hallo,
ik heb een probleempje met mijn zijruiten.
Ze zijn elektrisch bediend, en gaan wat schokkerig omhoog.
heb eens gekeken, en als het raam omhoog gaat, kantelt die een stukje en komt dus scheef te zitten. Niet zo scheef dat ‘ie vastloopt, maar echt soepel gaat het niet.
Heb de binnenkant van de deur als even bestudeerd, maar kom er niet echt uit.
Komt dit vaker voor, wat is het euvel en hoe te repareren?
Wederom dank.
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
In de laatste editie van La CX En Route is daar een heel kapittel aan geweid, door LaLeo geschreven.
Ah, kijk eens, dat is een goede tip.
Ben nog maar net lid, dus het clubblad nog niet ontvangen. Ik ga proberen dat en evt andere exemplaren te pakken te krijgen.
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Om je alvast een beetje opweg te helpen.
Als je je deurpaneel eraf hebt,zie je de gelijders zitten van het raam.
De ruit schuift hier tussen door omhoog en omlaag.
Als je aan de voorkant kijkt zie je een wit plastic “drie” hoekje zitten wie door de gelijding schuift.
Deze kun je verstellen.
Kun je het probleem hier niet mee verhelpen,dan zit er ongeveer in het midden van je deur een korte gelijding deze kun je zo niet zien maar wel de twee boutjes en moertjes waar hij mee vast zit.
Als je deze op nieuw bevestigt door twee gaatjes erboven te boren en um daar in te bevestigen los je het probleem veelal op.
Maar begin eerst maar met het drie hoekje .
Succes en vriendelijke groet Frank .
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
gaaf, dank je Frank.
ga dit weekend meteen aan de slag
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Twee domme vragen dus:
A) heeft deze 2400 gti uit ‘79, met dus de transistorontsteking en ‘magnetische’ contactpunten, Een BDP sensor? Heb er nog niet een gevonden….
B) fijne plek voor een oliefilter, zo achter/ onder het blok. Hoe makkelijkst te verwisselen?
Het laswerk is gaande. U heeft vast wat schamper gelachen toen ik meldde dat de laswerkzaamheden op zich meevielen….
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 25615
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
A ja. dacht het wel.
B van onderaf
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Praxidus schreef:B) fijne plek voor een oliefilter, zo achter/ onder het blok. Hoe makkelijkst te verwisselen?
De kwikfit heeft een vaste prijs voor motorolie en filter wissel, en ze hebben een prima motorolie. Ik heb dit klusje ieder jaar door de kwikfit laten doen
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
A: dat heeft een 2400 GTi niet (met uitzondering van de onvindbare laatste 2400ie’s die wel het AEI+ systeem zouden hebben)
de 2400ie heeft wel een impulsgever die in de stroomverdeler zit, deze gaan helaas wel regelmatig stuk en zijn moeilijk om
nieuw aan te geraken.
B: gewoon langs onder, op een brug is dit geen probleem als je een klauw gebruikt.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
wij hadden vroeger een lange pijp met een stukje ketting eraan zoals een kettingsleutel .
de hefboom van de buis kwam dan onder de auto uit , en zo kregen we die altijd los .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Ik verwissel de olie gewoon in m’n garage op twee steunen.
Gebruik zo’n ding als onderstaand, en twee van die verlengstukken op de ratel, en dan krijg je hem los.
Let op, alleen een tikje geven, niet meteen losdraaien want dan zit je eronder.
Dan pak een je een leeg ijsbakje (schepijs), en ga je bovenlangs (op je motor liggen) dit bakje onder het filter plaatsen. Filter losdraaien, dan loopt de olie in dit bakje en niet over je vloer.
Naar de Kwikfit gaan is, in mijn ogen, een rampzalig advies.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nielsje schreef:Naar de Kwikfit gaan is, in mijn ogen, een rampzalig advies.
De kwaliteit en affiniteit met oudere auto’s verschilt enorm per filiaal. Er lopen zéker ook goede monteurs en bedrijfsleiders rond.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ree schreef:De kwaliteit en affiniteit met oudere auto’s verschilt enorm per filiaal.
Is hetgeen wat je hier omschrijft juist niet de reden dat Kwikfit adviseren een slecht plan is?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nee hoor, het kan ook een goed plan zijn. Blijf erbij als je het niet vertrouwt.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 25615
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Check bij de fit site: Olie en filter wissel voor de CX diesel: 65 euro!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>