Vandaag voor de vakantierit naar Frankrijk de vloeistoffen gecontroleerd en de motorolie op max afgevuld.
Motorkap dicht gegooid, nu krijg ik de motorkap niet meer open! Ik heb het heveltje onder het stuur los gehaald en zo aan de kabel getrokken. Er zit wel weerstand op, dus de kabel lijkt me niet gebroken..
Hoe krijg ik hemelsnaam nu de motorkap open?!
Om de koplamp en richtingaanwijzer eruit te krijgen moet je eerst in de motorruimte de clipje indrukken..
Van onder af kom je er ook nooit bij.
Wie weer raad?
Morgen naar Frankrijk.
Zou ik tijdens mijn vakantie met dit euvel een beroep kunnen doen op de vindingrijkheid van de Wegenwacht?
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
laat iemand op de plek waar het slot zit, even de kap indrukken, zodat de spaning van het slot gaat, trek dan gelijk aan de kabel binnen, of trek aan de kabel en laat de ander dan, op de plek op en neer drukken, s ie open smeer dan het slot even goed door.
en als je merkt dat je hem hebt ontgrendeld, laat de ander dan stoppen, anders zit ie weer dicht.
Pfff! Gelukt.
1. Richtingaanwijzer links eruit gehaald, met lange/ dunne schroevendraaier tussen de naad van de motorkap gerukt.
2. Hoek van de motorkap opgetild, stuk hout van 2 cm. dik er tussen gezet.
3. Zwarte pluggen van de gril er uitgetikt
4. Bouten gril eruit gedraaid
5. Gril eruit getrokken
6. Linker slot zichtbaar! Met schroevendraaier open gekregen.
7. Idem voor rechterkant.
Binnenkabel kwam tegen de buitenmantel aan, had niet (meer) voldoende slag.
Buitenmantel ingekort en voor de zekerheid een stuk instalatiedraad om de kabel gedaan.
Deze recht naar beneden door de gaten getrokken zodat het onder de voorbumper uit komt.
Dit is de noodvoorziening.
* wie kan me nog helpen aan een plafondhandgreep passagierskant?
* wie kan me helpen aan een stuk plaatwerk van de rechterkant achter.
Xantia Break 2.0 Turbo CT-1997
CX Prestige 2400-1976