Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik vind de leiding sowieso al een geknutseld iets, al 2 doorverbindingen, waarvan 1 d.m.v. een knelkoppeling.
Is dat origineel zo?
Ook het andere uiteinde heeft niet de vorm voor afdichting met een origineel rubbertje.
Mijn advies, laat een hele nieuwe maken van Cunifer.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Origineel is een leiding uit een stuk. Die “verbindingen” zijn bedoeld als “noodreparatie” en je wartel aansluiting aan de “andere” kant lijkt niet eens op een Citroen aansluiting.
Dus zoals Rene zegt: : Nieuwe leiding, nieuwe rubbertjes en je kunt met een gerust hart op vakantie.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 25601
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik denk dat er aftermarket remcylinders ingezet zijn..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De kant die lekte zit aangesloten op de drukregelaar.
Maar waar zit de andere kant op aangesloten, remaccu?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 2125
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Schijven en klauwen rondom, dus geen aftermarket rem cilinders lijkt me…
René Jongejan schreef:De kant die lekte zit aangesloten op de drukregelaar.
Maar waar zit de andere kant op aangesloten, remaccu?
Op de drukschakelaar, schutbord achter het LHM reservoir.
Lastige route, ik kan me voorstellen dat je dan een extra koppeling gebbruikt.
Maar dan geen koppeling met zo’n los ringetje, die zijn niet echt gemaakt voor
hoge drukken.
En die lijkt hier wel gebruikt te zijn, nog een argument om de hele leiding toch maar
te vervangen
Er zit bij mij een koppeling boven de versnelingsbak.
Deze lekt niet dus laat ik mooi zitten.
het rubbertje is redelijk beschadigt dus ga hier een nieuwe voor halen en als ik daar toch ben vraag ik gelijk om een nieuw stukje leiding.
iemand die een plek weet waar ik dit spul kan halen in de buurt van Lochem?
Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Misschien kan Frank wat voor jou betekenen.
http://www.citroen-forum.nl/forums/leden/17224/
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Je komt maar aan,alleen deze week aub niet zit vol t en m maandag .
Voor de rest altijd welkom.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ben gister bij Citroën-classique geweest.
Daar heeft een monteur naar de leiding gekeken en zij dat die d’r nog wel goed uit zag. Dus ben ik met een nieuw rubertje naar huis gegaan.
Die heb ik in de lhm ge doopt, in het huis gelegd en toen de lijding d’r in en die lichtjes aangedraaid.
Hij spoot nog steeds, iets aangedraaid en opnieuw geprobeerd. Maakte een klein beetje minder maar nog steeds spuit t de uit.
Nu moet ik eerst wat nieuwe LHM halen voor ik t weer kan proberen.
Denk toch dat ik morgen weer naar Borculo rij en ga vragen om dat stukje leiding te vervangen.
Ik weet niet of het de bedoeling is dat ik dit zo laat doe. Maar ik wou de afloop van m’n probleem even delen.
In m’n laatste post zij ik dat ik terug zou gaan naar de garage in Borculo. Hier hebben ze een nieuwe leiding voor me gemaakt met een stuk minder koppelingen dan de oude leiding. Dit was dan weer goed voor de apk. Met een busje nieuwe LHM en een reserve rubertje in de aanslag heb ik de nieuwe leiding geplaatst. Het lek is verholpen, er zat waarschijnlijk een scheur in de oude leiding, en is helemaal droog en remt weer als nieuw. Ik heb er niet heel veel kilometers mee gereden vanwege moeite met de apk (die ik nu uiteindelijk toch heb weten te bemachtigen, jheeeey) maar tot nu toe blijft het LHM niveau strak staan zoals het hoort.
Bedank voor Julie hulp en een goede avond.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
En heb je de bollen op druk getest?
Zoals al meermalen gezegd in dit topic zorgen die er voor dat je remmen ook werken als de motor stil vat.
Als die bollen “plat” zijn heb je in dat geval GEEN rem.
LHM bollen kunnen lang mee gaan, maar na 5 jaar is testen toch wel aan te bevelen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Ik heb het wel eens getest, motor uit en dan meerdere keren remmen. Je moet 10X kunnen remmen als ik mij niet vergis?
Ik ga het binnenkort maar eens testen voor de zekerheid.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik vermoed dat deze opstelling een bol op de drukregelaar heeft en een remaccu ?
om de remaccu te testen laat je de motor lopen tot alles op druk is ,
zet de motor uit , draai de ontluchting van de drukregelaar één toer los
nu is de druk uit de bol van de drukregelaar .
nu ontlucht je de remmen in een flesje : een goede remaccu moet wel 350 cc LHM leveren .
Je kan deze test nog een keer herhalen zonder de drukregelaar leeg te laten ,
zo meet je de remaccu PLUS de voorraadbol van de regelaar .
Zo doe ik het altijd bij de SM , maar dat werkt voor elke LHM beestje
Walter
PS als er een heerlijke “mousse ” in je fles komt , heb je een fit in de filter of de aanzuigdarm tussen vat en pomp .
Of te weinig olie !! vraag niet hoe ik dit weet ops:
Meten is weten , gissen is missen
waar moet ik remme ontluchten? gewoon op de remklauwen?