Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
als je chassis nog goed is dan mag je je koetsje natuurlijk gewoon restaureren zonder RDW bezoek lijkt me.
De koets heeft een loodje omdat de RDW graag wil dat ik 2 van de 3 hoofd onderdelen van de eend bij elkaar houd, dus motor en koets moeten bij elkaar blijven; chassis is dan nieuw.
M’n koets heb ik inderdaad zelf opgeknapt, maar het galvaniseren doe ik via de duckservice, die hebben daar hun hobby van gemaakt;-)
Is trouwens een hoop werk zo’n koets opknappen en als ik al het nieuwe plaatwerk die ik erin gestopt heb bij elkaar optel zit ik ruim boven de duizend euri.
Het was een leuke klus in ieder geval, passen en meten
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Mooi werk. Respect! En die 1.000 vind ik alles meevallen. Een nieuwe koets kost namelijk circa 4.400 euro + kosten voor verzinken dus je hebt mooi een paar duizend euro uitgespaard.
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
NIet eerst spuiten?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
nee jóh, natuurlijk niet. Ik hou niet zo van glimmende auto’s, ik laat hem mooi zo.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
kan ook niet het zink moet eerst uitwerken.
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Zo m’n eendje is zo goed als klaar:-)
jammer genoeg net niet op tijd voor het grenstreffen
10 september naar de RDW voor het chassisnummer en de APK en dan gaan met de banaan!
dit weekend dan maar met de Xantia naar de eendjesmeeting in Buurse http://www.2cv-grenstreffen.nl/
moet ook kunnen
Michiel van Ginkel schreef:kan ook niet het zink moet eerst uitwerken.
Kun je dat toelichten?
Nieuwe zink daar pakt geen verf op, dat zet je eerst drie maand buiten of je zet er eerst een ets op.
Dat is ook waarom bij een verzinkbedrijf de meeste stukken gewoon buiten liggen, het heeft geen zin om er een loods voor te bouwen want het ligt beter open en bloot.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
OK, dank jullie wel voor de felicitaties .
twee vraagjes:
1. ik wil mij eendje een beetje opvoeren.. heeft iemand sugesties? ik zat zelf aan de big-bore met visa of dyane carburateur te denken..afgedraaid vliegwiel? versnellingsbak?
2. én, hoe verander je de titel van dit draadje?
Jij bent de topicstarter en dan kan je dat doen bij je allereerste bericht.
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011
- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
ThanX Rougefurio!