Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
karin schreef:Staan er merktekens op de kruk en nokkenas?
Yep.
Even doorklikken op de boven reeds geplaatste link naar de site van Gates en dan vind je dit.
De pijlen moeten dus exact in lijn staan en naar elkaar toe wijzen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
karin schreef:
Een Fiat 242 benzine 1600 staat op de kleppendeksel hij is 1585 cc Motorcode 124B2.000 en heb me laten vertellen dat het dezelfde motor is als uit een
Fiat 131 Mirafiori
weet je zeker dat het motorcode 124B2.000 is ??, want dat zou een 1400 cc motor zijn.
Zie hier overzicht, Fiat motor nummers,
http://www.mirafiori.com/~danb/brain/cars/fiat/fiat-engines.html
Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Volgens de Gates-site is het een 124B3 en dat is wel een 1600 cc.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
René Jongejan schreef:karin schreef:Staan er merktekens op de kruk en nokkenas?
Yep.
Even doorklikken op de boven reeds geplaatste link naar de site van Gates en dan vind je dit.
De pijlen moeten dus exact in lijn staan en naar elkaar toe wijzen.
De merktekens zijn helaas onvindbaar
na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus
René Jongejan schreef:Volgens de Gates-site is het een 124B3 en dat is wel een 1600 cc.
Dat kan kloppen, want in het overzicht wordt de Fiat 242 1600 cc met motorcode 124B3.000 aangegeven.
Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
karin schreef:De merktekens zijn helaas onvindbaar
Beide riemwielen even goed schoonmaken, wellicht met een stukje schuurpapier.
Zal er toch echt op staan, mogelijk is het niet meer dan een groefje in de rand van het wiel.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Merkteken op krukas (zie pijl ) groefje op de rand. Nokkenas zal ook eenzelfde groefje zijn.
Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Precies, zo iets bedoel ik.
En het groefje op het nokkenaswiel lijkt op 12 h te zitten.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
lucky schreef:Merkteken op krukas (zie pijl ) groefje op de rand. Nokkenas zal ook eenzelfde groefje zijn.
Wat duidelijk, dank voor de moeite!
na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus
Ik sprak net iemand van de ANWB en hij dacht als het aan de Distributieriem (fout liggen) zou liggen hij vaker moest inhouden (schokken) en niet alleen bij vol gas. Hij dacht dat het een brandstof probleem zou kunnen zijn.
Als de leidingen poreus zouden zijn lekt er geen benzine maar zuigt hij lucht aan bij vol gas (wanneer hij veel brandstof vraagt) en daardoor hij zou kunnen inhouden?
Hebben jullie hier ervaring mee?
De distributieriem gaan we zowiezo vernieuwen we gaan alles maar wegstrepen.
Godohgodohgod hadden we de C32 maar gehouden!
Ik ben heel blij met jullie meedenken!
na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus
Als er voor de brandstof opvoerpomp een luchtlek zit kan er lucht meekomen.
Maar dan zou starten ook een probleem moeten zijn, en het probleem zou eerder
bij lage toerentallen op moeten treden
Omdat de opvoerpomp dan minder verpompt zal het aandeel lucht nog groter zijn.
Die lucht ontsnapt overiigens in de vlotterkamer, de motor hoeft er niet slecht om te
lopen
Volgas inhouden kan ook heel goed aan de ontsteking liggen.
Laat eens controleren of er een 15 mm lange vonk aan een van de bougiekabels getrokken
kan worden, lukt dat niet dan is de ontsteking niet gezond.
Hoogspanningskabels, rotor, verdelerkap en bobine kunnen de oorzaak zijn.
Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En zoals Waterman al aangaf, kijk even naar de vervroeging.
Weet niet wat er op zit, vacuum- en centrifugaal of alleen centrifugaal?
Als deze laatste niet goed werkt is er op toeren onvoldoende vervroeging, daardoor een te laat ontstekingstijdstip en dus vermogensverlies.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik zou om te beginnen kijken naar de staat van de contactpunten en de afstelling. Als ze ingebrand zijn vervangen, samen met de condensator en afstellen op 0,40mm. Tevens met de stroboscoop kijken of het ontstekingstijdstip klopt én of de vervroeging wel goed werkt zoals ik al eerder schreef. Als je 100% zeker weet dat je ontsteking goed werkt, goed is afgesteld en de contactpuntjes ok zijn, dan verder kijken naar de carburateur en deze nogmaals goed schoonmaken, waarbij je alle sproeiers één voor één loshaalt en doorblaast met carburateurcleaner of remmenreiniger en je alle kanalen in de carburateur goed doorspuit.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Is de contactpuntafstand afstellen met een voelermaat nauwkeurig genoeg of zou het nog met een dwell meter gecontroleerd moeten worden?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Hij stottert bij volgas, lijkt me dus geen afstelling of niet werkende vervroeging