De silent blocks zelf gedraaid uit stuk staf HMPE 1000 ( 1 meter voor 40,- incl verzenden)
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik weet niet hoe het precies zit, maar je hebt nu harde lagers gemaakt, geen silent bloc’s. Benieuwd.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
De silent blocks zijn bussen in rubber in de draagarmen geperst met daarin en kunststof lager. De kunststof van de lagers was vergaan en verpulverd en dat is nu vervangen. Het rubber waarin opgehangen zit was nog goed.
Dus ik had moeten zeggen dat ik de silentblocks heb gerepareerd.
Dus het zijn nog steeds silentblocks
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Helder!
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Mooi! Ik ga m’n vriendin maar overtuigen dat ik ook een draaibank nodig heb
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoezo je vriendin overtuigen?? Zo’n ding koop je dan toch gewoon?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Da’s waar. De kolomboor was ze eigenlijk behoorlijk blij mee, totdat ze effe moest helpen tillen..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Weet je een beetje hoe je een draaibank kiest? Best een mijnenveld.
Belangrijkste eerste stap: Hoe groot? Draaidiameter en lengte tussen de centers.
Te klein is zonde van het geld, te groot is erg onhandig.
Budget?
Chinees of Europees?
Hulpgereedschappen?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Zijn de AItjes helemaal uitgestorven?
Die had jij toch in het onderhuis staan, ooit.
Adri
Ai’tjes zijn nog prima te vinden, maar de exemplaren die nog strak zijn, da’s lastig.
De meesten met langsvoeding hebben productie gedraaid en zijn dermate versleten dat je aan hoge revisie kosten zit of teveel speling accepteert. Maatje van me heeft onlangs een ai handyman gekocht en dat is echt een feest. Geen langsvoeding, dus geen productie, dus nog super strak
En met maximaal 50 cm tussen de centers redelijk bruikbaar. Maar ja, hij hééft er een, dus waarom zou ik er een gaan zoeken?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nee Adri, ik had een Atlas. 750 mm TDC en Ø 250 draaidiameter.
Vrij oud, nog uit de Marschall hulp. Ik had wel een AI freesbankje, dat heb ik nog steeds.
De Atlas heb ik na 25 jr verkocht en een HBM 250 met 750 TDC gekocht. Een stukje beter, hoofdzakelijk omdat je er ook wat schroefdraden mee kon snijden. Ook een beter hoofdaslagering. Gehard en geslepen prismabed.
Toch niet echt tevreden: te slap, teveel Chinese details. Veel te weinig vermogen. Dat deels opgelost met een 2,2 kW motor en een dito frequentieregelaar, beiden van Marktplaats.
Nu eindelijk iets goeds: Een Harrison M250 met 1.000 TDC. Zeer robuust, langs EN dwarsvoeding en alle schroefdraden. Camlock hoofdspil.
En als toegift een robuuste freeskolom.En, niet onbelangrijk: toerentallen van 80 - 3.000 RPM.
Digitale uitlezing. Dus eindelijk “op niveau”.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Hoe kon ik vroeger leven zonder draaibank?
Maar laten we weer on topic verder gaan!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Vandaag hele carter ventilatie systeem incl vulpijp los gehad en goed schoon gemaakt en ontroest.
Alle ijzeren delen waren enorm geroest en gaven ook roest korrels af.
Ik kwam er op omdat ik steeds wat roest korrels tegen kwam in het lucht deel van de carburateur.
Hopen dat dit niet teveel schade aan de motor gegeven heeft.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Totaal aantal Berichten: 7581
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat hoop ik ook voor je. Ik zou verwachten dat er juist een beetje olie-aanslag in zou zitten.