Hallo allemaal,
Ik heb mij zojuist hier aangemeld omdat ik een vraag heb.
Mijn trouwe knalblauwe Saxo uit 1999 (1.4i) geeft een klein probleem.
Met enige regelmaat ( soms elke dag, soms een maand niet) wil hij niet starten, tenzij ik veel gas bij geef. Als ik eenmaal rij en het gas loslaat gaat het vaak goed. Maar steeds vaker slaat hij af bij het gas los en koppeling in. Herstarten met veel gas lukt altijd. Hij kan ook zomaar tijdens het rijden uit zichzelf meer toeren gaan draaien, inhouden bij gas geven en vertraagd gas geven (dus ik geef gas, hij pakt het net een paar seconden te laat op)
De garage zegt dat het een haperende sensor is. Deze sensor zou het seintje van hoeveelheid benzinetoevoer verkeerd doorgeven. Zo’n nieuwe sensor zou al 500 euro kosten. Dus dat heb ik even zo gelaten. Ik kan er immers gewoon mee rijden. Ik rij nu al een halfjaar zo rond, doorgaans gebeurt dit niet maar af en toe.
Komt dit bekend voor? En zou het inderdaad die sensor kunnen zijn? Hij is van de winter nog goed door de APK gekomen, toen had hij ook al dit probleem.
Niemand?
Laat hem eens uitlezen bij een Citroen dealer.
De sensor die ze waarschijnlijk bedoelen is denk ik de lambdasonde maar die is geen 500,-
Sterker, er bestaat geen eens een sensor van 500,-
Niet eens eentje van 100,-
Dus bij die garage heel gauw weg! Haha.
Hoe zijn benzinefilter en luchtfilter en bougies?
Vervang deze eens, kost betrekkelijk weinig.
En als het nog voor doet, uitlezen bij de dealer.
Gr. Wim.
Die garage ga ik sowieso niet meer heen, ik was door de gaskabel heengegaan en werd door de ANWB naar de dichtsbijzijnde garage gereden. Ik heb toen gelijk dit probleem voorgelegd en hij kwam met dit verhaal. En hij zei zelfs dat ik maar eens moest uitkijken naar een andere auto….? Want een sensor van 500 euro was hij niet waard. Nouja de man was denk ik naast zijn garage vooral Ford dealer dus die vind een Saxo maar niks haha!
Maargoed, ik ga wanneer nodig naar een 1 mansgarage die mij goed helpt en hier en daar een beetje matst.
Hij heeft ook de APK uitgevoerd en heeft ook gekeken naar alle filters en de brandstofpomp, dat was in orde.
Ik zal hem dit ook eens vragen dan.
Bedankt in ieder geval!
Zo bestaan er helaas wel meer garage’s…
Maar die lambda sensor kost wel richting 100€
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
paso schreef:Maar die lambda sensor kost wel richting 100€
Sterker nog, een originele Citroën lambda zit op €150
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
tim1993 schreef:paso schreef:Maar die lambda sensor kost wel richting 100€
Sterker nog, een originele Citroën lambda zit op €150
Citroen maakt helemaal geen lambdasondes
Gr. Wim.
Ze laten ze maken naar hun specificatie, volgens mij ben je nog steeds beter af met een “” originele dan een halfbakken namaak.
Maar eigenlijk allemaal naast de kwestie, volgens mij is het die nog niet zeker. Temperatuursensor of stappenmotor denk ik.
Heb je eigenlijk motorstoringen? geel lampje op het dashbord.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017