na sinds 2001 in een PSA product gereden te hebben staat er binnenkort iets heel anders op de oprit….
ik had behoefte aan wat meer power, en kon dat bij Citroen / DS niet vinden (DS3 niet handig als driedeurs, DS4 ook net niet, DS5 en C5 AirCross te groot…, en bij Peugeot kan ik het ook niet vinden.
dus binnenkort ga ik genieten van een 190 pk sterke automatische Zweed, 0-100 in 6.9 seconden en toch ruimte voor de BorderCollie kruising achterin, met fraaie opties, en in een opvallende kleur…
ik wens jullie op het forum alle goeds !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Volvo V 60 ???
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
V40 T4 R-design met diverse optiepakketten
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Hoop op foto’s van je nieuwe Volvo te zien hier op ‘t forum.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
vanmiddag dus afscheid genomen van de C3 Shine…. inmiddels verder door het leven met een V40 T4 bj 2018, 190 pk, 300 Nm, 0-100 in 6.9 seconden
Jammer dat Citroen en/of DS niet meer zoiets in het programma heeft..
Voor nu: tot ziens !
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 19-04-2017
- C3 PureTech 110 S&S EAT6 Shine + Pack Smile
kurk_droog schreef:Er staan weer nieuwe updates online voor het systeem en de navigatie.
Wat ik alleen niet snap is dat je een uur stationair moet draaien per update (niet heel leuk voor het milieu), andere merken kunnen het rijdend af. Hoezo kan dit niet bij de C3?
Het beschikbaar maken van navigatie-updates in MyCitroën is inmiddels afgeschaft. Sterker nog MyCitroën is helemaal opgedoekt. Je wordt naar de app verwezen.
Navigatie-updates krijg je alleen nog maar i.c.m. een onderhoudsbeurt bij de dealer. Typisch Nederlands: gratis, maar niet voor niks.
Tip: Je logt met je MyCitroën gebruikersnaam en wachtwoord in op de Franse MyCitroën en dan zijn ze wel zonder problemen beschikbaar. Inmiddels is versie 11 verschenen.
Klopt helemaal.
In de Benelux kan het niet meer.
Dus geen baas meer over je eigen auto in de Benelux.
Maar je had de omweg ook al gevonden Frankrijk Viva La Frans merci.
En het kan ook zonder gebruikersnaam en wachtwoord zie hier https://www.citroen.fr/ma-citroen/applications-et-cartographies/mises-a-jour-des-cartographies.html
Gr Wil.
Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité
Ik heb ook zo’n C3, maar van mij hoeft ‘t niet meer. Shine / 110PK, geleverd april 2017, en wat is er gebeurd:
- 3 keer de achterlichten vervangen voor dat vochtprobleem.
- Oliedrukproblemen na 30k km - ‘tsja, dat ligt waarschijnlijk aan de benzine die u heeft getankt in Frankrijk op vakantie’.
- Oliedrukproblemen na 40k km - uiteindelijk is de oliepomp vervangen onder garantie.
- Lekkend carterpan - kit niet goed / niet goed gekit.
- Nu verdwijnt de koelvloeistof als sneeuw voor de zon. Afgelopen donderdag bij de garage is de vloeistof aangevuld tot max, gisteren was het vaatje echt gewoon *leeg*. Maandag maar weer terug.
Ik ben een beetje bang dat de oliedruk problemen voor aanzienlijker schade hebben gezorgd. Hij heeft z’n beurtjes gewoon gehad, sterker nog, ik laat de beurtjes altijd om de 20k km doen ipv om de 25k km.
PureTech…more like PurePech.
Triest te horen en als je op het Peugeot forum kijkt schrik je ook.
Ook veel problemen met de brandstof.
Zelf heb ik ook al vanaf het begin problemen met inhouden als de airco aanstaat, en dan zeggen ze dood leuk dat hebben er veel meer.
En met rammels die ze niet kunnen vinden.
Nee dit mijn eerste Citroën maar ook de laatste dat staat al vast.
Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité
Maandagochtend auto ??
Problemen met brandstof hebben alle merken. Vooral als je een B-merk tankt.
Problemen met het aanslaan van de airco heb ik niet. Heb toch dezelfde motor.
Rijd al 25 jaar Citroën en heb nu de 8e (wij hebben 2 auto’s) en nog nooit problemen gehad.
Mijn vader rijdt al 50 jaar Citroën, heeft nu de 5e, en ook nog nooit problemen.
Misschien heeft het met de liefde voor het merk te maken. Zo’n auto voelt dat
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Berlingo2.0HDi schreef:Misschien heeft het met de liefde voor het merk te maken. Zo’n auto voelt dat
Tsja.
Als m’n garagist ook zo denkt, dan kan ik m’n lol nog op.
Je zal hem maar hebben die Maandagochtend auto ??
En een dealer die niks oplost en zegt dat hebben het er heel veel als de airco aanstaat.
Heb ook met een andere gereden en die deed het ook, maar wel minder.
Nee ik zie de oplossing in Chiptuning want dan wordt hij beter afgesteld wat de verbranding betreft dus ook minder vervuiling voor de motor.
Maar ik wacht nog even af waar Citroën Nederland mee komt want dat loopt nog.
Toch fijn dat je nog garantie hebt CrashFaster, en misschien verstandig om nog een jaar bij te kopen want dat kan ook.
En bij liefde voor het merk kan ik alleen maar zeggen dan moet je eerst krijgen van het merk.
Citroën C3 1.2 Turbo 110 PK Shine S&S Pack Driver - Pack Relax - Pack Smile - Pack Visebilité
Willy Billy schreef:Je zal hem maar hebben die Maandagochtend auto ??
En een dealer die niks oplost en zegt dat hebben het er heel veel als de airco aanstaat.
Heb ook met een andere gereden en die deed het ook, maar wel minder.
Nee ik zie de oplossing in Chiptuning want dan wordt hij beter afgesteld wat de verbranding betreft dus ook minder vervuiling voor de motor.
Maar ik wacht nog even af waar Citroën Nederland mee komt want dat loopt nog.
Toch fijn dat je nog garantie hebt CrashFaster, en misschien verstandig om nog een jaar bij te kopen want dat kan ook.
En bij liefde voor het merk kan ik alleen maar zeggen dan moet je eerst krijgen van het merk.
Jammer dat je zulke slechte ervaringen hebt. Ik heb een diesel C3 uit december 2016 dus een van de eerst gebouwde en verder weinig problemen.
- vocht in het achterlicht werd snel opgelost
- ik merk dat ik ergens af en toe een kraakje/rammel heb maar dit kan ook door een weg komen waar ik over 20 drempels met 80kmu ga
Voor de rest best wel tevreden over mijn eerste citroën, het comfort van de auto is heerlijk voor deze klasse. Ik moet nog 2 jaar doorrijden en Citroën / DS blijven een optie mits ze tegen die tijd een goed alternatief hebben een paar klasses hoger.
Totaal aantal Berichten: 1419
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Voor mijn vrouw heb ik het snode plan de 208 waar ze alweer 3 jaar in rijdt te gaan vervangen voor een C3. Ze vind het type in het wit, met zwart dak, 17” velgen en airbumps erg leuk. Nu ik mij er wat in verdiept heb is dat uitvoering “Shine”.
Nu heb ik deze kant van het forum eens doorgespit (eigenlijk niet veel ervaringen) en ben erg benieuwd wat je moet laten staan en waar op te letten. Vooral bij PSA auto’s heb ik toch het gevoel modellen uit het eerste productie jaar lekker te laten staan. Dan zijn exemplaren vanaf 2de helft 2017 interessant?
Daarnaast, gaan we voor de 82 pk of de 110 pk?
Wie kan mij wat nuttigs vertellen
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 19-04-2017
- C3 PureTech 110 S&S EAT6 Shine + Pack Smile
Absoluut de 110 pk! En ik zou zeggen, neem de automaat. Maar dat moet je zelf beslissen. Ik zou eens een proefrit met een automaat maken. Ik heb zelf een 110 pk met EAT6 automaat (van Maart 2017) en dat rijdt echt lekker pittig. De automaat is wat “ruw” qua schakelgedrag, vooral bij het terugschakelen, maar levert verder geen problemen op.
Ik kreeg ooit via het werk een 82 pk schakelversie als huurauto, en dat was een enorme teleurstelling.
Erg slome en trage auto. Verschil met de 110 pk is echt ENORM, dat wil ik echt benadrukken. De turbo maakt er een hele andere auto van qua rijgedrag.
Aandachtspunt is uiteraard wel de distributieriem. Die heb ik bij mijn C3 uit voorzorg vervangen. Bleek achteraf minder dramatisch dan eerst gedacht. Maar ja, hij lag toch open, dus maar vervangen. Belangrijk is dat de auto altijd de originele olie heeft gekregen bij de beurten. En dat is jammer genoeg vaak moeilijk te achterhalen, want ook de dealers gebruiken niet altijd de originele olie!
Echt een leuke auto waar ik veel plezier aan beleef.
Onderhoud pleeg ik zelf sinds de aanvaring met de dealer omtrent de distributie. Is goed te doen en ik weet precies welke olie en onderdelen gebruikt worden.