Hoi,
vraagje: in het begin geen enkel probleem met de sleutel om deuren open/dicht te klikken. Maar soms werkt het weer niet, dag later weer wel.
Gister dus boodschappenkrat in mijn hand, dacht even snel auto open klikken, niks.
Alle truukjes met sleutel in contact en de “slot/sluiten” knop ingedrukt gehouden voor enkele seconde. Voorheen werkte de sleutel dan wel weer maar nu nog steeds niet.
Vanmorgen met starten zag ik wel een melding in display staan “info | storing startblokkeer” mar kon dus wel zonder probleem de auto starten etc. Maar op het werk sluiten met de AB werkte weer niet. Is dit nu een probleem met de sleutel of de auto? En eventueel tips om te fixen of dingen te proberen/testen?
Al keer getest om batterij keer eruit gehaald en terug erin, sleutel weer “inleren”, geen resultaat.
Totaal aantal Berichten: 1385
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Heb je de batterij ook vervangen?
Soortgelijke ervaring afgelopen winter.
Batterij vervangen, geen probleem meer gehad.
JKER schreef:Heb je de batterij ook vervangen?
Soortgelijke ervaring afgelopen winter.
Batterij vervangen, geen probleem meer gehad.
Yup zit geheel nieuwe knoopbatterij in. Ook nog veel te duur gekocht bij auto-onderdelen zaak Maar ook dit hielp niet. Nouja eerste 3 dagen werkte het goed. Nu niet meer. ook als test nieuwe sleutelbehuizing getest (andere sloot niet meer goed). !e 3 dagen werkte het dus allemaal goed met nieuwe behuizing, batterij etc. Ik dus weer happy.
Maar nu weer terug bij af
Totaal aantal Berichten: 1385
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Bij een Xsara heb ik ooit een startblokkeringsprobleem gehad door een slechte accu.
Dat betekende daar uiteindelijk opnieuw inleren van de sleutels met een Lexia.
Maar ook de ontvanger of iets anders in de auto electronica zelf kan ook intermitterende kuren vertonen, maar daar heb ik geen ervaringen mee.
Maar laat ik je niet meteen bang maken :-p
In die nieuwe behuizing zit natuurlijk de oude printplaat. Mogelijk is het toch een kontaktprobleem van de knopjes op de banen van die printplaat. Die zou je nog eens uit elkaar kunnen halen om de printbanen waar de knopjes kontakt op maken schoon te maken. Kan met een beetje alcohol of desnoods met een gummetje. Geen kontaktspray, dat laat uiteindelijk toch weer een (isolerende) film achter.
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Mogelijk is het toch een kontaktprobleem van de knopjes op de banen van die printplaat.
Zijn het echte knopjes die op de printplaat zitten en klikken als je ze indrukt.
Of zitten er op de printplaat alleen vlakjes die doorverbonden worden door het indrukken van het kopje op de behuizing? (zoals je TV afstandbediening)
Deze zijn eenvoudig te repareren.
Ik mag hier geen foto’s plaatsen van internet, maar ik hoop dat je weet wat ik bedoel.
Het zijn volgens mij (zo uit het hoofd) wel kleine drukknopjes. Lastig te zien in dit voorbeeld:
Maar denken jullie dat het wel sleutel gerelateerd probleem is ivm ook de storing startonderbreek op het display?
Heb toevallig voor komende zaterdag afspraak bij een garage staan om olie keer te verversen. Kunnen garages ook met de computer iets zien eventueel mbt storingen? Of is dat echt een dealer ding?
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Dit zijn idd gewone knopjes en geven vrijwel nooit problemen.
I.V.M. “info | storing startblokkeer” zou ik de dealer eens om raad vragen.
bij de garage geweest en die konden ook alles uitlezen met de tablet (handig als ik eventueel nieuwe radio wil).
Maar die zagen daar niks geks in het systeem. Nieuwe batterij zat er in de sleutel. Die nagemeten en ipv 3V gaf ide aan 0V. Was gewoon dus leeg. Heeft met het plaatsen 3,5 dagen gewerkt maar was toen dus leeg gok ik.
Nu weer nieuwe batterij erin en inleren en werkt het weer.
Wel ga ik in de gaten houden of het blijft werken. Stel hij is weer na 3 a 4 dagen leeg dan kon het de sleutel zelf zijn die maar blijft verbinden en dus de batterij leeg trekt. Alleen moet je dan een nieuwe sleutel kopen.
En dat was prijzig gaven ze aan. Onder de 100 euro heb je ze niet. En dan heb je nogkans dat de dealer de code niet vrijgeeft ivm dealer geheim blablabla. Of je de code los erbij moest kopen voor 70/80 euro. Dus dat zal dan weer feest worden.
Nu maar hopen dat het blijft werken
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
...... ook als test nieuwe sleutelbehuizing getest ...
Is er niet iets mis gegaan met het wisselen?
Als de batterij weer snel leeg is moet er toch ergens sluiting in zitten.
Met een loupe goed kijken of er ergens iets mis is.
C4yourself schreef:...... ook als test nieuwe sleutelbehuizing getest ...
Is er niet iets mis gegaan met het wisselen?
Als de batterij weer snel leeg is moet er toch ergens sluiting in zitten.
Met een loupe goed kijken of er ergens iets mis is.
batterij is alweer leeg
Zal toch iets op de printplaat zijn gok ik. Behuizing is hetzelfde als de andere. Morgen eens kijken of ik iets kan zien. Maar geen idee waar ik op moet letten. Ben niet zo thuis in printplaten en heb ook geen mogelijk tot meten van voltages etc etc. Al had ik wel zo’n kastje zou ik nog niet weten wat en hoe maarja
Blijft wel irritant
met het blote oog gekeken naar de printplaat maar zie daar niks geks op of vuiltjes wat eenloze verbinding kan veroorzaken. Zie ook niks geks bij de batterij aansluiting. Dus een raadsel wat een oorzaak kan zijn.
Update:
Ik heb van iemand een voltmeter kunnen lenen. Dus eens kijken of ik iets kan vinden met bijvoorbeeld de micro switches dat die versleten zijn na 10 jaar Las dat die nog wel eens voor problemen kunnen zorgen (ook bij andere automerken). Fingers crossed
hmm ik meet van alles en zie ook elke keer wat anders op de meter staan. Gene touw aan vast te knopen. De batterij was in ieder geval 0.2 V gewoon leeg dus. Nieuwe batterij geeft 3.3 aan.
Maar hoe kan ik de printplaat het beste meten/controleren of deze wel/geen lek bevat mbt stroom en leegtrekken van de batterij?
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Paul2016 schreef:Nieuwe batterij geeft 3.3 aan.
Dat is prima.
Kun je de stroom meten? (natuurlijk wanneer er GEEN knopje wordt ingedrukt)
Kan natuurlijk zomaar zijn dat er een IC stuk is.
Als je dat niet lukt moet je maar even mailen.
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
je hebt tegenwoordig ook bedrijven die de autosleutel repareren, even googelen,
je hebt toch wel de batarij goed om gemonteerd he.
Hmmmm beer,
Denk niet dat je bang hoeft te zijn dat de batterij verkeerd om geplaatst is.
Het zou heeeeel uniek zijn als de sleutel het dan 3 dagen doet.
Citroen C4 Cactus - Shark Gris
Volvo C70 - Magic Blue
Volvo 1800E - Champagne
C4yourself schreef:Paul2016 schreef:Nieuwe batterij geeft 3.3 aan.
Dat is prima.
Kun je de stroom meten? (natuurlijk wanneer er GEEN knopje wordt ingedrukt)
Kan natuurlijk zomaar zijn dat er een IC stuk is.
Als je dat niet lukt moet je maar even mailen.
Als ik de meter zet op de 200 Ω stand en dan links/rechts de schakelaar meet geeft die ongveer een waarde terug van 00.5 (kan iets meer zijn en iets minder).
Als ik vervolgens de knop indruk op schakelaar blijft de waarde eigenlijk gelijk. Dit is bij alle 3 de schakelaars het geval.
Zijn ze dan alle 3 kapot? Als ik er een nieuwe batterij in doe en inleer kan ik wel de auto ont/vergrendelen. Dus dan werken de schakelaars nog wel gewoon. Of zijn ze toch kapot mbt een stroomlek? (als dat kan natuurlijk).