In een C3? Ach ja de firmawagen bij uitstek. Not. Welk voordeel heeft een diesel in zo’n auto?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De fiscale behandeling van dieselmotoren verschilt van land tot land, dus ligt het omslagpunt benzine/diesel ook overal anders.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Als er in Nederland maar 1/5 een diesel is dan denk ik dat de diesel toch het slechts uit die berekening komt, toch brengt Citroen dan een model op de markt met 2/5 diesel motor.
In Belgie is 3/5 een Diesel waar tegenwoordig het omslagpunt eerder bij 30000 km dan bij 25000km ligt. Welke normale mens doet er 30000km/jaar in een C3?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014
- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
idd , wij hebben nog een c3 exclusieve 14 hdi .
maar de anderen 2 diesels zijn vervangen door de c3 Picasso en de cactus etg benzine.
wij stappen stilaan op benzine , wij maken ook te weinig kilometers .
maar het was een gewoonte van diesels te kopen .
als men naar 1 euro kijkt moet men tellen .
gelukkig hebben wij tot heden nooit naar gekeken en altijd naar onze goesting kunnen doen
-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014
Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
paso schreef:Welke normale mens doet er 30000km/jaar in een C3?
Ik reken mezelf toch nog als normaal ☺. Ja, mijn vrouw en ik rijden 30dkm+ per jaar in onze c3 tot onze grote tevredenheid. Als je geen auto van de zaak hebt is dit een voordelige keus om mee te dieselen.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Ik zeg niet zot ofzo, bedoel maar de meeste mensen zitten ergens tussen 10 en 200000km/jaar
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Weet ik, was meer als woordgrap bedoeld. Daarnaast heb je gelijk, voor de mensen die tussen de 10 a 20dkm per jaar rijden is het niet interessant.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De nieuwe Citroën C3 heeft zijn eigen Facebook-pagina: https://www.facebook.com/NewCitroenC3/. Daarop kun je vanaf nu zijn belevenissen volgen en vooral meekijken naar de beelden van zijn ConnectedCam. Ook voor degenen die niet zo gek op Facebook zijn, is er nieuws: de verkoop begint in november.
bron: persbericht Citroën Presse
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
paso schreef:Als er in Nederland maar 1/5 een diesel is dan denk ik dat de diesel toch het slechts uit die berekening komt, toch brengt Citroen dan een model op de markt met 2/5 diesel motor.
In Belgie is 3/5 een Diesel waar tegenwoordig het omslagpunt eerder bij 30000 km dan bij 25000km ligt. Welke normale mens doet er 30000km/jaar in een C3?
Mijn 2e leaseauto was een C3. Ik heb daar toch zo’n 40.000 km/jaar mee gereden. Het was overigens geen diesel, maar een benzine, 1.6 16v. Exclusive uitvoering met leer en dikke wielen (16 inch lichtmetaal).
Er zijn ook al plaatjes van c3 racing. Maar ik ben wat betreft computers een beetje een dombo,dus ik weet niet precies hoe ik ze voor op het scherm kan toveren.Maar als je http://www.auto-moto.com/nouveautes/scoop/future-citroen-c3 racing-2017 in typt kom je op een pagina met boven in een balk met nouveautes,klik op scoop.
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Deze?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja,er zijn ook andere plaatjes (kleuren)te zien,en het is wel een scoop natuurlijk.Of het er daadwerkelijk zo uit komt te zien moeten we afwachten natuurlijk.Maar we hebben weer iets om over te babbelen/discuseren.
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ja, leuk! In het draadje over het WRC staan enkele foto’s van een gecamoufleerde C3 WRC. Die zijn gemaakt bij een testsessie waarvoor pers was uitgenodigd. Je kunt niet veel zien, maar wat je ziet, is dus wel echt.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Op de Mondial de l’Automobile wordt de nieuwe C3 natuurlijk volop in de schijnwerpers gezet. Direct daarna verschijnt hij in de Franse showrooms en dan zal het ook niet lang meer duren tot hij naar België en Nederland komt. Om de lancering te ondersteunen, heeft Citroën een filmpje van de C3 als fashion statement verspreid:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
C3 III - Specificaties en prijzen
Motoren, uitrustingsniveaus, hoofdkleuren, contrastkleuren, wel of geen airbumps, interieurthema’s: vanaf nu kun je je helemaal uitleven met de car configurator op citroen.nl. Hoewel de C3 pas in november zijn opwachting in de showrooms zal maken, kun je hem nu al bestellen. Dit betekent dat de Nederlandse prijzen nu ook al bekend zijn.
1.2 PureTech 68, m5, Live: € 13.900 incl. BTW/BPM
1.2 PureTech 82, m5, Feel: € 16.000 incl. BTW/BPM
1.2 PureTech 82, m5, Shine: € 17.800 incl. BTW/BPM
1.2 PureTech 110 S&S, m5, Feel: € 17.500 incl. BTW/BPM
1.2 PureTech 110 S&S, m5, Shine: € 19.300 incl. BTW/BPM
1.2 PureTech 110 S&S, EAT6, Feel: € 19.300 incl. BTW/BPM
1.2 PureTech 110 S&S, EAT6, Shine: € 21.100 incl. BTW/BPM
1.6 BlueHDi 75 S&S, m5, Feel: € 17.800 incl. BTW/BPM
1.6 BlueHDi 100 S&S, m5, Feel: € 19.500 incl. BTW/BPM
1.6 BlueHDi 100 S&S, m5, Shine: € 21.300 incl. BTW/BPM
Uitrustingsniveau Live
- 15” wieldoppen “Whaletail”
- 12 Volt-aansluiting
- 2 bekerhouders in middenconsole
- 6 airbags: bestuurders-, passagiers-, zij- en gordijnairbags
- ABS met elektronische remkrachtverdeling (EBD) en remassistent (BAS)
- ‘Always On’-achterlichten met 3D-effect
- Automatisch inschakelende alarmverlichting bij noodstop
- Bandenreparatiekit
- Bandenspanningscontrolesysteem
- Boordcomputer
- Buitenspiegelkappen en deurgrepen uitgevoerd in zwart
- Centrale portiervergrendeling met afstandsbediening
- Coffee Break Alert
- Comfortknipperlichten (1x activeren, 3x knipperen)
- Cruise control met snelheidsbegrenzer
- Dagrijverlichting
- Elektrisch bedienbare ruiten vóór
- ESP met ASR
- Getinte ruiten
- Handmatig bedienbare buitenspiegels met geïntegreerd knipperlicht
- Hill Start Assist
- In delen neerklapbare achterbank met 3 hoofdsteunen en Isofix bevestigingspunten
- In hoogte en diepte verstelbaar stuur
- In hoogte verstelbare bestuurdersstoel
- Kledinghaken op 2e zitrij
- Lane Departure Warning System middels geluidsignaal
- Passagiersairbag uitschakelbaar
- Plafonnière
- Stoffen bekleding “Mica Grey” met geel accentstiksel
- Stuurbekrachtiging
- Toerenteller
- Verkeersbordherkenning
- Vijf driepuntsgordels
- Voor- en achterbumper in carrosseriekleur, met zwarte inleg
- Zonneklep bestuurder en passgier met spiegel
Uitrustingsniveau Feel, afwijkingen t.o.v. Live
- 15” wieldoppen “Arrow” (niet i.c.m. PureTech 82 en BlueHDi 75)
- Airconditioning incl. pollenfilter
- Buitenspiegelkappen in “Noir Perla Nera”
- Dashboardstrip in Noir Brillant met Gris Mium omlijsting
- Elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels
- Kunststof wielkastverbreding en dorpellijst (niet i.c.m. PureTech 82 en BlueHDi 75)
- LED-dagrijverlichting
- Mistlampen vóór
- Portiergrepen exterieur in kleur carrosserie
- Radio
- 4 speakers
- Bluetooth handsfree
- USB en AUX aansluiting
- Radiobediening vanaf het stuur
- ‘Stop & Start’-systeem (i.c.m. PureTech 110 S&S BlueHDi 75S&S en BlueHDi 100 S&S)
- Stuurwiel voorzien van chromen accenten
Uitrustingsniveau Shine, afwijkingen t.o.v. Feel
- 16” lichtmetalen wielen “Vibe”
- Achteruitrijcamera
- Airbump met insert Blanc Opale
- Armsteun in voor- en achterportieren voorzien van stof
- Automatische airconditioning met actief carbonfilter
- Automatisch inschakelende verlichting
- B-stijl en C-stijl uigevoerd in Noir Brillant
- Buitenspiegelkappen gelijk aan dakkleur
- Chromen afwerking instrumentenpaneel
- Citroën Connect Box met noodoproep
- Pechhulp met lokalisatiefunctie
- Eco Driving (mycitroen.nl)
- Radio Citroën Connect
- 6 speakers
- Radiobediening via 7” touchscreen
- Smartphone-integratie d.m.v. Apple Carplay en Mirrorlink
- Deurgreep geïnspireerd op het handvat van een luxe reiskoffer
- ‘Follow me home’-verlichting
- Mistlampbehuizing voor in Noir Onyx
- Lederen versnellingspookhoes
- Met leer bekleed stuurwiel met chromen accenten en Noir Brillant inzet
- One-touch elektrisch bedienbare ramen voor en achter, met antiklemvoorziening
- Opbergvak onder 7” Touchscreen
- Parkeersensoren achter
- Plafonnière met LED-verlichting en twee kaartleeslampjes
- Regensensor
- Zelfdimmende binnenspiegel
- Tweekleurige carrosserie met dak in Noir Onyx en sticker op C-stijl
bron: persbericht Citroën Nederland
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!