Misschien al eerder besproken, maar misschien schieten mijn zoekkwaliteiten te kort…..
Ben zeer geïnteresseerd in het aanschaffen van een c4 cactus, maar twijfel tussen het vermogen.
Zijn een gezin bestaande uit 2 volwassen en 2 jonge kinderen, de cactus zou onze enige auto zijn. Moet dus ook geschikt zijn voor vakantie, een aangezien wij erg van de bergen houden vraag ik mij af of de 82 pk versie dan voldoende is?
Mensen ervaring hiermee?
Alvast hartelijk dank!
Dag scott3333,
Een 82pk is voldoende om de bergen in te rijden. Maar aangezien je 2 kinderen hebt en waarschijnlijk veel bagage zou ik voor de zekerheid de 110 pk kiezen.
Ik ben met mijn Cactus met de 82 pk versie naar Zwitserland geweest en heb daar ook in de bergen gereden.
Totaal geen probleem. de autobahn was ook goed te doen. Alleen ik hou niet van jakkeren maar met een gangetje van 125km/u doorrijden. Je moet alleen goed anticiperen. Dus helling af is inhalen. Helling op is rechts blijven rijden. Op die manier kom je ver.
Durf je het niet aan of twijfel je neem dan de 110pk daar krijg je geen spijt van terwijl dat andersom wel mogelijk is.
Dus wat wil je veel power of relaxed rijden?
Overigens mijn totaal gemiddelde verbruik was met de 82pk over 2500 km 1 op 19.5.
En dat is een mooie prestatie.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Dank voor je uitgebreide reactie.
Zelf ook meer een van het relax rijden, misschien is de grote hoeveelheid pk van andere auto’s tegenwoordig ook wel overdreven of laten we ons gek maken door meer is beter…...
Verschil in kosten is er sowieso, zelf ook geen ervaring met auto’s die een turbo hebben en in hoeverre dat ‘‘betrouwbaar’’ is.
Precies waar ik ook aan denk. Wat er niet op zit gaat ook niet kapot.
Voor het dagelijks leven is die 82pk voor mij genoeg. Ook op de snelweg is het comfortabel rijden. Dan maar iets langer wachten om in te halen.
Bij mij is het zo dat ik probeer zo economisch mogelijk van A naar B te rijden. Maar ook zo comfortabel mogelijk.
G-krachten zijn bij mij in de auto nauwelijks voelbaar.
Ik heb ooit op een gehandicapten vervoer bus gereden en heb mij aangeleerd rustig te rijden.
En het leuke is dat je daar nooit klachten over krijgt.
Sterker nog men rijdt graag met mij mee.
Natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die anders rijden.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Nogmaals dank!
Jouw ritjes door Zwitserland, welke passen heb je zoal gereden als ik vragen mag?
En met hoeveel personen en bagage?
Welke versie cactus heb je?
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Ik zou toch kiezen voor de 110 Pk meer souplesse.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Je hebt ervaring met beide? Ot gewoon omdat meer pk meer souplesse geeft?
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Zou eigenlijk nog liever een 130pk willen kiezen, als deze verkrijgbaar was.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 19-06-2015
- C4 (2004-heden) cactus 1.2vti shine urban
wij zijn in het bezit van een 82pk cactus.We zijn afgelopen weekend net teruggekeerd uit zuid-frankrijk en dat ging ook met 82pk prima.cruisecontrol op 125km gezet,gem 1:16 gereden.Wij hebben verleden jaar bewust voor de 82pk gekozen aangezien de turbo benzine motoren van psa nog wel eens voor problemen zorgen.En in combinatie met het lage gewicht van de cactus heb ik geen enkele keer de behoefte aan meer pk’s.Hiervoor hebben we 7 jaar in een hyundai tucson met 141pk gereden maar ik vind de cactus feller voor m’n gevoel.
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De 110 pk voldoet op alle fronten. Het grootste verschil met de 82 pk is dat de 110 pk een boel meer koppel heeft en dat rijdt ontzettend fijn en soepel. De 82 pk voldoet voor Nederlandse omstandigheden echter prima en biedt veel rijplezier. Wil je echter soepel cruisen zonder steeds terug te moeten schakelen bij een inhaalactie dan is de 110 pk een aanrader. Qua verbruik zul je er niet veel van merken.
De problemen met de psa turbomotoren beperken zich tot de 1.6 THP motor. De 110 pk puretech is een probleemloze motor!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Voila, dat bedoel ik, bedankt Waterman , met de 130pk is dat nog eens zo plezant rijden.
Overweeg om over te schakelen naar een C4 met de 130PK Pure Tech motor en de EAT 6 bak.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
‘t Is natuurlijk preken voor eigen parochie, maar ik heb nog geen negatieve verhalen gevonden over de PureTech motor, en hij is al twee keer tot Engine of the Year verkozen. Prima blokje! Nu nog een EAT6 eraan en ik denk dat we een kandidaat hebben ter vervanging van de Megane.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
EAT 6 is er toch al op verkrijgbaar.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 7801
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Niet in de Cactus.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bedankt allemaal!
Had inderdaad gehoord van problemen met turbo’s maar wist niet dat dat een ander motortype betrof, dat was ook een van mijn grootste zorgen betreffende de 110 versie, een turbo die stuk gaat is vast een dure klus om te laten maken.
Totaal aantal Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-2007
- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
De Puretech is inderdaad een bijzonder fijne motor met veel koppel. Als je comfortabel wilt reizen, lijkt me dat de motor hier ook voor een groot gedeelte verantwoordelijk is ... Als je het financieel kan “trekken” wist ik het wel.