Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Goed . Eendje afgekeurd op RRRoest , chassis, koets, alles! .
De volgende vragen komen bij mij op:
Hoe zat het ookalweer met die RDW enzo… als ik een nieuw chassis wil… én welk chassis zal ik doen?
In ieder geval een gegalvaniseerde:-), maar welke is de beste?
iemand ervaring? in de zoekfunctie hier op het forum heb ik niks gevonden.
je gaat naar een RDW keuringsstation (misschien moet je van te voren een afspraak maken via internet, dat weet ik zo even niet) en daar hangen ze een loodje met ijzerdraad aan je koets. even meekijken waar want dat moet je niet op een plek willen waar je moet gaan lassen en spuiten; een balkje onderaan het handschoenenvak is meestal wel een handige plek. vervolgens koop je een nieuw chassis, haal je de eend uitelkaar, zet je het nieuwe chassis eronder en maak je weer een afspraak bij de RDW. je moet dan het oude chassis of in ieder geval het stuk waar het chassisnummer van je oude chassis instaat meenemen. dan slaan ze het chassisnummer in je nieuwe chassis en nemen ze je oude chassis (of het gedeelte wat jij meeneemt) in. Je moet je oude chassis dus bewaren totdat er een nummer in je nieuwe chassis is geslagen door de RDW!
Chateau deux chevaux heeft prima chassis’ trouwens voor een erg goede prijs.
edit: op http://www.2cv.nl is ook een forum waar je wat meer info over verschillende chassis’ en leveranciers kunt vinden.
ID 19 P ‘63
2cv6 club ‘87
oui, oui, la bonne vie!
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Dank je wel! Hen123drik.
dat is duidelijk en niet heel veel anders dan zo’n 10 jaar geleden:-) toen ik al eens eerder een chassis wissel deed…
Het enige waar ik dan mee zit is dat loodje.. smelt dat niet als ik mijn koets laat verzinken?
Doen ze dat loodje ook om de koets?
Bij een chassiswissel deden ze bij een eerdere schouwing enkel een loodje om het sleepoog van het chassis.
Oude chassis neem je mee bij de herkeuring en wordt vernietigd.
Mogelijk dat nu ook de koets een loodje krijgt. Doe hem dan aan een deel wat nog te monteren is….accubak?
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
het wordt denk ik het gegalvaniseerde chassis van 2cv City; ziet er goed uit en is goedkoop.
Iemand ervaring hiermee?
Past goed, maar is zo stijf als een kart. En de kreukelzone (van het originele chassis) ben je ook kwijt…
Beter een origineel (Cassis) of een goede imitatie (bijv Burton) nemen.
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
OK engbokho, goeie info om mee te nemen in de overweging!
Moeten chassis voor de RDW tegenwoordig eigenlijk een certificaat oid hebben? of een of ander keuringsrapport? die 2cv city heeft dat namelijk niet.
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
nog een chassietje gevonden die ik niet kende.. Ziet er ook goed uit!
http://www.2cv-eurochassis.com/
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
En waar hebben ze de loodjes nu gehangen?
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
HA . beetje late reaktie.. (sorry Bull Frog Bleu, ik ben net terug van 3 weekjes vakantie )
Het loodje hangt aan het schutbord onder de motorkap.., Chassis heeft geen loodje, hij (de rdw) heeft er foto’s van gemaakt en dat was het ....
Hopelijk hebben ze op de ICCCCCCR nog wat leuke chassis en bodemplaatwerk in de aanbieding .
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
begonnen met de koets….Ik vind al dat plaatwerk maar duur… , zo’n achterpaneel bijvoorbeeld bijna 200 Euro!
Ik denk dat ik maar een hoop kleine lapjes in ga lassen. Nog even kijken hoe ik het aan ga pakken
wordt vervolgd
Wat heet duur, ik heb bij de C25 destijds in lapjes de sponning onderaan van de voorruit nagemaakt, had ik graag 200€ voor over gehad om het in zijn geheel te kopen.
Vraag is gewoon wat is de wagen je waard, je gaat er een nieuw chassis onder steken dus dan doe je dat niet voor nog 2 jaartjes apk en hem in die tijd op te rijden.
Natuurlijk ook de vraag waar stopt het, 10€ hier 200€ daar , nog eens 30€..... Best is om vooraf een bestek op te maken wat allemaal moet en dan beginnen te tellen.
En wat is het einddoel, perfect concours of perfect origineel maar daarom niet concours of simpelweg als hij maar degelijk is.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
ThanX Paso voor de input:-).
Het is inderdaad de vraag waar te stoppen. concoursstaat is zeker niet het doel, zou ook niet bij mij passen .
Simpelweg degelijk is het doel, zodat ik hem eventueel later eenvoudig kan laten galvaniseren.
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
zo, dat heeft heeeeel lang geduurd!. mijn koetsje is onderweg naar de galvaniseur
ik kan alleen nog niet kiezen tussen twee chassis typen.
óf de franzose of de 2cv city.
kentiemand de voors en tegens van de beide opties?
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat