
En uiteraard is dat altijd achterste cilinderbank, dus motor er uit.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop