Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Er zijn nog genoeg goede 2e hands 15cv tanks te vinden lijkt mij. Ik zou daar er eentje van gaan zoeken, origineel is meestal beter dan namaak…..
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik had destijds hetzelfde. Gaatjes aan de bovenkant door 40 jaar condensvorming. Met een hele dikke elektrische soldeerbout er plaatjes op gesoldeerd.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kit met popnagels,werkt altijd.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Als je dat doet weet je zeker dat het binnen het jaar verrot is.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ga rustig op zoek naar een nieuwe tank. Ondertussen de oude van binnen een paar keer doorgespoeld.
Blijft koffiedik kijken…
De troep is niet alleen roest, ook veel plakband waarmee de gaten gedicht waren. Maar ook roest vanuit de tank. Na de tank een paar keer doorgespoeld te hebben komt er bijna geen troep meer uit.
Ik heb aardig wat productbladen doorgespit om te kijken of er alternatieven voor lassen of solderen zijn. Er zijn producten die uitstekend tegen oplosmiddelen kunnen, maar deze zijn nooit vullend, en dat heb ik nodig. Van de vullende lijmen is het beste dat je kan krijgen “goed” als het gaat om bestemd tegen oplosmiddelen.
Als tijdelijke oplossing dus een kit met goede weerstand tegen oplosmiddelen gekozen.
Alu stripje erop gelijmd.
En voor de sier nog een beetje afgewerkt.
Hij is luchtdicht. Ik ga hem nog een paar keer doorspoelen en dan monteren tot ik een betere tank heb gevonden.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb destijds de tank van m’n brommer met een of ander zuur behandeld. Moest je aanlengen met water, tijdje laten staan, dan spoelen. Niet normaal wat dat deed! Ik zal eens kijken hoe het heet..
Edit: http://www.rustyco.nl/10/39/Roest_verwijderen_motor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb er een liter van besteld. heb namelijk het vermoeden dat mijn tijdelijke oplossing er nog heel veel jaren in zal blijven zitten
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Voor de tank van mijn mobylette, die in het frame zit, was het een prima oplossing. Het schudden van die tank was wel een boel gekloot overigens, want schud maar eens een complete bromfiets….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nee, dan een 70 liter tank van de trax
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op de betonmolen binden. Dat werkt bij een ds tank echt top. zuur er in, hand grind/bouten/moeren of knikkers er bij, tank goed dicht maken en draaien maar!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat zuur moet je toch neutraliseren met Baking Soda opgelost in water?
Heb hier nog een Italiaans brommertje uit 65 staan, azijn staat klaar net als gedeminiraliseerd water en Baking Soda.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Ik hoop wel dat je de aluminium stripjes goed geïsoleerd hebt van de andere metalen, anders heb je binnen de kortste keren galvanische corrosie en lekt het hele feest weer.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ree kennende zal er wel zoveel kit gebruikt zijn dat er van enig contact geen sprake meer is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Vanmiddag met de Rustico aan de slag gegaan.
Eerst de tank even goed doorgespoeld zodat al het losse vuil eruit is. En dat was nogal wat
Een litertje van het goedje bij ruim 30 liter water gedaan.
Je hoeft niet te schudden. Bij lichte roest een uurtje wachten, bij zware roest tot 72 uur. Ik ga dus in principe iedere 2 dagen de tank een kwartslag draaien. Kijken of ik zo alle hoeken schoon kan krijgen zonder dat het goedje eruit loopt.
Er zit een erg mooie vlotter in de tank, maar wel wat aangeroest.
Die ziet er al beter uit zo.
Alleen ga ik de vlotter niet meer terug hangen
Eens kijken wat ik daarvoor in de plaats ga gebruiken.
En het dempertje in het koperen buisje werkt niet naar behoren. Iemand daar een suggestie voor?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi