Vandaag eerste wat grotere rit.
Heen en weer naar het magazijn van de GS-club.
Auto doet het goed. ( Helaas loopt hij niet meer stationair, thuis stat sproeiers doorgeblazen en weer ok).
Bij het magazijn 2 puntrubbertjes voor de motorkap gehaald. Ook een nieuw schuim voor de zitting voorstoel gekocht (ik had dat schuim zelf al vervangen door een oude matras te verknippen, maar dat was niet optimaal)
Deze zit het model veel beter in. Leerzaam om te zien hoe het gemaakt is.
[/img]
En ook nog een tip gekregen over een mogelijke Birotor bezitter.
Mijn netwerk Birotor bezitters breidt zich mooi uit!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Mooi dat dat schuim leverbaar is. Lekker zitten hoort er in een Citroën toch wel echt bij.
De birotor zal uiteraard te zien zijn op Citromobile.
DS-TT heeft daar een stand met een poetsbrug in het overdekte buiten deel. Op zaterdag zal ik enkele demonstraties met de Birotor geven.
Verder geeft DS-TT bij de poetsbrug demo’s aan andere Citroens. Ook zullen wij bij enkele auto’s een storing analyse uitvoeren ( aanmelden is nog mogelijk). Daarnaast kunnen wij bezoekers van Citromobile die ter plekke een auto willen kopen helpen de auto te beoordelen door hem op de brug te zetten en samen na te lopen.
Misschien zal mijn birotor de rest van de tijd bij de line-up van de GS-club staan.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Dat is dus zeker een bezoekje waard!
De Birotor klaar gemaakt om mee te kunnen naar Citromobile.
- Bij optrekken/afremmen op de motor moest ik bijsturen -> onderste draagarmlagers Links liggen er ook uit. -> Draagarm van de donor verwisseld. ( Re had ik al gedaan)
- Stat sproeiers raken steeds verstopt -> carb goed gereinigd en een extra benzine filter geplaatst.
- Het stuur is hinderlijk plakkerig, ook nadat ik het een paar keer een sopje had gegeven. -> Stuur donor wat veel beter, dus gewisseld
En natuurlijk een beetje gepoetst.
Zaterdag staat hij bij de stand van DSTT
Zondag staat hij bij de GS club
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Hulde!
Helaas zit ik in het buitenland, had je wonder graag aanschouwd.
Veel plezier.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
deze advertentie gezien Egbert ?
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Forse prijs.
Maar er staat er ook een voor 21.000,- : https://www.autoscout24.de/angebote/-e7be3a4d-99ba-9d6f-e053-e250040a25b3
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
2 dagen met de Birotor op Citromobile gestaan en 2 keer heen en weer vanuit Beekbergen:
Geweldig fijne auto om meet te rijden!!
Ook meerdere mensen met Birotor kennis gesproken en veel bij geleerd:
- De na verbrander moet absoluut uitgeschakeld worden. Met naverbrander wordt de uitlaat roodgloeiend, maar die hitte gaat ook naar het blok, waardoor die veel te heet wordt.
- De voorwiel ophanging lijkt op een die van Cx, maar is het niet. Eigenlijk alles is anders: remblokken zijn kleiner, schijven zijn net anders, wiellager Cx past niet, andere draagarmen.
- Zelf voor de onderdraagarmen 2 silent blocks van Cx gekocht. Die passen dus ook niet.
- Als je de motor start, pas weer uit zetten na echt warm lopen ( dat had ik ook al ondervonden)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik vond ‘t alleen al leuk om gisteravond met een Birotor in m’n spiegels over de snelweg te kachelen! ‘t Is echt een mooi apparaat
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi om te horen dat jij ook weer bij leert!
Maar eigenlijk wel gek ,dat ze voor deze aantallen alles nieuw hebben gemaakt.
Heb je het zelf al geprobeerd of de onderdelen van een cx hetzelfde zijn of…...
Vgf tot zondag.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Wiellager en silent blocks heb ik zelf ondervonden. Verder gehoord van een echte Birotor specialist.
We moeten ons realiseren dat de Birotor ontworpen is om een succes te worden en in grote aantallen verkocht te worden. Dat Citroen er maar 600 verkocht heeft en de stekker er uit getrokken heeft is pas achteraf gebleken.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Gisteren inkopen bij magazijn GS club:
- ashoezen wielkant gewone GS passen redelijk goed.
- gasveren kofferklep
- Bij een auto materialen zaak een universele hoes voor bovenste fusee kogel gekocht.
Alles is inmiddels gemonteerd.
Bij de GS club bleek dat de silent rubbers onder draagarmen van een gewone GS niet passen ( ik wist al dat CX niet past).
De kunststof lager bus is helemaal verpulverd ( van de donor zitten er nu onder, die zijn nog goed). Eens kijken of ik een bedrijf kan vinden dat die bussen kan draaien uit een geschikte kunststof.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Is er geen kraaglager van IGUS te gebruiken op een speciaal gedraaid pijpje?
Ik denk dat je zo iets mooiers en beters kunt maken dan wanneer je het kunststof op maat gaat maken. Ze hebben echt een heleboel soorten voor allerlei belastingen en mate van vervuiling.
Als ze een maatje hebben wat mooi in het buitendeel met rubber valt natuurlijk…
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99