voor een diesel wil ik het ook voor minder wel doen hoor
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Dank voor de tips en reacties.
Dat oliefilter gaat helemaal lukken. Even zo’n tang bestellen.
Voor wat betreft de BDP sensor, deze foto brengt me wat in de war: een sensor achter onder de motor (dichtbij het oliefilter) en tegen het vliegwiel. Wat is dit voor ding?
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 43306
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is een sensor voor het diagnoseapparaat.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oh ja, en je mag je topictitel wel aanpassen hoor.
Het zijn geen domme vragen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
aha, voor de diagnose.
Thanks!!
geen domme vragen wellicht, maar met wat zoekwerk in de technische literatuur zou ik het ook zelf uit kunnen pluizen, maar dit lijkt me makkelijker, en met name veel leuker via de CX community!
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Praxidus schreef:welke koelvloeistof moet er trouwens in de 2400 GTI, 1978?
De rode of de groene?
Ik probeer altijd niet de allergoedkoopste te doen. Die wordt namelijk geleverd in specials plastic vaten omdat het zo corrosief is dat het door de stalen vaten heen eet. Ik weet ook wel verhalen van opgevreten cylinder koppen uit de 70’er en 80’er jaren uit citroen garages omdat mensen kvs met teveel methanol gebruikte.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Het laswerk….
Er komen steeds meer nieuwe stukjes CX in.
Iemand ervaring met de reparatieplaten voor de dorpels?
Waar te kopen, pasvorm, etc?
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bonhof in Epe heeft nog een set liggen.
Maar hoe verrot zijn je dorpels.
Vaak is het makkelijker om pas stukken te maken.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hoi F,
In eerste instantie dacht ik dat het maar een paar plekjes waren, die ik eenvoudig zou kunnen uitstukken.
N wat prikwerk met een schroevendraaier bleek dat beide dorpels aan de onderkant rot zijn. Reparatieplaatwerk lijkt me dus het snelst en eenvoudigst.
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Reparatie dorpels zijn nog gewoon te bestellen bij Warny:
http://bestclassicparts.com/category.php?id_category=663
De pasvorm is redelijk goed, ik heb ze zelf gebruikt bij m’n TRS, oude dorpel eraf gehaald en eerst het onderliggend plaatwerk hersteld en dan de nieuwe dorpel erop gelast.
Is prima te doen,als je de oude dorpel er af haalt zie je pas wat er onder zit en hoe slecht deze werkelijk is
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Goeie tip en goede prijs!
Dank je.
Da’s toch de helft van de orijs van onze Duitse vrienden
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Allereerst wens ik jullie natuurlijk een heel gelukkig en gezond 2017. Dat de LHM maar mag blijven stromen.
Vraagje, na het lassen (foto’s volgen) van een nieuwe accubak en spatbordhoek, heb ik alle componenten weer ingebouwd.
Wat denk je, kom ik dit onderdeel nog tegen, was achter de tafel gevallen.
Weet iemand waar dit stukje plaatwerk hoort?
En, wat moet er op het kleine buisje bovenop het luchtfilterhuis van de 2400 GTI aangesloten worden., met zo’n groot metalen luchtfilter, was ongebruikt bij demontage.
Grote dank en groeten,
Erik
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
De CX staat al een tijdje in ruste op de brug. Ben bezig met aantal laswerkzaamheden en bekabeling.
Sinds kort drupt er versnellingsbakolie, dat deed ze hiervoor niet…..Lekt niet bij de aftap/vulstop, maar op flens bak-motor lijkt het
Wat is meest waarschijnlijke euvel?
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Zat keurig dichtgeplamuurd….
Knoeiers!
Inmiddels plaatje ingelast en strak afgewerkt en gespoten.
DS 21 Pallas ‘66, GS 1300 Pallas ‘77, CX 2400 GTI ‘78, SM 2,7, ‘73, Lancia Flavia 1800 Coupé ‘67, VW Golf 1 ‘78, Fiat 600 ‘72, Rap Imperial ‘59 (ex GSA X3, Peugeot 403 Familiale Diesel ‘65, 2CV club ‘79, MGB ‘69)
Totaal aantal Berichten: 1356
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Praxidus schreef:De CX staat al een tijdje in ruste op de brug. Ben bezig met aantal laswerkzaamheden en bekabeling.
Sinds kort drupt er versnellingsbakolie, dat deed ze hiervoor niet…..Lekt niet bij de aftap/vulstop, maar op flens bak-motor lijkt het
Wat is meest waarschijnlijke euvel?
Als het geen motorolie is zal je priseaskeering lek zijn vrees ik.
Afgelopen zomer had ik ook dit probleem bij mijn break, motor eruit gehaald bak en vervolgens de koppeling eraf en ja die was goed vet.
Dan de bak met de priseas naar beneden gezet en je zag de olie er langs de priseas uit druppen.
Probleem is wel dat je voor een keerring van 2 euro heel de versnellingsbak moet uit elkaar halen.
Wat trouwens prima te doen is als je al wat sleutelervaring hebt.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.