8 van de 34
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
GS birotor van Egbert: APK em wiellager
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3703
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 september 2016 07:58 PM
  [ # 106 ]

Egbert:
De europese regels zijn duidelijk: Als iets een kenteken heeft uit een ander EU land dan moet het in Nederland toegelaten worden door de RDW, dat weten ze heel goed bij de RDW, dan doen ze een “eenmalige”.  Die Birotor van jou heeft ooit een Frans kenteken gehad, dus uit de markt genomen telt niet. Het zou kunnen zijn dat dat franse kenteken “ingetrokken” is, officieel bij de terugkoop/vernietiging, maar dat weet je niet.
Zo kun je zelfs een Maserati Quattroporte II, die nooit in europa gekeurd is, maar wel in Spanje een kenteken heeft gekregen in Duitsland op kenteken zetten, en daarna in elk ander EU land.
Maar, elke weg die tot resultaat leidt , lees kenteken,  is een goede, succes!.

 

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 20 september 2016 09:06 PM
  [ # 107 ]

Dank voor het mee denken.
Punt nu is hoe kan ik aantonen dat de auto ooit een Frans kenteken gehad heeft. In theorie zou de auto bv een onverkochte auto van een dealer kunnen zijn. Geen carte Gris, ook geen sporen van een Franse kenteken plaat.
Tot nu toe is RDW erg bereidwillig en is verschillende routes voor mij aan het natrekken.

Ik heb het vertrouwen dat het goed gaat komen en ben pas vorige week begonnen met de papierwinkel.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 20 september 2016 09:12 PM
  [ # 108 ]

Met een “attestation de conformite ” van het conservatoire

is het ons in België ook gelukt een birotor in te schrijven ( op oldtimer platen )

Walter nice day

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 02 oktober 2016 09:38 PM
  [ # 109 ]

Op de Birotor zit een naverbrandingssysteem: bij de uitlaatpoorten word met een speciale pomp extra lucht geblazen om zo de onverbrande koolwaterstoffen en de CO te verbranden. Dit systeem was er bij mij uitgehaald en de compressor bladen waren uit de pomp gehaald.
Hoewel geadviseerd wordt dit systeem er uit te halen, vind ik het gewoon leuk om dit systeem minimaal voor het zicht terug te plaatsen. Ik heb nog nooit zo’n nette auto met zo weinig km gehad en wordt bij deze auto een beetje originaliteit freak.
Daarom uit de donor het systeem gehaald, mooi schoon gemaakt en geverfd. Ga het binnenkort inbouwen. Overigens een simpel en niet erg zichtbaar trucje bedacht om het systeem makkelijk buiten werking te zetten.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 02 oktober 2016 10:01 PM
  [ # 110 ]

Helemaal mee eens: bij zo’n nette auto moet het op z’n minst optisch kloppen.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 oktober 2016 07:32 PM
  [ # 111 ]

 

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4865
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 12 oktober 2016 07:36 PM
  [ # 112 ]

Jeej! dance
Flauw hoor, achteruit wegrijden in de bosjes Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 oktober 2016 07:42 PM
  [ # 113 ]

Beter?

 

 

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 12 oktober 2016 09:04 PM
  [ # 114 ]

Leuk Egbert, toch wel een mijlpaal zo’n eerste rit!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 oktober 2016 09:26 PM
  [ # 115 ]

Wow Egbert, wat een mooi project! Ik heb zelf een wankel-wagen gehad, wat een fantastische sensatie geeft het! Heel veel succes, ik blijf je met plezier volgen.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27888
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 oktober 2016 09:51 PM
  [ # 116 ]
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 oktober 2016 10:43 PM
  [ # 117 ]

Alleen die glimlach in het eerste filmpje….
Geweldig!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
zwrtw
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 287
Geregistreerd: 30-08-2016

Gepost: 15 oktober 2016 10:25 PM
  [ # 118 ]

Ik heb laatst deze wagen in het echt mogen horen. Geweldig! Kippenvel! Egbert, heel veel succes met dit super project. Ik hoop de wagen af en toe langs ons huis te horen rijden!

Vectrix VX1; Vespa GL150 1960; BMW R1100R zijspan; WMZ3; Fiat Panda Elettra 1992; Fiat Panda 4x4 1984; CX Athéna 1980

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 31 oktober 2016 09:12 PM
  [ # 119 ]

Ik heb nog geen echte goede plek voor de Birotor, hij staat op de brug met de DS break er onder. Dus zodra ik een klus wil doen moet hij er uit en er weer in. Vaak starten en maar kort lopen.
Nou dat is niet ideaal. Dit weekeinde buiten gezet en daarna niet meer lopen. Bougies er uit, schoon gemaakt. Hij start weer, maar wil niet meer stationair lopen.
Carburateur deksel er af. Hoop rommel in de vlotter kamer ( had carb in begin ook als schoon gemaakt), alles doorgeblazen. -> Stationair met moeite op 1 schijf ( op toeren wel op 2 schijven lopen). Bougie van de schijf die achterbleef door één uit de donor vervangen. => Hij loopt weer als een zonnetje!!
Moet er nog achter aan waar ik nwe bougies kan kopen, want die zijn voor de birotor erg zeldzaam.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 november 2016 09:20 AM
  [ # 120 ]

wat voor bougie hoort er dan in?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
8 van de 34
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook