Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
karin schreef:Als de ontsteking afgesteld staat vlg de fabrieksgegevens loopt hij niet goed stationair, dus staat anders afgesteld.
Verder rijdt hij prima behalve bij vol gas.
Dit staat overigens wel in de openingspost van dit draadje.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De contactpuntjes zijn nieuw alle onderdelen van de ontsteking zijn bijna nieuw, alleen de vervroeging kan ik nog niet controleren want de motor is nog niet in elkaar.
De sproeiers zijn schoongemaakt, maar de cabarateur is er niet afgeweest dus hij is niet grondig gereinigd.
Aan de buitenrand van de nokkenaswiel staat geen merkteken ik kan geen groefje ontdekken met geen mogelijkheid
na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus
Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik ga ervanuit dat je de motor al eens getornd hebt, zodat het nu niet zichtbare deel van het wiel, achter de V-snaarpoelie, ook bekeken is.
Wat je nu kan doen, verwijder de V-snaarpoelie en zet de krukas in de stand volgens het plaatje van Gates.
Wat staat er dan recht tegenover op het nokkenaswiel?
Kan zijn dat de krukas nog een keer helemaal rond moet.
1 omwenteling nokkenas is namelijk 2 omwentelingen krukas.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ook nieuwe onderdelen kunnen kapot zijn.
Zeker als ze nieuw zijn in de zin van ongebruikt.
Totaal aantal Berichten: 9419
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bedenk me nog een mogelijkheid, zou de verdeler een tandje verkeerd staan?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43295
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat vang je op met het verdraaien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik wacht op een dop 38 dus kan even niet verder.
Dank voor het meedenken en de reacties we worden steeds iets wijzer.
na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus
We zijn er mee op vakantie geweest hebben 1000 km gereden. Hij stottert nog wel maar niet heel erg. We denken nu dat het een brandstofprobleem is en de tank gaat er nu onderuit.
We gaan nu alles afstrepen hij is het zo waard!
Bedenkt voor alle tips en meedenken.
na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus
Wat een klus! en dat terwijl je dat ook op een andere manier kunt constateren.
De tank is er onderuit geweest zag er goed uit (geen roest) wel wat verontreiniging onderin, zwarte gruis en snippers. De leidingen zagen er goed uit wrsch al eens vernieuwd. Benzine door doek gegoten.
Er zat benzine in het drijvertje van de meter waardoor hij de meter op het dashboard fout aangeeft. We rijden op dagteller dus
We tanken Shell V power trouwens.
Afstrepen!
na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus
Ennnnn…..hij stottert nog steeds pfff
na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus
Je zou eens een ander merk benzine kunnen proberen en dan Ron 98. Shell V-Power zit ergens bij de Ron 95. We hebben een Merc. 190 E gehad met hetzelfde probleem ook met loodvrij 95, van alles vernieuwd maar hij bleef stotteren, andere benzine Ron98 en het was over.
lucky schreef:Je zou eens een ander merk benzine kunnen proberen en dan Ron 98. Shell V-Power zit ergens bij de Ron 95. We hebben een Merc. 190 E gehad met hetzelfde probleem ook met loodvrij 95, van alles vernieuwd maar hij bleef stotteren, andere benzine Ron98 en het was over.
We gaan op zoek!
na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus
de flotterkamer ziet er prima uit, de carbarateur is uit elkaar geweest schoongemaakt en nagekeken. De tank is schoon zie vorige post.
We hebben nu oktaanverhoger bij de Shell V power gedaan kijken of het stotteren (inhouden) nu verleden tijd is en nu op zoek naar de 98 Ron voor de vlg tankbeurt.
na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus
De distributieriem komt ook nog aan de beurt, we waren het zat kregen het met geen mogelijkheid los.
gaan eerst alle andere mogelijkheden afstrepen.
na 16 jr Citroën C32 diesel 1978 kampeerbus nu een
Fiat 242 benzine 1979 kampeerbus