Gisteren geconstateerd dat ik een LHM lekkage heb aan de bovenzijde van de HD regelaar, volgens mij komt de LHM tussen de bruine plaat waar de regelaar in hangt en de bovenzijde van de regelaar vandaan maar er zitten daar ook nog 2 kleine gaatjes in de zijkant. Het is niet helemaal duidelijk waar het uit komt.
Ik kan me herinneren dat ik daar in het verleden ook wel eens wat LHM gezien heb maar dat is toen vanzelf opgehouden. Betekend dit dat er een interne afdichting van de regelaar overleden is of kan de oorzaak ook nog verderop in het systeem zitten (druk te hoog of iets dergelijks) ?
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas












































Totaal aantal Berichten: 25641
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Eerst goed kijken waar het uitkomt. Spuit het schoon en dan kijken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De gaatjes zijn er waarschijnlijk in het verleden ingeboord om de borgring te kunnen verwijderen, daar lekt het nu dus. Gisteren de bovenzijde van de regelaar in de vloeibare pakking gespoten en tegen de bruine plaat geschroefd dus dat zal wel dicht zitten. Mijn gok is een kapotte O ring in de regelaar of heeft iemand een andere (net zo goede) gok ?
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Als je een hoge druk lekkage hebt helpt vloeibare pakking echt niet, bij 140-165 bar. moet je beter afdichten dan dat, blijft ie dus lekken. Maak eens een foto waar het ding precies lekt ? Een schoonmaken en dan kijken en foto?
To err is human, not to err is divine.














Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Indedaad, gaatje is om de borgring los te halen. Lekkage wordt waarschijnlijk veroorzaakt door O ring achter het plaatje; kapot/verouderd.
Open maken, oppervlaktes netjes maken, nieuwe o-ring erin en weer monteren die handel.
Ik heb bij een technische handel een koffer met o-ringen gekocht voor heel weinig, deze koffer heeft mij al regelmatig uit de brand geholpen. Zeker bij niet bewegende o ringen is de kwaliteit niet zo belangrijk
Citroensmgz schreef:Als je een hoge druk lekkage hebt helpt vloeibare pakking echt niet, bij 140-165 bar. moet je beter afdichten dan dat, blijft ie dus lekken. Maak eens een foto waar het ding precies lekt ? Een schoonmaken en dan kijken en foto?
Mee eens, maar als je geen onderdelen hebt moet je toch wat om de lekkage zoveel mogelijk te beperken, en aangezien de vloeibare pakking aan de bovenzijde opgesloten is door de bruime bevestigingsbeugel kan het behoorlijk wat hebben. Zoals Stef al zegt, het zal de O-ring wel zijn dus gaat de boel weer uit elkaar als ik de juiste spullen heb.
Groet
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas