Breeze schreef:Ree schreef:Het is in ieder geval goed om te zien dat ik hetzelfde heb gedementeerd.
Goedemorgen meneer Freud.
Adri
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nou, vandaag heb ik mezelf wat minder ingehouden. Vorige keer wilde de bak echt niet uit de wieg. Na een beetje schudden ging het ineens vanzelf.
En die mag voorlopig de hoek in op deze verplaatsbare, in hoogte verstelbare werkbank.
Tja, alles loshalen. Even eerst een foto maken voor de administratie.
En weet iemand waar dit onderstaande dingetje ook al weer voor was? Met twee elektra aansluitingen en het witte bindbandje er omheen?
De achterremmen waren gereviseerd en alle remslangen waren nieuw. Maar er was duidelijk geen volledige remrevisie uitgevoerd. Potje is van buiten niet schoon.
En van binnen ook niet.
Die wieg trouwens ook niet.
En nog een foto voor mijn administratie.
Dan zijn de bumpersteunen los.
Onderste bouten van de wieg zijn er al af, bovenste zitten los na enige overtuigingskracht. De naafmoeren zaten extreem goed vast. De moeren van de wieg waren kinderspel daarbij vergeleken.
In het kader van dat de remrevisie niet volledig was, het bewijs, de voorremmen zijn niet als nieuw.
Cupjes zijn gescheurd. Zo te zien zijn de veertjes er nog nooit van af geweest en zijn de remvoeringen nog van asbest.
Links ook de ankerplaat eraf.
Rechts lukt niet omdat ik de trommel er niet af krijg. Ik heb geen goede slagtrekker.
Dit is dus de belangrijkste reden dat de voortrein eraf moet. Roest rechts voor.
De stuurhoezen zijn ook niet meer als nieuw.
Nou ja. Het is een rommeltje geworden.
Hier sta ik dus nu.
Het stuurhuis moet nog los voordat de wieg eraf kan. Doet het ertoe hoe? Of is het handig als er een afstelling in tact blijft?
En dan morgen de fusees en de draagarmen loshalen. En een list verzinnen voor de remtrommel rechts. Denk ook dat ik de torsieveren niet zomaar los krijg en daarom de wieg er niet af kan trekken. Maar goed, dat zien we morgen wel weer. Nog tips?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Hallo Ree, het dingetje met de twee electra aansluitingen is de remlichtschakelaar…..
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011
- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Hoi Ree,
Dat ziet er goed uit! Ik heb gefacineerd zitten kijken hoe nu die 6 cilinder met de versnellingsbak half onder de motor in het voorruim geperst zit. Mooi stukje techniek.
De voortrein lijkt wel erg op die van een HY, of is het echt hetzelfde?
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ja. de voortrein lijkt er heel erg op. Mijn slagtrekker van de HY past in ieder geval niet, de trommel is anders, maar veel lijkt wel hetzelfde.
Aard schreef:Hallo Ree, het dingetje met de twee electra aansluitingen is de remlichtschakelaar…..
Ja, logisch!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Stuurhuis met stuurstok loshalen. Stuurwiel van stok, spoorstangkogels los dan 4boutjes van de stuurhuissteuntjes.
Boven en onderkogelkroonmoeren loshalen dan kan de fuseekom er zo tussen uit.
Bovenwiegmoeren losmaken en met houten hamer en bandenlichter tussen carr. en wieg.
O ja niet vergeten de torsiestaafafstelling helemaal in te draaien (onstpannen).
De boven en onderarmen een paar dagen met kruipolie behandelen en dan mijn hulpstukken lenen
Groeten Briard.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Merci!
Misschien heb ik naast die hulpstukken ook een slagtrekker nodig. Denk dat ik snel langskom
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Foto 1; six H wieg in bankschroef.
Foto 2; torsiebus uitpersen.
Foto 3; torsiebus six H.
Foto 4; uitpersen.
Foto 5; verschil tussen gewone six en six h.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb mijn dag niet zo.
briard schreef:Stuurhuis met stuurstok loshalen. Stuurwiel van stok, spoorstangkogels los dan 4boutjes van de stuurhuissteuntjes.
Stuurhuis los ging prima.
Alleen krijg ik de spoorstang niet van de kogel.
De stang moet toch gewoon naar beneden kunnen zakken? Volgens het WPHB loopt de kogel taps af en moet hij er gewoon af kunnen schuiven. Of heb ik een kogeltrekkertje nodig omdat het erg klem zit?
briard schreef:Boven en onderkogelkroonmoeren loshalen dan kan de fuseekom er zo tussen uit.
Kan hij nu gewoon naar beneden? Heb alleen de boven- en onderkroonmoer los gehaald.
briard schreef:Bovenwiegmoeren losmaken en met houten hamer en bandenlichter tussen carr. en wieg.
O ja niet vergeten de torsiestaafafstelling helemaal in te draaien (onstpannen).
De boven en onderarmen een paar dagen met kruipolie behandelen en dan mijn hulpstukken lenen
Groeten Briard.
check!
Ondertussen ook nog geprobeerd de rechter trommel eraf te halen, maar dat lukt niet zonder trekker.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Voor die stuurstangkogel heb je idd een trekker nodig. Heb ik wel voor je, maar daar heb je nu weinig aan.
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
In WP.boek op PL49 moer nr.4 losmaken, dan kan de bovenarm wat meer bewegen.
Mocht je met een trekker de spoorstangkogels trekken dan wel de kroonmoer
omgekeerd monteren, dan blijft het tapeind intact.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hameren met omgekeerde kroonmoer heb ik al geprobeerd. Ik ben toch wat voorzichtig want de fusee is wat bros en kan ook weer niet alles hebben. Helpt heetstoken?
Deze zou een feestje zijn.
Heeft iemand in de regio Delft deze misschien te leen?
Misschien lukt het hier ook mee?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ben langsgegaan bij de Fa. Waterman voor het trekkertje.
Morgen kan ik weer los.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi