Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Je gaat weer een mooie tijd tegemoet Ree ,.....
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb net voor ruim 1000 euro aan staal besteld. Het feest kan bijna beginnen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
En een rolletje lasdraad ,....
Ree schreef:Ik heb net voor ruim 1000 euro aan staal besteld. Het feest kan bijna beginnen.
Als je hem wil afzinken was beton toch ook geschikt geweest? Da’s een stuk goedkoper..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Van het weekend ben ik verder gegaan met de demontage van de trax.
Hoppa. Alles de prullenbak in.
Werken op de brug bevalt niet vanwege de armen. Dit werkt fijner.
En dan het speciaalgereedschap gepakt voor het demonteren van de tunnel onder de bestuurdersstoel.
Vervolgens ook even gaan gluren in de dorpels. Rechts achter is het slechtst.
Verder naar voren wordt ie al veel beter.
Al valt het zo wel op hoe krokant de bodem was.
Dit is ook nog een dingetje rechts achter (vanuit de wielkast)
Zit helemaal los. Hoort niet.
In de kofferbak zit een uitstulping om een extra reservewiel kwijt te kunnen.
Deze er ook maar uit gehaald omdat het erin gebeund is.
Denk dat ik hem wel terug ga zetten, maar dan netjes.
En links achter is hij dus beter dan rechts.
Geldt ook voor de binnendorpel.
Ook links voor nog even geborsteld. ziet er verder okay uit.
Dan nog een vraagje. Rondom de deuren zit er een soort touw in de carrosserie. Dit:
Waarvoor dient het? Geeft het sterkte? Om bekleding in te kunnen spijkeren? Het is niet meer zo fris en ik twijfel waarmee ik het kan vervangen.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Wat een werk Ree ,......
Totaal aantal Berichten: 1802
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Dat touw (ik vond het meer hout-achtig) is inderdaad om de bekleding op vast te maken. Ik heb het lekker laten zitten, leek me vreselijk om te vervangen en het gaat maar om bekleding, dat blijft wel hangen. Je ziet het toch niet meer.
Ik gok dat dit mij nu ten deel gaat vallen.
Het is geen touw maar samengeperst papier en het is idd om de bekleding aan vast te spijkeren…..
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ga het voorlopig laten zitten. Kan zo snel niet iets beters bedenken om spijkertjes in te kunnen zetten. Vandaag weer wat verder gegaan. Het stukje achter de kofferbak ziet er niet zo netjes uit. Geborsteld.
Evenals de uitsparing voor het tweede reservewiel. En de kont.
En ja. De uitlaat moet er echt onderuit om de scheur rechts achter te kunnen lassen. Dit zag ik al een tijde aankomen. Was al weken met kruipolie in de weer. Heel heet stoken. Voorzichtig losdraaien. Twee keer met hetzelfde resultaat.
Dat gaat hem dus niet worden. Dan maar zo…
Meteen kans om te kijken wat er achter zit. Slangen voor het koelsysteem.
Ze zouden wel eens wat kunnen zweten…
Maar goed. De bodem is nu vrij.
In het verleden is iemand met veel plezier met tin aan de slag gegaan op de auto. Is dat al in de fabriek gebeurd? Ik heb het idee dat het ook onder de originele lak zit.
En bij het borstelen hier en daar alsnog door het staal gegaan…
Verder zijn de buitendorpels nu mooi kaal. Binnendorpels mogen hierna.
En hier achter valt ook wat te plakken.
Ander keertje.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Heb je al een plan? Oplappen of een grondige totaalrestauratie? Dat laatste lijkt mij eigenlijk de enige optie aangezien de roest zo ongeveer overal zit.
Ik heb het papier wel vervangen. Het is vaak erg vergaan zodat later je bekleding er niet op blijft zitten. Ook zit er veel roest onder dat ik eerst behandeld heb.
Je kunt er sisal touw met de juiste diameter inlijmen. Ik heb dit gedaan met kit.
Zie het plaatje.
O ja, dat lood/tin is gewoon vanaf de fabriek.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Lucas schreef:Heb je al een plan? Oplappen of een grondige totaalrestauratie? Dat laatste lijkt mij eigenlijk de enige optie aangezien de roest zo ongeveer overal zit.
Oplappen is eigenlijk geen optie. Te veel laswerk en op de helft van de auto is de originele lak sowieso lelijk overgekwast. Hetzelfde geldt voor het interieur. Deurpanelen zijn te ver heen. Voorstoelen zijn nog te doen, maar je weet dat je er binnen 5000 km doorheen gaat. Te veel grote scheuren in het hemeltje, etc, etc, etc. Dus dan maar in één keer echt goed doen en dan zelf de pantina gaan creeren
ed-gs schreef:Ik heb het papier wel vervangen. Het is vaak erg vergaan zodat later je bekleding er niet op blijft zitten. Ook zit er veel roest onder dat ik eerst behandeld heb.
Je kunt er sisal touw met de juiste diameter inlijmen. Ik heb dit gedaan met kit.Zie het plaatje.
Dank je wel voor de foto. Duidelijke! Bij mij is het op een paar korte delen ook vergaan. Daar zal ik sowieso wat voor moeten verzinnen. Ik denk er ook aan om het op te vullen met een kit waar waar spijkers in houden. Touw is zeker ook een goed idee. We gaan het zien!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Die patina kan ik gratis voor je verzorgen. Speciaal adresje.
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die spijkertjes hadden een vierkante doorsnede en waren getordeerd voor een betere grip.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.