Dat laatste idee lijkt me prima. Ik heb er ook goede ervaringen mee.
Ree schreef:Ik ga VET veel RX producten gebruiken. En Innotec naden- en spuitkit.
Kijk, we begrijpen elkaar. Gewoon bij de Action van die grote verfbakjes voor rollers halen, op de plaatsen zetten waar het vet uit gaat druipen en spuiten met die meuk, kan nooit teveel zijn want het loopt er weer uit en is gewoon weer te gebruiken.
Je hebt wel een goede drukbekerspuit nodig met een lans en ik heb een SATA van 250 euro, maar dan heb je ook wat.
Vet is altijd goed.
Voor rx ga ik binnenkort Brantho korrux gebruiken. Recenties en een test die ik laatst zag was het nog beter dan rx. En in elke ral kleur te krijgen die je wilt vermoed dat die ralkleur diepzwart zal worden
Citroen rolls better then a Rolls!!
Over de klinken die lastig los gingen:
je moet ze naar beneden drukken zoals je doet om de deur te openen, en dan van binnenuit met de handle het slot bedienen zodat de druk van het mechaniek af is.
Alleen dan kan je ze redelijk makkelijk demonteren.
Het blikje met het vierkante gat dat op het slot zit zorg ervoor dat de klink er alleen in deze stand af kan.
Ik weet niet of je het zo gedaan hebt, in ieder geval handig om het zo te doen als je ze weer terug gaat plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
ed-gs schreef:je moet ze naar beneden drukken zoals je doet om de deur te openen, en dan van binnenuit met de handle het slot bedienen zodat de druk van het mechaniek af is.
Alleen dan kan je ze redelijk makkelijk demonteren.
Ja, dat heb ik in de loop van de dag ontdekt
Als je ook nog een schroef laat zitten gaat het meestal heel aardig.
Op de scharnieren en slotvangers na alles gedemonteerd. Maar hier laat ik het even bij. Alle deur accessoires in een kratje.
En dan toch nog even kijken naar de kofferklep.
Met alle ervaring ging één kant los.
Maar de andere kant geeft echt geen leven.
Die bewaar ik voor later. Eerst terug naar het klepje. Kruipolie en een goede schroevendraaier werkt niet. Plan b werkt altijd.
Nieuw schuurbandje. Drie minuten, los.
Dan de auto. Waar zal ik beginnen…
Ik ben benieuwd hoe de raamrand eruit ziet en het metaal rond het klepje. Lekker borstelen.
Links zag er het slechts uit. Valt heel erg mee.
Rechts leek hard. Valt tegen.
Paar kleine gaatjes rondom het klepje. Niets schokkends.
En als de raamrand verfvrij geborsteld is, krijg ik er zin in.
En vier uurtjes later…
Een lekker kaal koppie.
Ik ben gekomen tot de lasnaad in het dak achter.
Het had geen haast, maar ik had er gewoon zin in.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat gaat lekker snel.
Goed bezig.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Gaaf zo’n kale koets!
Wel netjes het randje in het dak laten zitten he?
Zo hoort dat nou eenmaal.
Veel mensen plamuren hem weg, dat vind ik persoonlijk minder leuk staan.
Neem je wel af en toe pauze;-)
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mijn dak is rete-origineel, maar dat randje zit er echt niet zichtbaar in hoor…
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Het randje wordt meestal zichtbaar na een restauratie. Volgens mij komt dat door oude verf en/of verkeerde plamuur. Ik vind het niet zo belanrijk of hij zichtbaar is of niet. Denk dat ik wel ga plamuren, maar vanavond nog even niet.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Is het origineel niet met lood weggesmeerd?
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Tin. Heel veel tin.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat dan
Smeerlood toch? Ik heb begrepen dat zoiets een legering is die lang smeerbaar blijft, gewoon soldeer loopt er zo weer vanaf als het ff heet wordt.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Volgens de alwetende Rustbuster site, gebeurt vertinnen met een legering van lood en tin.
https://www.rustbuster.nl/Solderen_enzo/Vertinnen.htm
Iedereen gelijk
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Han S schreef:Smeerlood toch? Ik heb begrepen dat zoiets een legering is die lang smeerbaar blijft, gewoon soldeer loopt er zo weer vanaf als het ff heet wordt.
inderdaad, door de legering is het smelttraject over een groter aantal graden verdeeld.