Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Laat ze maar eens een poepie ruiken
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Goed. Tijd om ze een poepie te laten ruiken.
Stug blijven trekken, maar de ring wordt echt krom.
Dan ook maar heet stoken, trekker wat draaien en weer stug verder blijven trekken.
De aanhouder wint niet.
Schijf wordt te krom, trekker schiet eraf, PUntje van de trekker - die zo mooi in de stang paste - afgebroken.
Niet alleen de ring krom getrokken, maar ook de bout van de trekker. En dat is geen dunnertje.
Hij draait niet meer goed omdat ie krom is. Dus…
Dag trekkertje. Ik ga even de tijd nemen om na te denken over plan B. Gelukkig gaat het beter met het plaatwerk.
En dan zit er nog een klein gaattje. Pikke lasssen, gaatje wordt groter, pikkie lassen, gaatje wordt groter. Het is te dun :/
Het schiet op. Wel met een nieuw ventilatie gaatje.
Vers staal erin…
En het ziet er heel aardig uit.
Het donor plaatwerk golft wat. Het zij zo… Volgende week hopelijk de lasnaden in de aluminium plamuur en verder afwerken. En volgende week hopelijk de stuurstang los. Al weet ik even niet zo goed hoe. Op zijn minst op zoek naar een betere trekker.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Om te beginnen heb je een trekker met 3 armen nodig, van fatsoenlijke kwaliteit. Daarnaast een brander waarmee het zaakje roodgloeiend kunt stoken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Een trekker met 3 armen ben ik het mee eens. Daar ga ik naar op zoek. Dat heet stoken weet ik zo net niet, want er zit vet in die stang dat te pas en te onpas gaat fikken. Het liep nu al zo af en toe uit de hand. Eerst een betere trekker scoren, daarna zien wel we wel verder
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43264
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Roest fik je pas weg als de zaak roodgloeiend is. Ik denk dat die flens echt vastgerot is en die roest er tussenuit moet branden. Maar als dat te link is zal je wat anders moeten verzinnen, dat ben ik met je eens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 27-10-2012
- Traction Avant 11 BL 1953
- CX 25tri automatic serie2 break
- C5 break
Er is een speciale trekker die rondom de ring aangrijpt. Maar in jouw geval helpt alleen nog maar de destructieve demontage. Slijp met een slijpschijf ter hoogte van de spiesleuf een sleuf tot bijna bij de spiesleuf en zet dan een scherpe beitel in de geslepen sleuf. Dan springt hij wel open en kun je hem verwijderen. Word dan eindelijk lid van T.A.N. en het stuurhart is onder nr. 604 116 voor 20 euro te verkrijgen.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb wel een poulietrekker gischikt voor 3 ton voor je
Stuurhuis in de pers zetten .
Maar ik zou voor je eropnieuw iets mee doet,eerst blokjes maken wie je tussen de poulietrekker en de ring zet om zo een groter draagvlak te krijgen
Anders gaat hij nog krommer worden.
Voor de rest mooi werk
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
briard schreef:Er is een speciale trekker die rondom de ring aangrijpt. Maar in jouw geval helpt alleen nog maar de destructieve demontage. Slijp met een slijpschijf ter hoogte van de spiesleuf een sleuf tot bijna bij de spiesleuf en zet dan een scherpe beitel in de geslepen sleuf. Dan springt hij wel open en kun je hem verwijderen. Word dan eindelijk lid van T.A.N. en het stuurhart is onder nr. 604 116 voor 20 euro te verkrijgen.
dit lijkt me de snelste en meest zekere methode en de naaf is al krom
of elk uur cola in de naad druppelen tot de roest is opgelost, misschien wel 14 dagen?
Ree schreef:
Dag trekkertje. Ik ga even de tijd nemen om na te denken over plan B. Gelukkig gaat het beter met het plaatwerk.
Ik denk dat je behoorlijk wat slijpschijven nodig had voor de afwerking? Het zijn best lange naden
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ja, er zijn al aardig wat schijven door gegaan. Al het nieuwe plaatwerk is overzet spul. Zou allemaal veel makkelijker zijn als je het er gewoon overheen knettert. Maar ja, iets met hobby of zo?
Wisten jullie trouwens dat het nog geen minuutje kost om die stuurschijf eraf te halen?
En dan de truc…
De toptip was om bij de spie te slijpen (Dank je, Briand!). Spietje is nog prima. Nu op zoek naar goed gereedschap voor de volgende keer
Dan kan de pedalengroep eruit. Het valt meteen op dat de veer van de koppeling is afgebroken. Aan de roest op het uitende te zien, lijkt het al een tijdje zo te zijn.
En nu de stuurstok eruit is, kunnen we eindelijk weer borstelen!
Als een spiegel.
Als een spiegel.
En als gatenkaas.
Ik had gehoopt dat een paar druppeltjes staal hier zou volstaan maar helaas, hier moet nieuwe plaat in. Ben inmiddels wel zo wijs dat ik niet het vervangende plaatdeel ga bestellen. Ik ga wel op zoek naar een stukje gebogen staal uit de keverwinkel of zo.
Dan nog een vraagje. Hoe moet het klepje tussen de voorruit en de motorkap gedementeerd worden? Kan het het makkelijkst door de drie schroeven los te halen? Daar kom je van de voorkant bij.
Zie hier foto vanaf de onderkant.
Is kan je beter het scharniertje van het hele klepje loshalen?
Ooh, en ik krijg de chevrons op het eerste plaatje nog niet los. Lijkt wel gepopt te zitten, maar dan anders. Maar dat is verder niet zo urgent.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gewoon die drie schroeven losmaken langs de buitenkant, Ree.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Oei. Die zitten nogal vast
Ik spuit ze al een paar weken in de kruipolie. We gaan het zien…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Totaal aantal Berichten: 326
Geregistreerd: 02-08-2007
- Traction Avant 11 BN
- C4 (2004-heden) 1.4-16v Ligne Prestige
Ree schreef:Oei. Die zitten nogal vast
Ik spuit ze al een paar weken in de kruipolie. We gaan het zien…
Een grote platte schroevendraaier die mooi op de bout past plaatsen en goed op kloppen. Zo breekt de roest. Als je geen “kracht” genoeg kan zetten, een vise-grip op je schroevendraaier plaatsen en zo meehelpen losdraaien.
Eigen bezit: C4 1.4(‘07), Traction 11B (‘53), Saxo VTS 1.4(‘02)(verkocht)
Familie bezit: ZX d1.9(‘95), Berlingo d1.6(‘10), C3 d1.6(‘09), C3 d1.9(‘11)
Schoon-Familie bezit: Mehari (‘73), 2PK (‘58), 2PK (‘60), 2PK (‘86), 2PK-besteleend (‘73) Vele 2PK chassis + onderdelen.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De schroeven hebben een hele smalle, diepe inkeping. Mijn platte schroevendraaiers zijn te dik. Maatje kleiner past dan wel, maar breekt dan snel. Ik moet op zoek naar een setje die goed past.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi